Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 5جون 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 5جون 2023 رویترز

داده خدمات China Caixin و PMI ترکیبی قبل ازنشست معاملاتی ایالات متحده مورد توجه قرار خواهند گرفت.

تقویم اقتصادی آسیا

این یک جلسه دوشنبه نسبتا شلوغ برای آنتی پودین ها است. اعداد سود ناخالص شرکت، جهت حرکتی را برای دلار استرالیا فراهم می کند.

با این حال، شاخص های اقتصادی از چین بر هر دو جفت تاثیر محدودی گذاشت. اعداد Caixin Services و Composite PMI مورد توجه قرار گرفت. اوایل امروز، اعداد PMI از چین لحن را تعیین کردند. PMI خدمات Caixin از 56.4 به 57.1 افزایش یافت و Caixin Composite PMI از 52.9 به 55.6 در ماه می افزایش یافت. اعداد PMI امروز صبح در تضاد کامل با اعداد NBS PMI بود که تصویری تلخ از اقتصاد چین ترسیم می کرد.

PMI خدمات عمومی Caixin China در ماه می 2023 از 56.4 در ماه قبل به 57.1 افزایش یافت. با این حال، این پنجمین ماه متوالی گسترش فعالیت خدمات و دومین ماه سریع از نوامبر 2020 بود زیرا بهبودی پس از بحران کووید ادامه داشت.

 

china-services-pmi.png

داده ترکیبی pmiچین در ماه می 2023 از 53.6 در ماه قبل به 55.6 افزایش یافت. این پنجمین ماه متوالی رشد در فعالیت‌های بخش خصوصی و تندترین سرعت از دسامبر 2020 بود، که با افزایش سریع‌تر تولید در هر دو بخش تولید و خدمات همراه بود و در بخش دوم نرخ رشد سریع‌تری مشاهده شد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

این یک شروع نزولی روز برای EUR است. با این حال، داده های تجاری آلمان و PMI خدمات منطقه یورو می توانند قبل از جلسه ایالات متحده از یورو حمایت کنند.

داده های تجاری آلمان قبل از اعداد PMI خدمات برای ایتالیا و اسپانیا جلب توجه می کند. خدمات نهایی و PMI ترکیبی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو نیز نیاز به بررسی دارند.

در ادامه نشست معاملاتی، اعداد تورم عمده فروشی منطقه یورو نیز قبل از جلسه ایالات متحده تأثیر خواهند گذاشت.

با کاهش فشارهای تورمی در ماه می، ارقام تورم عمده فروشی باید برای حمایت از بانک مرکزی اروپای کمتر هاوکیش، نشان دهنده کاهش بیشتر باشد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که شاخص قیمت تولیدکننده در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.9 درصد در مقابل افزایش 5.9 درصدی در ماه مارس افزایش یابد.

با توجه به اینکه تقویم اقتصادی شلوغ تر است، سرمایه گذاران باید صحبت های اعضا بانک مرکزی را در طول جلسه دوشنبه زیر نظر داشته باشند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم سخنرانی خواهد کرد. با این حال، سرمایه گذاران باید در واکنش به آخرین دور شاخص های اقتصادی، گفتگو با رسانه ها را زیر نظر داشته باشند.

تقویم اقتصادی انگلستان

این یک جلسه دوشنبه نسبتاً آرام پوند انگلستان است. خدمات نهایی و اعداد ترکیبی PMI برای ماه می مورد توجه قرار خواهند گرفت. ما انتظار داریم که برای جابجایی سطوح قیمتی، PMI خدمات اصلاح شود.

با این حال، با در نظر گرفتن شاخص‌های اقتصادی، احساسات ریسک بازار قبل از جلسه ایالات متحده تأثیر خواهد گذاشت. شرط‌های بازار بر روی افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان و توقف سیاست های تهاجمی فدرال رزرو در ماه جون است. در حالی که بعید است شاخص‌های اقتصادی امروز بریتانیا بانک مرکزی را مجبور به تجدیدنظر کند. در حال حاضر فعالان بازار 97% انتظار افزایش نرخ های بهره در نشست روز 22 جون بانک مرکزی انگلستان را دارند.

 

انتظارات از بانک مرکزی انگلستان.png

تقویم اقتصادی ایالات متحده امریکا

به دنبال گزارش مشاغل مناسب برای بازار ایالات متحده، شاخص های اقتصادی ایالات متحده نیز جهت گیری قیمتی را ارائه خواهند داد. شاخص بسیار مهم PMI غیر تولیدی ISM برای ماه می گزارش اصلی روز خواهد بود. سرمایه‌گذاران باید فراتر از رقم اصلی نگاه کنند، زیرا اشتغال، سفارش‌های جدید و اجزای فرعی قیمت نیز احتمالاً بر احساسات نسبت به چشم‌انداز سیاست فدرال رزرو تأثیر می‌گذارند.

سایر آمارها شامل S&P Global Composite و خدمات PMI و سفارشات کارخانه است. با این حال، آمار باید تأثیر محدودی بر فدرال رزرو داشته باشد.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش نرخ بهره در جون از 29 درصد به 31 درصد در صبح امروز رسیده است. یک هفته قبل، شانس افزایش 0.25%به میزان  41درصد بود.

انتظارات افزایش نرخ های بهره در نشست ماه جون فدال رزور.png

 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید