Your browser does not support JavaScript!
نماشا

عدم اطمینان در ارتباط با تصمیم بانک مرکزی اروپا بر یورو سنگینی میکند.

عدم اطمینان در ارتباط با تصمیم  بانک مرکزی اروپا بر یورو سنگینی میکند.

عدم اطمینان در مورد تصمیم بانک مرکزی اروپا، یورو را تضعیف می کند، زیرا تورم از هدف فراتر می رود، رشد اقتصادی کند می شود.

به دلیل ابهامات پیرامون تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد نرخ بهره در روز پنجشنبه، یورو  ضعیف تر شد. در هفته های منتهی به این تصمیم، معامله گران افزایش نیم واحدی نرخ پایه را فاکتور گرفتند.

با این حال، با نزدیک شدن به تاریخ تصمیم گیری، اجماع عمومی اکنون نشان می دهد که افزایش نرخ تنها 0.25%  خواهد بود. این انتظار با اعلام پیش بینی شده فدرال رزرو مبنی بر افزایش ۲۵صدو درصددر روز چهارشنبه مطابقت دارد.

تورم آپریل منطقه یورو از هدف فراتر رفت

نرخ تورم کل منطقه یورو در آوریل به 7 درصد افزایش یافت که از هدف بانک مرکزی اروپا فراتر رفت و علیرغم کاهش ناگهانی رشد قیمت اصلی که از 5.7 درصد در مارس به 5.6 درصد در آپریل کاهش یافت، همچنان در سطح بالایی باقی ماند.

تحلیلگران درباره افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا بحث می کنند

این درست قبل از اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا در مورد تصمیم سیاست پولی در روز پنجشنبه صورت می‌گیرد و تحلیلگران را به بحث در مورد افزایشنیم یا 25 صدم درصد باز می‌گذارد. کند شدن رشد هزینه اصلی ممکن است بانک مرکزی اروپا را به سمت افزایش نرخ بهره 25صدم درصد  سوق دهد.

رشد اقتصادی منطقه یورو ناامید کننده است

اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه اول 2023به میزان 0.1 درصد رشد کرد که کمتر از انتظارات بازار بود و علیرغم افزایش نرخ بهره، تورم همچنان بالاست. صندوق بین المللی پول پیش بینی می کند که تورم کل تا سال 2025 به هدف بانک مرکزی اروپا نخواهد رسید.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید