Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دلار توسط انتظارات تورمی تقویت شده است.

شاخص دلار توسط انتظارات تورمی تقویت شده است.

جهش  نرخ بازدهی ایالات متحده در هفته گذشته باعث تقویت دلار شد، اما طول عمر این صعود در داده بعدی تورم ایالات متحده تعیین خواهد شد. با توجه به مدل فدرال رزرو کلیولند، فرصتی برای یک شگفتی تورم صعودی وجود دارد که برای دلار امریکا صعودی خواهد بود. به غیر از این داده ، چیز دیگری وجود ندارد که بتواند آب را در هفته آینده گل آلود کند.

 

شاخص دلار.png
نمودار یکساعته دلار امریکا

 

دلار امریکا در آستانه انتشار داده تورم می درخشد

بازارهای جهانی همچنان از پس لرزه های کاهش اعتبار ایالات متحده در حال چرخش نزولی هستند. همراه با اعلام وزارت خزانه داری مبنی بر افزایش انتشار اوراق قرضه خود در ماه های آینده، این رویدادها بازدهی ایالات متحده را در این هفته افزایش داد و دلار را از طریق کانال نرخ بهره تقویت کرد.

دلار نیز جریان‌های امنی را جذب کرد، زیرا دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام از افزایش بازدهی آسیب دیدند. با حرکت رو به جلو، سوال این است که آیا این آغاز بهبود پایدار دلار آمریکا است یا صرفاً اصلاحی در روند نزولی حاکم که سال گذشته آغاز شد؟

 

تورم ایالات متحده.png

 

خوشبختانه، چشم انداز روز پنجشنبه با دور بعدی داده های تورم ایالات متحده واضح تر خواهد شد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که هر دو نرخ اصلی و اصلی CPI در ماه ژوئیه 0.2٪ افزایش یافته است که به افزایش نرخ سالانه CPI و کاهش در نرخ اصلی تبدیل می‌شود. به طور خاص، انتظار می رود نرخ اصلی از 4.8 درصد قبل به 4.7 درصد کاهش یابد.

با این حال، خطرات پیرامون این پیش بینی ها ممکن است به سمت بالا متمایل شوند. فدرال رزرو کلیولند مدلی دارد که سعی می کند تورم را پیش بینی کند و در حال حاضر به افزایش 0.4 درصدی برای هر دو نرخ اصلی و اصلی CPI در شرایط ماهانه اشاره می کند. از نظر تاریخی، این مدل کاملاً دقیق است، بنابراین فضایی برای گزارش CPI بالاتر از حد انتظار وجود دارد.

در عرصه FX، این می‌تواند موجب تحکیمات دلارامریکا شود، زیرا معامله‌گران مسیر نرخ بهره فدرال رزرو را در جهتی بالاتر برای طولانی‌تر تنظیم می‌کنند و بازدهی ایالات متحده را حتی بالاتر می‌برد.

 

شاخص اقتصاد.png

به طور کلی، ب آشکار می شود که اقتصاد آمریکا با رشد اقتصادی حدود 2 درصد، و بازار کار که در وضعیت خوبی قرار دارد، انعطاف پذیر باقی می ماند. در مقابل، نظرسنجی‌های تجاری نشان می‌دهند که اقتصاد اروپا به آرامی در حال سقوط به سمت رکود است، زیرا رکود در تولید شروع به تضعیف بخش خدمات کرده است.

اگر این عملکرد بهتر نسبی ایالات متحده همچنان ادامه داشته باشد، احتمالاً در نهایت در بازار فارکس منعکس خواهد شد و فشار نزولی بر یورو/دلار وارد خواهد کرد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید