Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص دلار به دنبال داده های تورم شگفت انگیز به شدت افزایش یافت

شاخص دلار به دنبال داده های تورم شگفت انگیز به شدت افزایش یافت

پس از انتشار آمار تورم در ماه ژانویه، دلار آمریکا افزایش قابل توجهی را در برابر ارزهای اصلی تجربه می کند. این داده ها که نشان دهنده نرخ تورم بالاتر از حد انتظار بود، بر بازدهی خزانه داری تاثیر گذاشته و انتظارات بازار را در مورد سیاست های نرخ بهره فدرال رزرو تغییر داده است.

 

داده های CPI از انتظارات فراتر رفت
شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ژانویه نسبت به دسامبر 0.3 درصد افزایش داشت و نسبت به سال قبل 3.1 درصد افزایش داشت. این ارقام بیش از پیش‌بینی‌های داوجونز بود که رشد ماهانه 0.2 درصد و سالانه 2.9 درصد را پیش‌بینی کرد. قیمت‌های اصلی بدون احتساب مواد غذایی و انرژی نیز به‌طور غیرمنتظره افزایش یافت و به 0.4 درصد ماهانه و 3.9 درصد سالانه رسید که به ترتیب از پیش‌بینی‌های 0.3 درصد و 3.7 درصد پیشی گرفت.

بازده خزانه داری واکنش نشان می دهد
بازده اوراق 10 ساله خزانه داری شاهد جهش قابل توجهی بود و به 4.269 درصد رسید که تقریباً 10 واحد پایه افزایش داشت. بازدهی خزانه داری 2 ساله با 13 واحد افزایش به 4.601 درصد رسید. این حرکات بر رابطه معکوس بین بازده و قیمت تأکید می‌کند و نشان‌دهنده تعدیل بازار نسبت به داده‌های تورم غیرمنتظره است.

پیامدهای بازار و استراتژی فدرال رزرو
فعالان بازار برای حمایت از کاهش بالقوه نرخ بهره فدرال رزرو، نشانه هایی از کاهش تورم را زیر نظر داشتند. با این حال، داده‌های روز سه‌شنبه احتمال کاهش 5 مرحله نرخ در سال جاری را مورد تردید قرار می‌دهد، این استراتژی برای کسانی که به بازار سهام خوش‌بین هستند، حیاتی است. برخی از سرمایه گذاران اکنون احتمال بازدهی ده ساله بیش از 5.00 درصد را پیش بینی می کنند که ناشی از تورم مداوم، اشتغال کامل و رشد قوی است که به طور بالقوه کاهش نرخ های فدرال رزرو را به تاخیر می اندازد.

پیش بینی کوتاه مدت
در آینده نزدیک، با توجه به داده های تورم قوی، دلار آمریکا صعودی است. گزارش‌های پیش‌بینی‌شده خرده‌فروشی در ژانویه و شاخص قیمت تولیدکننده احتمالاً این احساسات صعودی را تقویت می‌کنند. سرمایه گذاران باید برای افزایش مستمر بازدهی خزانه داری آماده شوند که منعکس کننده یک محیط اقتصادی قوی است که می تواند کاهش نرخ های فدرال رزرو را به تعویق بیندازد.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید