Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 19 فوریه 2024 رویترز

تقویم اقتصادی 19 فوریه 2024 رویترز

چین در تقویم اقتصادی روز دوشنبه با بازگشایی بازارها پس از تعطیلات سال نو چینی، نقطه کانونی خواهد بود. گزارش‌های مربوط به سفرهای تعطیلات سال نو چینی و هزینه‌های مصرف‌کننده خوش‌بینانه بود که نشان‌دهنده تقویت اقتصاد چین بود.

بهبود اقتصاد چین می تواند بر اشتها برای دلار استرالیا تأثیر بگذارد. چین یک سوم صادرات استرالیا را به خود اختصاص داده است. استرالیا دارای نسبت تجارت به تولید ناخالص داخلی بالای 50 درصد است و 20 درصد از نیروی کار در مشاغل مرتبط با تجارت هستند. روند صعودی صادرات به چین باعث تقویت اقتصاد و ایجاد شغل می شود. به طور قابل توجهی، بهبود محیط تقاضا ممکن است بر مسیر نرخ RBA تأثیر بگذارد.

دلار استرالیا با وجود انتشار داده های بالاتر شاخص قیمت‌های تولیدکننده ایالات متحده در روز جمعه، 0.65 دلار را بازگرداند.

برخلاف فدرال رزرو، رزرو بانک استرالیا RBA در کنفرانس مطبوعاتی RBA در 6 فوریه افزایش نرخ را روی میز گذاشت. صورتجلسه RBA روز سه‌شنبه منتشر می‌شود و ممکن است رنگ بیشتری را در مورد شرایط مورد نیاز برای افزایش نرخ نشان دهد. صورتجلسه هاوکیش می تواند تقاضای خریدار برای دلار استرالیا را افزایش دهد زیرا سرمایه گذاران انتظارات را بر روی کاهش نرخ فدرال رزرو در ژوئن افزایش می دهند.

در طول کنفرانس مطبوعاتی، میشل بولاک، رئیس RBA تأیید کرد که پیش‌بینی‌های RBA در ارتباط با اقتصاد چین ضعیف‌تر را در نظر می‌گیرد. تغییر در شتاب می تواند روایت را تغییر دهد. تجدیدنظرهای صعودی در پیش‌بینی‌های اشتغال، تولید ناخالص داخلی یا تورم استرالیا ممکن است منجر به یک مسیر ناهموارتر نرخ بهره RBA شود.

 

تقویم اقتصادی.webp

تقویم اقتصادی اروپا

روز جمعه، قیمت‌های عمده‌فروشی آلمان از انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در آوریل حمایت کرد. قیمت عمده فروشی در ژانویه پس از کاهش 2.6 درصدی در ماه دسامبر، 2.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت.

تفسیر اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا به سود سهام اروپا کمک کرد. رئیس بانک فرانسه، فرانسوا ویلروی دو گالهو، از انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره در آوریل حمایت کرد و هشدار داد که بانک مرکزی اروپا نباید برای کاهش نرخ ها خیلی منتظر بماند.

افزایش انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره در آوریل علیرغم هشدار لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نسبت به کاهش زودهنگام نرخ ها اتفاق افتاد.

 

در روز دوشنبه، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را دنبال کنند. افزایش حمایت از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در آوریل می تواند تقاضای خریداران را برای سهام های فهرست شده در DAX افزایش دهد.

علاوه بر این، سرمایه گذاران باید درآمد شرکت و گزارش ماهانه Buba آلمان و کنفرانس مطبوعاتی را در نظر بگیرند. دیدگاه‌های مربوط به چشم‌انداز اقتصادی، تورم و سیاست‌های پولی بانک مرکزی اروپا می‌تواند بر تمایل سرمایه‌گذاران برای سهام‌های فهرست شده در فهرست DAX تأثیر بگذارد.

هیچ داده اقتصادی از آلمان برای بررسی در روز دوشنبه وجود ندارد. با این حال، این یک هفته مهم دیگر برای DAX است، با PMI بخش خصوصی و اعداد تولید ناخالص داخلی Q4 در اواخر هفته.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

در کانادا شاخص هزینه مصرف کننده منتشر خواهد شد. اعداد تورمی داغتر از حد انتظار می تواند بر جدول زمانی کاهش نرخ بهره بانک مرکزی کانادا و لونی تأثیر بگذارد.

روند نزولی درهزینه تولید کننده می تواند بانک مرکزی کانادا را قادر سازد تا بحث در مورد کاهش نرخ بهره را آغاز کند.

 

 

روز جمعه، شاخص‌های تورم پیشرو ایالات متحده با اعداد آلمانی در تضاد بود. قیمت های بالاتر از حد انتظار تولید کننده ایالات متحده در ماه ژانویه بر تقاضای خریداران برای دارایی های پرریسک تأثیر گذاشت.

قیمت تولیدکننده در ژانویه 0.3 درصد افزایش یافت و قیمت تولیدکننده اصلی 0.5 درصد افزایش یافت. پس از گزارش CPI ایالات متحده، این اعداد هشدارهای اعضای FOMC را در مورد کاهش زودهنگام نرخ ها توجیه می کند.

افزایش قیمت تولیدکننده با افزایش غیرمنتظره شاخص انتظارات تورمی میشیگان همسو شد. این شاخص از 2.9% به 3.0% افزایش یافت. اقتصاددانان انتظار داشتند که این شاخص به 2.8 درصد کاهش یابد.

واکنش بازار به داده های تورم در سراسر بازار اوراق و بازارهای سهام ایالات متحده مشهود بود. بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده با 1.11 درصد افزایش به 4.283 درصد رسید. روز جمعه، نزدک کامپوزیت با افت 0.82 درصدی به پایان رسید. داو و اس اند پی 500 به ترتیب 0.37 و 0.48 درصد کاهش یافتند.

در جلسه دوشنبه، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای FOMC را در نظر بگیرند. درخواست برای به تعویق انداختن کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا نیمه دوم سال 2024 می تواند بر دارایی های پرخطر تأثیر بگذارد.

با این حال، هیچ داده اقتصادی برای بررسی وجود ندارد. بازارهای ایالات متحده به مناسبت تولد جورج واشنگتن بسته شدند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید