Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 12 مارس 2024رویترز

تقویم اقتصادی 12 مارس 2024رویترز

در تقویم اقتصادی امروز شاخص هزینه تولیدکننده ژاپن پس از افزایش 0.2 درصدی در ژانویه، در ماه فوریه 0.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش 0.5 درصدی را پیش بینی کردند. اعداد بهتر از حد انتظار، انتظارات را بر روی چرخش بانک ژاپن در ماه مارس از نرخ های منفی افزایش داد. ارقام ماه فوریه حاکی از بهبود محیط تقاضا است. تولیدکنندگان در پاسخ به تقاضای بالاتر قیمت ها را افزایش می دهند و قیمت ها را به مصرف کنندگان منتقل می کنند.

با انتشار داده تورمی ژاپن شاخص های اقتصادی استرالیا نتوانست توجه سرمایه گذاران را از گزارش آتی CPI ایالات متحده منحرف کند. 

در استرالیا شاخص اعتماد کسب و کار NAB در ماه فوریه از 1+ به 0 سقوط کرد. اقتصاددانان کاهش به -1 را پیش بینی کردند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

در اوایل جلسه معاملاتی اروپا، ارقام فروش خودرو از چین نیز محیط ضعیف تقاضا را برجسته کرد. فروش خودرو در ماه فوریه 19.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است. در ژانویه، فروش خودرو 47.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

روز سه شنبه، اعداد نهایی تورم از آلمان توجه سرمایه گذاران را به خود جلب خواهد کرد. بر اساس آمارهای اولیه، نرخ تورم سالانه در ماه فوریه از 2.9 درصد به 2.5 درصد کاهش یافته است. اصلاحات رو به بالا می تواند تقاضای خریدار را برای سهام های اروپا قبل از گزارش CPI ایالات متحده تحت تاثیر قرار دهد.

فراتر از اعداد، تفسیر بانک مرکزی اروپا نیز نیاز به بررسی دارد. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، لوئیس دی گیندوس و کلودیا بوخ در تقویم برای سخنرانی حضور دارند. دیدگاه ها در مورد تورم و جدول زمانی برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا می تواند نوسانات را تغییر دهد.

امروز همچنین نرخ بیکاری بریتانیا منتشر خواهد شدکه در گزرارش قبل در سه ماهه چهارم سال 2023 به 3.8 درصد کاهش یافت که از 4.0 درصد در سه ماه منتهی به سپتامبر و کمی کمتر از اجماع بازار 4.0 درصد بود. این کمترین نرخ از دوره بین نوامبر 2022 تا ژانویه 2023 بوده است، زیرا تعداد افراد بیکار با کاهش 87000 نفری به مجموع 1.32 میلیون نفر کاهش یافته است. در همین حال، با افزایش کارکنان تمام وقت، تعداد افراد شاغل با افزایش 72000 نفر به 33.17 میلیون نفر رسید که تا حد زیادی از رکود مشاهده شده در سال 2023 بهبود یافتند. انتظار میرود پوند به داده های مثبت واکنش موثر تری نشان دهد.

 

رویترز.png

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

در روز سه شنبه، گزارش CPI ایالات متحده نقطه کانونی  خواهد بود. پس از انتشار لیست حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، ارقام ثابت تورم ایالات متحده می تواند انتظارات را در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 آزمایش کند.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که نرخ تورم سالانه آمریکا در ماه فوریه بدون تغییر در 3.1 درصد باقی بماند. با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند که نرخ تورم اصلی از 3.9 درصد به 3.7 درصد کاهش یابد.

رئیس فدرال رزرو پاول به انتظارات در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 در طول شهادت در کاپیتول هیل دامن زد. با این حال، رئیس فدرال رزرو در اواخر سال کاهش نرخ بهره را مورد بحث قرار داد. اعداد داغ‌تر از حد انتظار می‌توانند انتظارات کاهش نرخ در نیمه اول سال 2024 را کاهش دهند و بر تقاضای خریداران دلار  تأثیر بگذارند.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید