Your browser does not support JavaScript!
نماشا

CPI ایالات متحده در ماه جولای سالانه 3.2% افزایش یافت، این داده کمتر از حد انتظار بود.

CPI ایالات متحده در ماه جولای سالانه 3.2% افزایش یافت، این داده کمتر از حد انتظار بود.

تورم ایالات متحده بدون احتساب غذا و انرژی،  0.2 درصد رشد کردند. شاخص همه اقلام سالانه 3.2 درصد افزایش یافت که نشان دهنده روند صعودی بود.

طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه جولای برای همه مصرف کنندگان شهری (CPI-U) شاهد افزایش 0.2 درصدی بود که منعکس کننده افزایش ماه قبل است. در سال گذشته، این شاخص تورم جامع قبل از تعدیل فصلی رشد 3.2 درصدی را تجربه کرد.

 

united-states-inflation-cpi.png

با نگاهی عمیق تر، محرک اصلی این افزایش تورم، شاخص پناهگاه بود که 90 درصد به افزایش کلی کمک کرد.، شاخص های بیمه وسایل نقلیه موتوری، آموزش و تفریح نیز افزایش چشمگیری داشته است. با این حال، این فقط در مورد فضاهای زندگی نبود. شاخص بخش مواد غذایی نیز افزایش یافت و پس از افزایش 0.1 درصدی در ژوئن، 0.2 درصد در جولای افزایش یافت. هزینه ناهار خوری و خرید مواد غذایی به ترتیب 0.2% و 0.3% افزایش داشته است. در طرف دیگر طیف، انرژی با افزایش 0.1 درصدی تقریبا در سطوح پایین باقی ماند و روندهای متفاوتی را در اجزای اصلی آن نشان داد.

یک نمای دقیق از چشم انداز تورم به استثنای غذا و انرژی که اغلب اجزای بی ثبات تر در نظر گرفته می شوند، رشد ثابت 0.2 درصدی را در ژوئن و جولای نشان داد. در حالی که بخش هایی مانند سرپناه و بیمه وسایل نقلیه موتوری کشش مثبتی را نشان دادند، سایر بخش ها مانند کرایه خطوط هوایی، وسایل نقلیه مستعمل، مراقبت های پزشکی و ارتباطات شاهد کاهش بودند.

 

united-states-inflation-cpi.png

بر اساس مدل‌های کلان جهانی  و انتظارات تحلیلگران، انتظار می‌رود نرخ تورم در ایالات متحده تا پایان این سه‌ماهه به 2.50 درصد برسد. طبق مدل‌های اقتصادسنجی ما، در بلندمدت، نرخ تورم ایالات متحده در سال 2024 حدود 2.50 درصد و در سال 2025 به 2.40 درصد پیش‌بینی می‌شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید