Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 24 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 24 اپریل 2023 رویترز

روز آرامی در تقویم اقتصادی در پیش است. با این حال انتظارات از فدرال رزرو هاوکیش و ترس از رکود اقتصادی بر بازار تاثیر خواهد گذاشت.

تقویم اقتصادی آسیا

هیچ شاخص اقتصادی از آسیا وجود ندارد که سرمایه گذاران قبل از روز ANZAC در روز سه شنبه، آن را در نظر بگیرند.

فقدان آمار باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیشتر به PMIهای  بهتر از حد انتظار بخش خصوصی ایالات متحده واکنش نشان دهند. PMI بسیار مهم خدمات ایالات متحده از 52.6 به 53.7، با PMI تولیدی از 49.2 به 50.4 افزایش یافت که به انتظارات افزایش 25 صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می و حرکت دیگری در ماه جون دامن زد.

بر اساس CME FedWatchTool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می 90 درصد در مقابل ۷۸.۰ درصد یک هفته قبل است. به طور قابل توجهی، شانس افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جون از ۱۶.۶ درصد به ۲۳.۴ درصد در طول هفته افزایش یافته است.

انتظارات از نرخ بهره فدرال رزرو.png

چشم انداز یک مسیر تهاجمی تر نرخ بهره فدرال رزرو به نگرانی از فرود سخت دامن زد و ارزهای آسیایی مانند آزی و کیوی در روز جمعه در قلمرو قرمز باقی ماند. با این حال، شروع آرامی برای هفته در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ آماری برای در نظر گرفتن یا صحبت های فدرال رزرو برای تأثیرگذاری وجود ندارد. فدرال رزرو روز شنبه وارد دوره خاموشی شد.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

روز نسبتاً شلوغی برای EUR است. ارقام احساسات تجاری آلمان در ماه آوریل در کانون توجه قرار خواهند گرفت. شاخص احساسات تجاری Ifo آلمان امروز صبح مورد توجه قرار خواهد گرفت. به دنبال PMI های بخش خصوصی آلمان، سرمایه گذاران ممکن است انتظار کاهش اعتماد تجاری را داشته باشند تا EUR را تحت فشار قرار دهد.

در حالی که PMI تولیدی آلمان به پایین ترین سطح 35 ماهه 44.0 سقوط کرد، PMI خدمات به 55.7 به بالاترین میزان در 12 ماه گذشته رسید. به طور قابل توجهی، فشارهای قیمت ورودی و خروجی و تولید کاهش یافت، در حالی که انتظارات تجاری برای دومین ماه متوالی ضعیف شد.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص فصلی از 93.3 به 94.0 افزایش یابد. سرمایه گذاران باید شاخص های فرعی را در نظر بگیرند و شاخص انتظارات تجاری احتمالاً توجهات بیشتری را به خود جلب می کند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص انتظارات از 91.2 به 91.5 برسد.

با توجه به اقتصاد آلمان، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. پانتا عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا که معمولا لحنی بسیار داویش دارد امروز در تقویم قرار دارد تا سخنرانی کند.

نظرات مربوط به گزارش CPI منطقه یورو و سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، نوسانات را تغییر می دهد.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

تقوبم اقتصادی انگلستان

برای پوند، روز آرامی در پیش است. هیچ آمار یا سخنرانی بانک مرکزی برای بررسی وجود ندارد و احساسات ریسک بازار را تحت تأثیر قرار می دهد.

هفته گذشته، اعداد و ارقام تورم در بریتانیا چشم انداز افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان را افزایش داد. روز جمعه، دیو رامسدن، معاون بانک مرکزی انگلیس اذعان کرد که تورم همچنان بالاست و گفت:

 

وقتی به این می‌پردازم که تورم کجاست و کجا باید برود، بیشتر بر این تمرکز می‌کنم که از نظر تصمیم‌گیری‌های سیاست پولی مورد نیاز برای بازگرداندن تورم به هدف، در مسیر خود باقی بمانیم.»

 

رامسدن افزود:

 

(تورم بالا) خطری بزرگتر از انقباض بیش از حد است.

 

نرخ تورم سالانه بریتانیا در ماه مارس از 10.4 درصد به 10.1 درصد کاهش یافت و بر بانک مرکزی اروپا فشار وارد کرد تا سیاست پولی تهاجمی تری برای مهار تورم اتخاذ کند. با این حال، یک چشم‌انداز سیاست هاوکیش تر می‌تواند بریتانیا را در معرض خطر رکود اقتصادی قرار دهد.

در ماه مارس، جرمی هانت، صدراعظم آلمان اعلام کرد که تورم کاهش خواهد یافت و بریتانیا از رکود فنی اجتناب خواهد کرد. تورم چسبنده این نظریه را آزمایش می کند.

بدون هیچ آماری برای در نظر گرفتن، سرمایه گذاران باید بر تفسیر اقدامات بانک انگلستان نظارت داشته باشند. با این حال، هیچ یک از اعضای MPC برای سخنرانی امروز در تقویم حضور ندارند.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای بررسی وجود ندارد.

پس از اعداد بهتر از حد انتظار PMI، سرمایه گذاران انتظار چشم انداز تهاجمی تر فدرال رزرو را دارند. با این حال، هیچ سخنرانی اعضای FOMC برای بررسی وجود ندارد. فدرال رزرو روز شنبه وارد دوره خاموشی شد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید