Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پوند هفته مهمی را پیش رو دارد که شاخص های اقتصادی بریتانیا بر سیاست بانک مرکزی انگلیس تأثیر می گذارد

پوند هفته مهمی را پیش رو دارد که شاخص های اقتصادی بریتانیا بر سیاست بانک مرکزی انگلیس تأثیر می گذارد

در حالی که ایالات متحده به انتظارات تورمی مصرف کننده چشم دوخته است، پوند هفته مهمی را پیش رو دارد. شاخص های اقتصادی بریتانیا بر سیاست بانک مرکزی انگلیس تأثیر می گذارد.

  • GBP/USD در روز جمعه 0.32% کاهش یافت و جلسه را در 1.25469 دلار به پایان رساند.
  • احساسات مصرف کننده میشیگان و گزارش مشاغل ایالات متحده، GBP/USD را در محدوده منفی قرار دادند.
  • روز دوشنبه، انتظارات تورمی مصرف کننده ایالات متحده یک نقطه کانونی خواهد بود.

یک هفته بزرگ برای پوند استرلینگ

در هفته پیش رو تقویم اقتصادی، شاخص های اقتصادی بریتانیا می تواند بر احساسات نسبت به اهداف سیاست بانک انگلستان تأثیر بگذارد. رشد دستمزد و اعداد بیکاری در بریتانیا می تواند به بحث در مورد کاهش نرخ BoE دامن بزند.

رشد دستمزد همچنان یک مشکل برای BoE است. با این حال، اعداد رشد کمتر از حد انتظار می‌تواند اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان را متقاعد کند تا موارد بیشتری را بررسی کند.

رشد ملایم تر دستمزد می تواند بر درآمد قابل تصرف و برنامه های مخارج تأثیر بگذارد. عقب نشینی در هزینه های مصرف کننده تورم ناشی از تقاضا را کاهش می دهد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که میانگین درآمد (شامل پاداش‌ها) در سه ماه منتهی به اکتبر 7.3 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد. در سه ماهه سوم، متوسط درآمد (شامل پاداش) 7.9٪ افزایش یافت.

هفته گذشته، بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان BoE به خطرات برای ثبات مالی اذعان کرد. نگرانی‌ها در مورد ثبات مالی در بحبوحه شرایط ضعیف‌تر بازار کار می‌تواند بانک مرکزی اروپا را تشویق کند تا در نیمه اول سال 2024 مسیری کمتر هاوکیش در پیش بگیرد.

هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا برای بررسی در جلسه دوشنبه وجود ندارد.

انتظارات تورمی مصرف کننده ایالات متحده در کانون توجه است

در روز دوشنبه، انتظارات تورمی مصرف کننده ایالات متحده باعث جلب توجه سرمایه گذاران خواهد شد. اعداد بالاتر از حد انتظار می‌توانند از انتظارت کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مارس حمایت کنند. مسیر نرخ بهره فدرال رزرو بر هزینه های استقراض و درآمد قابل تصرف تأثیر می گذارد. روند نزولی در درآمد قابل تصرف می تواند بر مخارج مصرف کننده تأثیر بگذارد و فشارهای تورمی ناشی از تقاضا را کاهش دهد.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که انتظارات تورم مصرف کننده از 3.6 درصد به 3.8 درصد در نوامبر افزایش یابد.

پیش بینی کوتاه مدت

روند کوتاه مدت قیمت جفت پوند/دلار آمریکا به بررسی اجمالی بازار کار بریتانیا، گزارش CPI ایالات متحده و راهنمای بانک مرکزی بستگی دارد. افزایش فشارهای تورمی ایالات متحده می‌تواند فدرال رزرو را وادار کند که مسیر نرخ‌های غیرعادی‌تری را برای محدود کردن هزینه‌ها نشان دهد. اعداد نرم‌تر بازار کار بریتانیا می‌تواند آغازگر بحث‌های BoE در مورد کاهش نرخ باشد.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید