Your browser does not support JavaScript!
نماشا

نرخ بیکاری بریتانیا در ماه دسامبر به طور غیرمنتظره ای به 3.8 درصد کاهش یافت

نرخ بیکاری بریتانیا در ماه دسامبر به طور غیرمنتظره ای به 3.8 درصد کاهش یافت

نرخ بیکاری بریتانیا از 3.9 درصد به 3.8 درصد در ماه دسامبر کاهش یافت که بر کاهش رشد دستمزدها سایه انداخته است. آخرین اعداد ممکن است انتظارات را روی کاهش نرخ BoE آزمایش کنند.

روز سه شنبه بازار کار بریتانیا در کانون توجه قرار گرفت. رشد دستمزدها با وجود ارقام ملایم‌تر در نوامبر 2023، نقطه کانونی بانک انگلستان باقی ماند.

در ماه فوریه، میانگین درآمد (شامل پاداش) در سه ماه منتهی به دسامبر، 5.8٪ افزایش یافته است (3 میلیون در سال). اقتصاددانان پیش بینی می کنند میانگین درآمد (شامل پاداش) 5.6 درصد افزایش یابد. در ماه نوامبر، متوسط درآمد (شامل پاداش) 6.5% (3 میلیون در سال) افزایش یافت که نسبت به 7.2% در اکتبر کاهش یافت.

 

united-kingdom-wage-growth.png

 

نرخ بیکاری از 3.9 درصد به 3.8 درصد کاهش یافت در حالی که اشتغال 72 هزار نفر افزایش یافت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که اشتغال 73 هزار نفر و نرخ بیکاری 4 درصد افزایش یابد.

 

united-kingdom-unemployment-rate.png

 

پیامدهای سیاست پولی بانک انگلستان

ارقام کمتر از حد انتظار رشد دستمزد معمولا بانک مرکزی انگلستان را تشویق می‌کند تا در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ‌های بهره بحث کند. رشد ملایم تر دستمزد می تواند درآمد قابل تصرف را کاهش دهد. روند نزولی در درآمد قابل تصرف می تواند مخارج مصرف کننده را محدود کند و تورم ناشی از تقاضا را کاهش دهد.

با این حال، کاهش غیرمنتظره نرخ بیکاری در بریتانیا می تواند نشان دهنده روندهای ثابت رشد دستمزدها باشد. شرایط سخت تر بازار کار می تواند از رشد دستمزدها و افزایش درآمد قابل تصرف حمایت کند.

GBP/USD واکنش به بررسی اجمالی بازار کار بریتانیا

قبل از ارقام اشتغال انگلستان، GBP/USD به بالاترین سطح 1.26287 دلار رسید و به پایین ترین سطح 1.26090 دلار سقوط کرد.

 

تضعیف پوند.png

 

با این حال، در پاسخ به اعداد بازار کار، GBP/USD از 1.26190 دلار به بالاترین سطح پس از آمار 1.26405 دلار افزایش یافت.

روز سه شنبه، GBP/USD با 0.08 درصد افزایش به 1.26386 دلار رسید.

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید