Your browser does not support JavaScript!
نماشا

داده های خوب مشاغل ایالات متحده نزول سهام را عمیق تر کرده است.

داده های خوب مشاغل ایالات متحده نزول سهام را عمیق تر کرده است.

اقتصاد ایالات متحده در دسامبر 2023، 216 هزار شغل اضافه کرد که بیش از 173 هزار شغل در نوامبر بود و بسیار بالاتر از پیش بینی بازار 170 هزار شغل بود. روند اشتغال در دولت (52K)، اوقات فراغت و مهمان داری (40K)، مراقبت های بهداشتی (38K)، کمک های اجتماعی (21K) و ساخت و ساز (17K) ادامه یافت، در حالی که حمل و نقل و انبارداری مشاغل را از دست دادند (-23K). اشتغال در سایر صنایع عمده، از جمله معدن، معدن، و استخراج نفت و گاز تغییر کمی نشان داد. تولید؛ تجارت عمده فروشی؛ اطلاعات؛ فعالیت های مالی؛ و خدمات دیگر مجموع افزایش شغل در سال 2023 به 2.7 میلیون نفر رسید، که کمترین افزایش سالانه از سال 2019 بدون احتساب سال شیوع بیماری 2020 است. این میزان با میانگین افزایش ماهیانه 225 هزار نفر مطابقت دارد. بخش دولتی به طور متوسط 56 هزار شغل در سال در سال 2023 و مراقبت های بهداشتی 55 هزار شغل اضافه کردند. اوقات فراغت و مهمان نوازی به طور متوسط 39 هزار شغل ایجاد کرده است که کمتر از میانگین 88 هزار شغل در سال 2022 است، اما اشتغال در این بخش هنوز 163 هزار شغل کمتر از سطح قبل از همه گیری فوریه 2020 است.

 

پیش‌بینی‌ها برای سال 2023 بین رشد اقتصادی ضعیف و تاریک بود، اما همانطور که آخرین گزارش مشاغل در سال نشان می‌دهد، سطح استخدام با رشد سالم سازگار است، نه رکود. داده ها برای خریداران سهام نتیجه ایی را در بر نداشت.

داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه دسامبر افزایش 216 هزار نفری را نشان می‌دهد که اندکی بالاتر از میانگین قبل از همه‌گیری، یعنی کمی کمتر از 200 هزار نفر است. این رشد سالم است. داده‌های دو ماه قبل با بازنگری نزولی به ارزش 71 هزار مواجه شدند که قابل توجه است اما برای خراب کردن مهمانی کارگران کافی نیست.


کارگران همچنین افزایش شگفت‌انگیز میانگین درآمد ساعتی را جشن می‌گیرند - 0.4% در معیار ماهانه در مقابل 0.3% مورد انتظار، و شتاب افزایش دستمزد سالانه از 4% به 4.1%، که برآوردها را از کاهش به 3.9% کاهش می‌دهد.

آنچه برای کارگران خوب است برای دلار آمریکا مثبت است - اما نه برای خریداران سهام و نه برای فدرال رزرو، که ممکن است کاهش نرخ ها را متوقف کند.

سرمایه گذاران در مورد مسیر نرخ بهره تجدید نظر کردند. در اواسط دسامبر، فدرال رزرو ) سه کاهش نرخ بهره را در سال 2024 اعلام کرد. از آن زمان و تا پایان سال، بازارهای اوراق قرضه بیش از حد هیجان زده شدند و پنج حرکت قیمت گذاری کردند که اولین مورد در ماه مارس انجام شد.

سال جدید با آشکار شدن روند اواخر سال 2023 آغاز شد و سهام در هر روز معاملاتی سال 2024 تحت فشار قرار گرفت. دلار آمریکا بازگشتی را آغاز کرد و طلا از بالاترین رکورد تاریخ عقب نشینی کرد.

داده های جدید با نشان دادن ثابت ماندن بازار کار ایالات متحده، سوخت بیشتری را برای اصلاح سال 2024 فراهم می کند. اگر افراد بیشتری کار می کنند، می توانند بیشتر هزینه کنند. با این حال، این ممکن است فقط داستان کوتاه مدت باشد.

علاوه بر این، رشد دستمزدها در حال رونق است و این خبر ناامیدکننده ای برای فدرال رزرو در آخرین نبردهایش علیه تورم است. این بانک بر افزایش قیمت "خدمات اصلی غیر سرپناهی" تمرکز می کند - اصطلاحی که تقریباً به تورم ناشی از دستمزدها ترجمه می شود. افزایش سرسخت رشد دستمزدها به این معنی است که این تورم «چسبنده» است یعنی - دستمزدها به سرعت کاهش نمی‌یابد - حتی بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود.

زمانی که گرد و غبار ناشی از اصلاحات فعلی در بازارها فروکش کرد، انتظار دارم روایت تورم به سرعت در حال کاهش باشد که باعث حمایت از سهام و فشار بر دلار آمریکا شود. با این حال، یک گزارش تورم ضعیف برای تأثیرگذاری بر دلار سبز لازم است – و این NFP برای دسامبر هیچ مدرکی دال بر کاهش تورم ارائه نمی‌کند. صبر لازم است.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید