Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 21 آگوست 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 21 آگوست 2023 رویترز

تصمیمات سیاست پولی پکن و شاخص های اقتصادی آلمان، پیش بینی ها را پیش از انتشار اولیه PMI در روز چهارشنبه شکل می دهند.

تقویم اقتصادی آسیا

چین صبح امروز در کانون توجه بود. سرمایه گذاران آخرین حرکت PBoC را برای حمایت از اقتصاد بیمار در نظر خواهند گرفت. PBoC نرخ اولیه وام یک ساله (LPR) را 10 واحد کاهش داد. با این حال، PBoC LPR پنج ساله را بدون تغییر باقی گذاشت.

اقتصاددانان انتظار داشتند که PBoC نرخ اولیه وام یک ساله و پنج ساله را هر کدام 15 واحد پایه کاهش دهد و به ترتیب به 3.40 و 4.05 درصد برساند.

پکن نیاز به ارائه یک بسته محرک قابل توجه برای کاهش آشفتگی بازار در مورد اقتصاد چین و سرایت دارد. ناکامی در متقاعد کردن بازارها به احتمال زیاد EUR را در کوتاه مدت تحت فشار قرار خواهد داد.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

انتظار، قیمت‌های تولیدکننده آلمانی برای ماه جولای، جهت‌گیری را مشخص کند. محیط ضعیف تقاضای کنونی بر تولیدکنندگان سنگینی کرده است، با رقابت شدید برای جذب سفارشات جدید که قیمت‌های تولیدکننده را تضعیف می کند.

در حالی که کاهش قیمت‌های تولیدکننده فشارهای تورمی قیمت مصرف‌کننده را کاهش می‌دهد، کاهش قیمت‌ها منعکس‌کننده محیط اقتصاد کلان است و خطر یک رکود طولانی‌مدت را افزایش می‌دهد. این ترکیب بانک مرکزی اروپا را در یک الگو و یک سناریوی نزولی برای قیمت ها، رها خواهد کرد.

قیمت‌های تولیدکننده آلمان پس از کاهش 0.3 درصدی در ماه ژوئن،1.1 درصد در جولای کاهش یافت. به طور قابل توجهی،  قیمت تولیدکننده نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد در مقابل 0.1 درصد در ژوئن کاهش یافت. 

اعداد بالاتر از حد انتظار میتوانست موجب تغییر احتمالی تقاضا و کاهش ترس از رکود عمیق باشد.

با توجه به اینکه تورم همچنان موضوع داغ بانک مرکزی است، سرمایه گذاران باید صحبت های اعضا بانک مرکزی اروپا را دنبال کنند. با این حال، هیچ یک از اعضای بانک مرکزی اروپا در تقویم برای صحبت امروز حضور ندارند.

روز جمعه، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، گفت که منطقه یورو باید از رکود اقتصادی عمیق یا پایدار جلوگیری کند و یورو/دلار آمریکا را از پایین ترین سطح خود خارج کند. با این حال، PMI های اولیه بخش خصوصی باید پیام مشابهی را در روز چهارشنبه ارسال کنند تا نشانه آغاز بهبود باشد.

تقویم اقتصادی امریکا

تقویم اقتصادی آرام ایالات متحده، سمپوزیوم جکسون هول را در کانون توجه قرار می دهد
هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای تأثیرگذاری بر بعد از ظهر وجود ندارد. پس از انتشار بالاتر از حد انتظار شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده در هفته گذشته، صحبت‌های اعضا فدرال رزرو نیاز به بررسی دارد.

ما انتظار داریم حساسیت USD به تفسیر اظهارات اعضا فدرال رزرو بیشتر شود زیرا سرمایه گذاران سمپوزیوم جکسون هول را  که در روزهای پنجشنبه و جمعه مورد توجه قرار خواهد گرفت، در نظر می گیرند. در شرایطی که تمایلات نسبت به سیاست پولی فدرال رزرو هنوز هاوکیش است، دلار در معرض خطر عقب نشینی شدید اظهارات اعضا فدرال رزرو قرار دارد. با این حال، احساسات ریسک بازار نیز جهت گیری را فراهم می کند.

ریسک گریزی و فرار به سمت امن باعث افزایش تقاضا برای دلار به عنوان یک ارز امن می شود.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید