Your browser does not support JavaScript!
نماشا

برای شاخص دکس شاخص سنتیمنت تجاری آلمان و درآمد دویچه بانک مورد توجه است.

برای شاخص دکس شاخص سنتیمنت تجاری آلمان و درآمد دویچه بانک مورد توجه است.

احساسات تجاری آلمان روز چهارشنبه در کانون توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، درآمد شرکت ها ممکن است پس از انتشار گزارش مایکروسافت و آلفابت تأثیر بیشتری داشته باشد.

درآمد شرکت احتمال رکود را کمتر می کند

روز سه‌شنبه، اعداد اولیه PMI بخش خصوصی از آلمان و منطقه یورو، DAX را به قلمرو منفی فرستاد. انقباض غیرمنتظره در بخش خدمات آلمان، دورنمای رکود اقتصادی آلمان را افزایش داد. انقباضات مشخص بیشتر در بخش خصوصی منطقه یورو به انتظارات برای رکود اقتصادی منطقه یورو دامن زد.

با این حال، انتشار بهتر از حد انتظار PMI خدمات ایالات متحده و درآمد شرکت ها باعث افزایش تقاضای خریداران شد.

نکته مهم این است که بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نتوانست به اوج های اخیر خود بازگردد و از دارایی های پرریسک حمایت می کند.

در روز سه‌شنبه، شاخص نزدک کامپوزیت با افزایش 0.93 درصدی به پایان رسید و S&P 500 و داو 0.73 درصد و 0.62 درصد رشد کردند.

سایر محرک های بازار

MTU Aero به میزان 6.10 درصد رشد کرد و سهام دفاعی Rheinmetall AG به میزان 3.18 درصد در روز سه شنبه رشد کرد. آدیداس نیز پیشتاز بود و 1.79 درصد رشد کرد. پوما با حمایت از آدیداس، پیش بینی سود کل سال خود را حفظ کرد.

با این حال، سهام بانکی با زیان سنگین به پایان نشست. Commerzbank و Deutsche Bank AG جلسه سه شنبه را با 1.62% و 1.18% کاهش به پایان رساندند.

بخش خودرو نیز بر DAX تاثیرگذار بود.

پورشه و ب ام و 1.01 درصد و 0.86 درصد سقوط کردند. گروه فولکس واگن و مرسدس بنز زیان 0.45 و 0.28 درصدی را تجربه کردند و دایملر تراک هلدینگ 0.27 درصد کاهش یافت. ترس از رکود بر چشم انداز تقاضا تأثیر گذاشته است. روز دوشنبه، فولکس واگن چشم انداز حاشیه سود خود را کاهش داد که در روز سه شنبه طنین انداز شد.

تمرکز روز چهراشنبه: احساسات تجاری آلمان و درآمد دویچه بانک

احساسات تجاری روز چهارشنبه در کانون توجه قرار خواهد گرفت. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص سنتیمنت تجاری Ifo آلمان از 85.7 به 85.9 در ماه اکتبر افزایش یابد. علیرغم داده ناامیدکننده PMIهای بخش خصوصی در ماه اکتبر، این نظرسنجی نشان داد که شرکتها بدبینی کمتری داشتند. چشم انداز بهبود یافته ممکن است از سهام های زیر مجموعه در DAX پشتیبانی کند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص انتظارات Ifo از 82.9 به 83.3 افزایش یابد.

فراتر از اعداد، درآمد شرکت ها نیز نیاز به بررسی دارند. دویچه بانک نتایج سود خود را روز چهارشنبه منتشر خواهد کرد.

بخش مسکن و درآمد ایالات متحده در کانون توجه است

ارقام بخش مسکن از ایالات متحده بعداً در جلسه چهارشنبه مورد توجه قرار خواهند گرفت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که فروش خانه‌های جدید در سپتامبر 11.0 درصد کاهش یابد (اگست: -8.7 درصد). وخامت بازار مسکن در ایالات متحده می تواند یک علامت هشدار اولیه برای اقتصاد ایالات متحده باشد.

در حالی که این اعداد مستلزم توجه هستند، بازدهی خزانه داری ایالات متحده و درآمدهای شرکتی احتمالاً اشتهای خریدار را برای دارایی های پرخطرتر دیکته می کند.

پس از درآمد حاصل از Alphabet (GOOGL)، کوکاکولا (KO)، جنرال الکتریک (GE)، جنرال موتورز (GM) و مایکروسافت (MSFT)، متا پلتفرم ها (META) در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

بازارهای آتی به یک جلسه چهارشنبه ترکیبی اشاره می کنند. DAX  افزایش داشت، در حالی که Nasdaq mini   سقوط کرد.

 

 

پیش بینی کوتاه مدت

درآمد شرکت ها باید به افزایش تقاضا برای سهام های فهرست شده در DAX ادامه دهد. رکود اقتصادی در آلمان و منطقه یورو همچنان یک باد مخالف خواهد بود زیرا سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی اروپا هستند.

 

شاخص دکس.png
نمودار روزانه شاخص دکس

 

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید