Your browser does not support JavaScript!
نماشا

پیش بینی فاندامنتال آنتی پودین ها: کاهش قیمت با تمرک سرمایه گذاران بروی داده تورمی CPI

پیش بینی فاندامنتال آنتی پودین ها: کاهش قیمت با تمرک سرمایه گذاران بروی داده تورمی CPI

گزارش CPI روز سه‌شنبه می‌تواند آخرین بخش از داده‌های اقتصادی باشد که حداقل ۲۵ صدم درصد افزایش نرخ بهره را در نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در ماه مارس تثبیت می‌کند.
دلار استرالیا و نیوزیلند حساس به ریسک هستند و در اوایل روز دوشنبه به دلیل نگرانی از اینکه نرخ های بالاتر ایالات متحده رشد را خفه کند کاهش می یابد. آنها همچنین می توانند دلار آمریکا را بالا ببرند که فشار بیشتری بر ارزهای مرتبط با کالاها وارد می کند.

 

تحلیل فاندامنتال دلار استرالای و دلار نیوزلند.png

 

استرالیا و کیوی از اولین جمعه ماه فوریه پس از انتشار داده های شغلی ایالات متحده بسیار قوی تر از حد انتظار تحت فشار بوده اند. نظرات فدرال رزرو نیز بیشتر به سمت هاوکیش متمایل شده است. گزارش تورم مصرف‌کننده (CPI) در روز سه‌شنبه می‌تواند آخرین سرنخی باشد که حداقل ۲۵ واحد افزایش نرخ بهره را در نشست سیاست‌گذاری ماه مارس فدرال رزرو، در صورتی که مطابق انتظار ارائه شود، تقویت می‌کند.

تمرکز معامله گران آزی و کیوی بر داده های تورم مصرف کننده ایالات متحده

پیش از گزارش CPI روز سه‌شنبه، بازنگری در داده‌های قبلی نشان داد که قیمت‌های مصرف‌کننده به جای کاهش طبق برآورد قبلی، در ماه دسامبر افزایش یافت. داده‌های دو ماه قبل نیز اصلاح شد و برخی از اقتصاددانان گفتند که خطر افزایش نرخ تورم در ماه‌های آینده را افزایش داد.

بازنگری سالانه وزارت کار در داده های CPI در روز جمعه نشان داد که شاخص هزینه مصرف کننده در دسامبر به جای کاهش 0.1 درصدی همانطور که در ماه گذشته گزارش شد، 0.1 درصد افزایش یافت. داده‌های ماه نوامبر نیز بیشتر مورد بازنگری قرار گرفتند تا نشان دهند که CPI به جای 0.1% همانطور که قبلاً برآورد شده بود، 0.2% افزایش یافته است. در ماه اکتبر، CPI 0.5 درصد افزایش یافت که نسبت به افزایش 0.4 درصدی قبلی گزارش شده بود.

بدون احتساب اجزای فرار مواد غذایی و انرژی، شاخص بهای مصرف کننده به جای 0.3 درصد که قبلا گزارش شده بود، 0.4 درصد در دسامبر افزایش یافت. داده های ماه نوامبر برای نشان دادن به اصطلاح CPI اصلی 0.3٪ به جای 0.2٪ همانطور که در ابتدا برآورد شده بود، اصلاح شد. داده‌های CPI اصلی اکتبر اصلاح نشده بود.

به طور جداگانه در روز جمعه، نظرسنجی های دانشگاه میشیگان چشم انداز تورم یک ساله را 4.2 درصد نشان داد که بالاتر از رقم نهایی در ژانویه بود. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نظرسنجی میشیگان را به عنوان یکی از شاخص هایی که بانک مرکزی ایالات متحده دنبال می کند، ذکر کرده است.

 

داده های میشیگان.png


چشم انداز کوتاه مدت

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، داده‌های روز سه‌شنبه احتمالاً نشان می‌دهد که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده در ژانویه 0.4 درصد ماه به ماه افزایش یافته و شاخص اصلی قیمت مصرف‌کننده نیز 0.4 درصد افزایش یافته است. این احتمالاً فدرال رزرو را تشویق می کند تا نرخ بهره معیار خود را در ماه مارس 25 واحد افزایش دهد و هاوکیش باقی بماند.

با این حال، این نظرسنجی قبل از انتشار اصلاحات و به روز رسانی عوامل تعدیل فصلی انجام شد. این تجدیدنظرها احتمالاً مفهوم کاهش تورم را از مسیر خود منحرف نمی کند، اما می تواند منشأ نوسانات روز سه شنبه باشد.

نرخ‌های بالاتر می‌تواند دلار آمریکا را بالاتر ببرد، که فشار بیشتری بر دلار استرالیا و نیوزلند وارد می‌کند.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

1 رای (5.0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید