Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تحلیل فانندامنتال AUDUSDوNZDUSD: رئیس RBNZ رشد یک درصد تولید ناخالصداخلی را پس از رکود پیش بینی کرد.

تحلیل فانندامنتال AUDUSDوNZDUSD: رئیس RBNZ رشد یک درصد تولید ناخالصداخلی را پس از رکود پیش بینی کرد.

رزرو بانک نیوزلند پیش بینی می کند که نیوزلند در سه ماهه دوم سال جاری قبل از از سرگیری رشد در سال 2024 وارد رکود خواهد شد.

دلار استرالیا و نیوزلند در روز پنجشنبه پس از انتشار صورتجلسات از 31 ژانویه تا فوریه توسط فدرال رزرو افزایش یافت. افت بازدهی خزانه داری و ضعیف تر شدن دلار آمریکا به تقویت ارز کمک می کند.

 

انتی پودین.png

 

آزی و کیوی نیز پس از اتفاقات در روز چهارشنبه در حال بازگشت هستند. دلار استرالیا تحت فشار گزارش دستمزدها قرار گرفت که نتوانست انتظارات را برآورده کند. دلار نیوزیلند پس از افزایش نرخ بهره توسط RBNZ و وعده افزایش نرخ بهره افزایش یافت.
همچنین روز چهارشنبه، اور، رئیس بانک مرکزی RBNZ در مورد اقتصاد سخنرانی کرد. اوایل پنجشنبه، بولاک معاون رزو بانک RBA قرار بود سخنرانی کند. هزینه های سرمایه خصوصی استرالیا نیز بیش از حد انتظار افزایش یافت.

تصمیم سیاستگذاران فدرال رزرو برای ادامه مبارزه با تورم

برای معامله گران، صورتجلسه فدرال رزرو که در روز چهارشنبه منتشر شد، پس از اینکه مقامات نشان دادند که نشانه هایی وجود دارد که تورم در حال کاهش است، اما برای مقابله با ان افزایش بیشتر نرخ بهره کافی نیست.

در حالی که 31 ژانویه تا فوریه. در 1 جلسه ای که با افزایش کمتری نرخ بهره نسبت به بسیاری از مواردی که از اوایل سال 2022 اجرا شده بود به پایان رسید، مقامات تاکید کردند که نگرانی آنها از تورم بالا است.

صورتجلسه  معامله گران را بر آن داشت تا انتظارات نرخ بهره را تا ژوئیه به 5.35 درصد برسانند. این نسبت از 4.88 درصد در پایان ژانویه افزایش یافته است. این دلیل اصلی برای ضعف AUD/USD و NZD/USD بوده است.

 

نرخ ترمینال فدرال رزرو.png
نرخ ترمینال فدرال رزرو

 


رزرو بانک نیوزلند رکود را پیش بینی می کند

بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) پیش‌بینی می‌کند که نیوزلند در سه ماهه دوم سال جاری قبل از از سرگیری رشد در سال 2024 وارد رکود خواهد شد.

آدریان اور، رئیس RBNZ پیشتر به کمیته گفته بود که بانک مرکزی پیش بینی می کند که طی یک تا دو سال آینده، بازسازی تولید ناخالص داخلی را حدود 1 درصد افزایش دهد.

او گفت:

"ما پیش‌بینی‌های خود را در حدود 1 درصد افزایش تولید ناخالص داخلی طی یک تا دو سال آینده قرار دادیم، که بازتابی از مقیاس قبلی فعالیت‌های بازسازی در حال انجام است. ما می دانیم که ساخت و سازهای کاملاً جدید و بازسازی سطح فعالیت را افزایش می دهد و فشار صعودی بر تورم وارد می کند."

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

 

 

چشم انداز کوتاه مدت

حرکت عمده بعدی در AUD/USD و NZD/USD توسط دلار آمریکا تعیین خواهد شد که به بازدهی خزانه داری و داده های اقتصادی ایالات متحده بستگی دارد.

حرکات دلار در روز پنجشنبه و در نتیجه استرالیا و کیوی احتمالاً تولید ناخالص داخلی اولیه ایالات متحده، ادعاهای بیکاری هفتگی و شاخص قیمت اولیه تولید ناخالص داخلی ایالات متحده خواهد بود.

معامله گران به دنبال این هستند که تولید ناخالص داخلی به 2.9٪ برسد، بدون تغییر نسبت به مطالعه قبلی. انتظار می رود که ادعاهای بیکاری هفتگی به 200 هزار افزایش یابد که از 194 هزار نفر افزایش یافته است و انتظار می رود شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی بدون تغییر نسبت به قرائت قبلی در 3.5٪ باشد.

گزارش تولید ناخالص داخلی نشان دهنده رشد اقتصاد مقاومتی است. داده های مربوط به مطالبات بیکاری همچنان بازار کار فشرده را نشان می دهد و شاخص قیمت تولید ناخالص داخلی یکی دیگر از شاخص های تورم است.

گزارش های قوی شانس افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را تقویت می کند، که می تواند بر AUD/USD و NZD/USD تاثیر بگذارد.

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید