Your browser does not support JavaScript!
نماشا

احتمال افزایش نرخ بهره برای بانک مرکزی انگلستان کاهش یافته است.

احتمال افزایش نرخ بهره برای بانک مرکزی انگلستان کاهش یافته است.

احتمال افزایش نرخ بهره به میزان 0.25% برای بانک مرکزی انگلستان به 67درصد کاهش داشته است. این درصد در روز گذسته 75 درصد بوده است. 

داده های اخیر نشان داد که در حالی که تولید ناخالص داخلی 0.1 درصد در سه ماهه اول رشد داشت، در ماه مارس یک انقباض وجود داشت که نشان دهنده ماهیت شکننده بهبود مداوم است.

بازار کار بریتانیا با سرعت فزاینده ای رو به وخامت است. داده های منتشر شده دیروز صبح نشان می دهد که مطالبات بیکاری در ماه آوریل 46.7 هزار افزایش یافته است، پس از افزایش 26.5 هزار نفری در ماه مارس. تحلیلگران به طور متوسط انتظار افزایش 31.2 هزار تومانی را داشتند.

 

اشتغال انگلستان.png

نرخ بیکاری از 3.5 درصد در ماه آگوست به 3.9 درصد (بالاترین نرخ از ژانویه 2022) رسیده است. این چرخش در روند اشتغال هنوز به فشار دستمزد قابل توجهی منجر نشده است. میانگین درآمد هفتگی در سه ماه منتهی به مارس 5.8 درصد نسبت به سال به سال کل حقوق و 6.7 درصد بدون احتساب پاداش افزایش داشته است. اگرچه این مقدار کمی کمتر از حد انتظار است، اما مشاهده روند معکوس دشوار است.

بازار کار بریتانیا.png

این یک فشار دو طرفه است.  از یک سو، افزایش دستمزدها در زمانی که تورم در حال کاهش است، یک سیگنال نگران کننده است که باعث تشدید بیشتر سیاست ها می شود. از سوی دیگر، افزایش دستمزدها شرایطی را ایجاد می کند که با وجود کاهش اشتغال، یک مارپیچ تورمی برقرار شود.

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (0)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید