Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخصS&P 500 به مانند سنگ ریزش می کند، زیرا ترس از رکود حاکم بر احساسات بازار است.

شاخصS&P 500 به مانند سنگ ریزش می کند، زیرا ترس از رکود حاکم بر احساسات بازار است.

با توجه به اینکه بسیاری از اقتصاددانان اکنون رکود اقتصادی در سال 2023 را پیش بینی می کنند، بحث بعدی این است که این رکود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا خفیف یا سخت خواهد بود.
بازار سهام ایالات متحده، یک روز دیگر با فشار فروش مواجه است که آن را در موقعیت اولیه برای ثبت پنجمین جلسه متوالی در قلمرو منفی قرار می دهد.

 

نمودار روزانه شاخصS&P.png
نمودار روزانه شاخصS&P

 

امروز هیچ داده اقتصادی مهمی وجود ندارد، اما سرمایه گذاران انتظارات خود را از نگرانی هایی که فدرال رزرو نرخ بهره را بالاتر و طولانی تر از آنچه قبلاً پیش بینی می شد افزایش خواهد داد، بررسی میکنند علاوه بر این، ترس از رکود نیز به دنبال اظهارات سه مقام برجسته بانکی در روز سه شنبه افزایش یافته است.

ترس از رکود در حال افزایش است

ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده در سال 2023 از روز دوشنبه به دنبال انتشار گزارش PMI خدمات ISM قوی تر از حد انتظار افزایش یافته است. وقتی با گزارش مشاغل داغ روز جمعه گذشته در ایالات متحده ترکیب شد، معامله گران اکنون نرخ پایانی بالاتری را برای افزایش نرخ های فدرال رزرو قیمت گذاری می کنند، اساساً به این معنی است که آنها معتقدند بانک مرکزی برای جلوگیری از افزایش بیشتر تورم مجبور به ایجاد رکود خواهد شد.

ایده رکود اقتصادی روز سه‌شنبه توسط برایان مونیهان، مدیر عامل بانک آمریکا مطرح شد و در کنفرانس مالی گلدمن ساکس به سرمایه‌گذاران گفت که تحقیقات این بانک در نیمه اول سال 2023 "رشد منفی" را نشان می‌دهد، اما این انقباض "خفیف" خواهد بود.

با توجه به اینکه بسیاری از اقتصاددانان اکنون رکود اقتصادی در سال 2023 را پیش بینی می کنند، بحث بعدی این است که این رکود تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا خفیف یا سخت خواهد بود. علاوه بر این، احتمالاً پس از جلسه هفته آینده در مورد آن از فدرال رزرو بشنویم.

اگرچه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو چندین بار در سال گذشته به "فرود نرم" اشاره کرده است، او همچنین به مصرف کنندگان گفته است که انتظار آسیب بیشتری داشته باشند و زمانی تورم را "گذرا" نامید، بنابراین سرمایه گذاران مجبور خواهند شد خود را برای این احتمال آماده کنند. یک "فرود سخت".

فروش فعلی در بازار سهام می تواند قیمت گذاری سرمایه گذاران در رکود باشد. پس از اظهار نظر پاول در مورد افزایش نرخ بهره، بازار چهار روز پس از رسیدن به اوج خود در 1 دسامبر کاهش یافته است. اندازه و مدت این فروش فعلی می تواند سرنخ هایی را در مورد نوع رکودی که سرمایه گذاران انتظار دارند به ما بدهد.

عملکرد سوپ کمپبل پس از انتشار نتایج  سه ماهه

CNBC گزارش می دهد که سهام سوپ کمبل در  روز چهارشنبه پس از ثبت نرخ بالای و پایین برای سه ماهه مالی اخیر، بیش از 2 درصد افزایش یافت.

این شرکت درآمدی معادل 1.02 دلار به ازای هر سهم در ازای 2.58 میلیارد دلار درآمد ثبت کرد که از انتظارات تحلیلگران برای 88 سنت در هر سهم در درآمد 2.45 میلیارد دلار فراتر رفت.

کمپبل راهنمای خود را برای سال مالی کمی افزایش داد و گفت که انتظار دارد سود هر سهم بین 2.90 تا 3.00 دلار باشد. برآوردهای قبلی حاکی از کاهش سود بین 2.85 تا 2.95 دلار برای هر سهم بود.

این شرکت همچنین انتظار دارد که رشد درآمد سالانه بین 7 تا 9 درصد باشد که نسبت به رشد 4 تا 6 درصدی قبلی افزایش یافته است.

چشم انداز کوتاه مدت

بدون هیچ گزارش مهمی تا اطلاعات قیمت تولیدکننده در روز جمعه و گزارش تورم مصرف کننده در روز سه شنبه آینده، تلاش زیادی برای بالا بردن بازار سهام در روز چهارشنبه انجام می شود. اما به دلیل شرایط تکنیکال فروش کوتاه مدت غالب تر است.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید