Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص NASDAQ بیش از 1٪ کاهش، نتایج Alphabet ترس از رکود.

شاخص NASDAQ بیش از 1٪ کاهش،  نتایج Alphabet ترس از رکود.

کاتالیزور پشت ضعف پیش بینی شده امروز در شروع بورس نقدینگی نیویورک NASDAQ، عملکرد ضعیف مایکروسافت و آلفابت در معاملات قبل از بازار است. سرمایه‌گذاران بازار سهام ایالات متحده در حال آماده‌سازی برای گشایش شدیداً پایین‌تر در روز چهارشنبه هستند که منجر به کاهش بیش از 1 درصدی شاخص ترکیبی NASDAQ با وزن فناوری شده است.

ضعف پیش‌بینی‌شده با گزارش‌های درآمد ناامیدکننده و هشدارهای مایکروسافت و آلفابت پس از زنگ روز سه‌شنبه تقویت شده است. علاوه بر این، این خبر در میان سایر شرکت‌های دارای مگاکاپ منتشر می‌شود و سرمایه‌گذاران از ترس کاهش رشد اقتصادی نگران هستند.

کاتالیزور پشت ضعف پیش بینی شده امروز در افتتاحیه، عملکرد ضعیف مایکروسافت و آلفابت است که هر دو در معاملات قبل از بازار حدود 6 درصد کاهش یافته اند. این ضعف حتی در حال سرایت به دیگر شرکت‌های بزرگ مبتنی بر فناوری مانند Amazon.com و Apple است که قرار است نتایج را اواخر این هفته گزارش کنند. هر دو پیش از افتتاحیه به ترتیب 3.7 و 0.9 درصد کاهش داشتند.

«نتایج شرکت‌های بزرگ فناوری به‌عنوان یک عامل تعیین‌کننده کلیدی در احساسات بازار ایالات متحده تلقی می‌شد. لیث خلف، رئیس تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری در AJ Bell، گفت: فصل گزارش سه ماهه سوم و هر دو مایکروسافت و آلفابت به سرمایه گذاران دلیلی برای نگرانی داده اند.

به طور مستقیم، Alphabet انتظارات تحلیلگران را در خطوط بالا و پایین از دست داد. دلیل اصلی این عدم موفقیت به کاهش درآمد در یوتیوب نسبت داده می شود، در حالی که تحلیلگران انتظار رشد حدود 3 درصدی را داشتند. علاوه بر این، رشد کل 6 درصد ضعیف ترین دوره رشد را از سال 2013 نشان می دهد، به غیر از یک دوره در طول همه گیری. جزئیات گزارش درآمد نشان می دهد که رشد درآمد از 41 درصد در سال گذشته به 6 درصد کاهش یافته است زیرا شرکت با ادامه نزول هزینه های تبلیغات آنلاین مبارزه می کند.

درآمد تبلیغات یوتیوب از 7.21 میلیارد دلار در سال گذشته حدود 2 درصد کاهش یافته و به 7.07 میلیارد دلار رسیده است. تحلیلگران انتظار افزایش حدود 3 درصدی را داشتند. آلفابت درآمد کلی تبلیغات را در طول سه ماهه 54.48 میلیارد دلار گزارش کرد که اندکی نسبت به سال قبل افزایش داشت. مایکروسافت خیابان را شکست می دهد، اما راهنمای ضعیف سهام را کاهش می دهد سهام مایکروسافت در اوایل روز چهارشنبه پس از اینکه این شرکت درآمد ابری نرم‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول مالی خود را گزارش کرد و راهنمایی‌های سه ماهه ضعیفی را ارائه کرد، ضربه خورد. با توجه به راهنمایی‌ها، مایکروسافت 52.35 تا 53.35 میلیارد دلار درآمد برای سه ماهه دوم مالی پیش‌بینی می‌کند که حاکی از رشد 2 درصدی در وسط محدوده است.

تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی Refinitiv به دنبال درآمد 56.05 میلیارد دلاری بودند. علاوه بر این، حاشیه عملیاتی ضمنی مایکروسافت برای سه ماهه دوم مالی حدود 40 درصد بود که کمتر از اجماع 42 درصدی در میان تحلیلگران مورد نظرسنجی StreetAccount بود. سرمایه‌گذاران می‌توانند زیان‌های اولیه را تمدید کنند یا در طول جلسه بازگردند، اما به احتمال زیاد قیمت‌ها را در محدوده‌ای با پیش‌بینی درآمدهای متا پلتفرم‌ها در روز چهارشنبه حفظ خواهند کرد. اپل و Amazon.com هر دو قرار است در 27 اکتبر گزارش دهند. گزارش های مربوطه آنها به دقت مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود آیا روند ضعیف تری در حال توسعه است یا اینکه باید فقط ضعف کوتاه مدت را پیش بینی کنیم.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (4)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید