Your browser does not support JavaScript!
نماشا

شاخص های آسیایی به نظرات پاول واکنش مثبت نشان دادند.

شاخص های آسیایی به نظرات پاول واکنش مثبت نشان دادند.

شاخص هانگ سنگ و بازارهای آسیایی گسترده‌تر امروز صبح با حمایت اظهارات پاول، رئیس فدرال رزرو، تقاضا برای دارایی‌های پرریسک‌تر را افزایش دادند.

بررسی اجمالی بازار

با واکنش بازارهای سهام آسیایی به افزایش  نرخ بهره فدرال رزرو و کنفرانس مطبوعاتی پاول رئیس فدرال رزرو، این یک جلسه صبح صعودی بود. مطابق با انتظارات، فدرال رزرو نرخ بهره را با 25 واحد افزایش به 4.75 درصد رساند. این حرکت باعث شد تا پاول، رئیس فدرال رزرو، احساسات ریسک بازار را هدایت کند و از شروع صعودی شاخص هانگ سنگ حمایت کند.

ارزیابی بازار پسند از اقتصاد، شرایط بازار کار، و چشم انداز سیاست پولی حمایتی را ارائه کرد. پاول، رئیس فدرال رزرو، اظهار داشت که فدرال رزرو می تواند چند افزایش نرخ دیگر را برای رساندن تورم به هدف خود انجام دهد و در عین حال اذعان داشت که روند کاهش تورم آغاز شده است.
رئیس فدرال رزرو همچنین گفت که نرخ وجوه فدرال رزرو می تواند زیر 5 درصد باقی بماند و هدف تورم را بدون "رکود قابل توجه یا افزایش واقعاً قابل توجه بیکاری" محقق کند.

با این حال، تغییر اشتغال غیرکشاورزی ADP ایالات متحده و اعداد PMI تولید ISM ناامید شد و علیرغم چشم انداز خوش بینانه پاول، رئیس فدرال رزرو، چشم انداز اقتصادی را ناامید کرد.

شاص سهام ASX 200

 

شاخص سهام استرالیا.webp

 

شاخص ASX 200 امروز صبح 0.15 درصد افزایش یافت، که توسط شاخص NASDAQ در روز چهارشنبه حمایت شد. با این حال، شاخص های اقتصادی صبح امروز ناامید کننده ظاهر شدند.

شاخص اعتماد کسب و کار فصلی NAB از 9 به -1 در سه ماهه چهارم سقوط کرد. بر اساس این نظرسنجی، نگرانی ها در مورد رشد جهانی و داخلی سنگینی می کند. علیرغم کاهش، شاخص های پیشرو همچنان قوی باقی ماندند و چشم انداز شرایط کسب و کار و اشتغال آتی از اجزای فرعی مثبت هستند.

با این حال، اعداد بخش مسکن مثبت بود. تاییدیه های ساختمانی در دسامبر 18.5 درصد افزایش یافت و کاهش 8.8 درصدی نسبت به نوامبر را معکوس کرد.

سهام معدنی پیشرو صبح امروز وزن شد. BHP Group Ltd (BHP) و Rio Tinto (RIO) به ترتیب 1.37% و 2.26% افت کردند و گروه Fortescue Metals (FMG) 0.40% کاهش یافت. با این حال، معدن نیوکرست (NCM) با حمایت قیمت طلا 3.59 درصد افزایش یافت.

Xero (XRO) و Wisetech Global (WTC) با حمایت فدرال رزرو به ترتیب 7.78 و 8.00 درصد افزایش یافتند.

سهام بانک ها با مشکل مواجه شدند. بانک مشترک المنافع استرالیا (CBA) و بانک ملی استرالیا (NAB) به ترتیب 0.18٪ و 0.54٪ کاهش یافتند و Westpac Banking Corp (WBC) و ANZ Group (ANZ) به ترتیب 0.38٪ و 0.24٪ زیان داشتند.

شاخص سهام هنگ سنگ

 

شاخص هنگ سنگ.webp

شروع بهتری برای Hang Seng بود که 0.29% افزایش داشت.

سهام بانک ها صبح امروز به واکنش برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و افزایش نرخ بهره سازمان پولی هنگ کنگ (HKMA) واکنش نشان دادند. HKMA نرخ ها را 25 واحد پایه افزایش داد و به 5.00 درصد رساند. بانک های صنعتی و تجاری چین (HK:9988) و بانک ساختمانی چین (HK: 0939) به ترتیب 0.48% و 0.39% افزایش داشتند.

Tencent Holdings Ltd (HK: 0700) با افزایش 1.09٪، ، گروه Alibaba Group (HK: 9988) با افزایش 0.36٪حمایت بسیار مورد نیاز را پیدا کرد. با این حال، CNOOC Ltd (HK: 0883) 1.38٪ کاهش یافت.

شاخصNikkei 225

شاخص Nikkei 225 امروز صبح با 0.16% افزایش همراه بود که به دلیل کاهش USD/JPY در 128.546، اندک صعودی داشت.

شرکت خرده فروشی سریع (9984) 1.96% افزایش داشت و Tokyo Electron Ltd (8035) و Softbank Group Corp (9434) نیز به ترتیب با افزایش 3.16% و 1.34% پشتیبانی ارائه کردند.

با این حال، خودروسازان با کاهش 2.42 درصدی شرکت خودروسازی نیسان (7201) دچار مشکل شدند.

نگاهی به ادامه جلسه امروز

در تقویم اقتصادی جهانی پایان هفته شلوغی است. پس از تصمیم روز چهارشنبه فدرال رزرو برای نرخ بهره و راهنمایی های آینده، تمرکز بازار به درآمدهای شرکتی ایالات متحده، اعداد PMI بخش خدمات و گزارش بسیار مهم مشاغل ایالات متحده تغییر خواهد کرد.

اپل (AAPL)، Amazon.com (AMZN) و Alphabet Inc. (GOOGL) درآمدهای خود را در باقیمانده هفته منتشر خواهند کرد.

با این حال، PMI های بخش خدمات آسیایی نیز در روز جمعه قبل از گزارش مشاغل ایالات متحده مورد توجه قرار خواهند گرفت. با بازگشایی چین، افزایش شدید فعالیت‌های بخش خدمات می‌تواند ترس از رکود اقتصادی در سه ماهه اول را کاهش دهد.

 

تگ ها :

رای خود را به این مطلب ثبت کنید

0 رای (NaN)
لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید