Your browser does not support JavaScript!
نماشا

سهام آسیایی و اروپایی نسبت به خوش‌بینی چین بالاتر می‌روند

سهام آسیایی و اروپایی نسبت به خوش‌بینی چین بالاتر می‌روند

 بازارهای سهام آسیایی و اروپایی در حالی قیمت گذاری میشوند که سرمایه‌گذاران به بهبود اقتصاد چین امیدوار بودند زیرا محدودیت‌های COVID-19 کاهش یافته است.
بازارهای جهانی سهام روز جمعه در قلمرو بودند. معامله گران در آسیا تحت تاثیر داده های تورم چین قرار گرفتند که تقریباً مطابق با انتظارات بود. در همین حال، در اروپا، در حالی که چشم انداز رکود جهانی ارزیابی می شود، در اروپا، بازارها به دلیل امیدواری سرمایه گذاران به بهبود اقتصاد چین، با کاهش محدودیت های COVID-19، تقویت شدند.

 

اقتصاد چین.png

 

قیمت‌های تولیدکننده چین در ماه نوامبر کاهش یافت، در حالی که قیمت‌های مصرف‌کننده افزایش یافت

شاخص قیمت تولیدکننده چین در ماه نوامبر نسبت به سال گذشته 1.3 درصد کاهش یافت و پس از افت 1.3 درصدی در اکتبر، کاهش خود را افزایش داد و در نظرسنجی رویترز کمی پیش‌بینی‌ها را برای کاهش 1.4 درصدی پیش‌بینی کرد.

شاخص قیمت مصرف کننده کشور در ماه نوامبر به صورت سالانه 1.6 درصد افزایش یافت که مطابق با انتظارات و کاهش نسبت به 2.1 درصد در اکتبر بود.
Credit Suisse می گوید که تورم هنوز مشکلی در چین نیست.
به گفته جک سیو، مدیر ارشد سرمایه گذاری چین بزرگ در Credit Suisse، تورم چین احتمالا در 12 تا 18 ماه آینده زیر 3 درصد خواهد ماند و بانک مرکزی با این محدوده راحت است.

او به CNBC گفت: "ما فکر نمی کنیم CPI در چین مشکلی باشد، در واقع، در آینده قابل پیش بینی در محدوده 1٪ تا 3٪ ثابت خواهد ماند." تورم در بسیاری از اقتصادها افزایش یافت، اما قیمت مصرف کننده در چین به دلیل تقاضای ضعیف در حد متوسط باقی ماند."

سیو گفت، اما چین احتمالاً در شش ماه آینده شاهد "جنبش مجدد فعالیت مصرف کنندگان" خواهد بود زیرا مردم پس از بازگشایی اقتصاد به زندگی با ویروس عادت می کنند.

او گفت: "در سه ماهه دوم، ما انتظار داریم که تولید ناخالص داخلی به 6.1٪ افزایش یابد - تا حدی اثرات پایه آن، تا حدی به این دلیل که مردم عادی تر زندگی می کنند."

سهام اروپا با افزایش سهام های صنعتی و مالی افزایش یافت

به گزارش رویترز، در حالی که رشد سهام های صنعتی و مالی به دلیل خوش بینی به رهبری چین، ضعف در بخش انرژی را خنثی کرد، در حالی که کردیت سوئیس با خبر افزایش سرمایه روز جمعه افزایش یافت.

به گزارش رویترز، شاخص STOXX 600 در سطح منطقه 0.1 درصد افزایش یافت و به نظر می رسید که یک زنجیره باخت 5 روزه را پشت سر بگذارد که عمدتاً ناشی از نگرانی در مورد رکود جهانی قریب الوقوع به دلیل افزایش شدید نرخ بهره توسط بانک های مرکزی بود.

سهام‌های صنعتی مانند زیمنس AG یکی از بزرگ‌ترین تقویت‌کننده‌های شاخص بودند، در حالی که برخی از شرکت‌های مالی در معرض چین مانند Prudential Plc بودند. سهام انرژی منجر به کاهش بخش‌ها شد و 0.4 درصد سقوط کرد که با سقوط سهام شرکت‌های سنگین وزنی مانند Shell Plc و BP Plc کاهش یافت.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید