Your browser does not support JavaScript!
نماشا

داده های ADP نشان می دهد که دستمزدها و مشاغل ضعیف در ماه اکتبر افزایش یافته است

داده های ADP نشان می دهد که دستمزدها و مشاغل ضعیف در ماه اکتبر افزایش یافته است

در ماه اکتبر، بخش خصوصی 113,000 شغل ایجاد کرد که پیش بینی  130,000 شغل را از دست داد، در حالی که رشد دستمزدها به پایین ترین حد یک سال اخیر یعنی 5.7 درصد رسید.

اشتغال بخش خصوصی ایالات متحده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار 

بر اساس داده های منتشر شده توسط ADP، ماه اکتبر شاهد رشد اندکی در حقوق و دستمزد بخش خصوصی بود که کمتر از انتظارات بازار بود. این شرکت پردازش حقوق و دستمزد 113,000 شغل اضافه کرده است که نسبت به 89,000 در سپتامبر افزایش یافته است اما به طور قابل توجهی کمتر از پیش بینی اجماع داوجونز 130,000 است. این پیشرفت می تواند نشانه کاهش بالقوه در بخش اشتغال باشد.

رشد دستمزدها نیز کمتر  بود و تنها 5.7 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، که پایین‌ترین رقم از اکتبر 2021 بود. خدمات آموزشی و بهداشتی با 45000 شغل جدید منجر به ایجاد شغل شد و پس از آن تجارت، حمل و نقل و خدمات آب و برق که 35000 شغل ایجاد کردند. فعالیت های مالی و اوقات فراغت و میهمان نوازی نیز از این قاعده عقب نبودند و به ترتیب 21000 و 17000 شغل جدید ایجاد کردند.

شرکت های متوسط حرف اول را می زنند

جالب توجه است که بخش عمده ای از سود حاصل از اشتغال از سوی شرکت هایی با 50 تا 499 کارمند به دست آمد که در مجموع 78000 شغل ایجاد کردند. تقریباً تمام مشاغل اضافه شده در صنایع ارائه خدمات بودند. تولیدکنندگان کالا فقط 6000 شغل ایجاد کردند. نلا ریچاردسون، اقتصاددان ارشد ADP، خاطرنشان کرد: "هیچ صنعت واحدی بر استخدام در این ماه غالب نبود"، و تأکید کرد که به نظر می رسد دوران افزایش دستمزدهای بزرگ پس از همه گیری رو به زوال است.

داده های آینده

گزارش ADP زمینه را برای داده های آینده حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار فراهم می کند که انتظار می رود افزایش 170000 شغل را نشان دهد. شایان ذکر است که این ارقام دولتی، که شامل مشاغل بخش دولتی می شود، از نظر تاریخی با شمارش ADP متفاوت است. به عنوان مثال، در ماه سپتامبر، وزارت کار 336000 شغل را افزایش داد که بیش از سه برابر برآورد ADP است.

چشم انداز کوتاه مدت

با توجه به کمبود انتظارات شغلی و کاهش سرعت رشد دستمزدها، چشم انداز کوتاه مدت بازار اشتغال محتاطانه نزولی به نظر می رسد. علیرغم کاهش سرعت، ریچاردسون معتقد است که نرخ رشد شغل "هنوز برای حمایت از مخارج مصرف کننده قوی کافی است." فعالان بازار برای دید جامع تر از بازار کار باید اطلاعات رسمی دولت را زیر نظر داشته باشند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید