Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 9می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 9می 2023 رویترز

ارقام تجاری چین در ماه آوریل صبح امروز سیگنال های متفاوتی را ارسال کرد. در حالی که صادرات شتاب گرفت، واردات بیش از حد انتظار کاهش یافت و نگرانی های تقاضا را افزایش داد. پس از داده های تجاری از چین، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا، دوباره در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح شلوغی برای آسیا بود. امروز صبح، خرده فروشی کارت الکترونیکی نیوزلند مورد توجه قرار گرفت. به دنبال افزایش غیرمنتظره نرخ بهره نیم درصد RBNZ، افزایش بیشتر هزینه ها باعث می شود RBNZ برای کاهش هزینه مصرف کننده، برای افزایش نرخ های بهره تحت فشار قرار گیرد. هرگونه افزایش انتظارات از افزایش نیم درصد نرخ های بهره موجب تقویت دلار نیوزلند خواهد شد.

خرده فروشی کارت های الکترونیکی در ماه آوریل 0.7 درصد در مقابل کاهش 0.2 درصدی پیش بینی شده افزایش یافت. در ماه مارس، خرده فروشی کارت های الکترونیکی 0.7 درصد افزایش یافت.

 

خرده فروشی الکترنیکی نیوزلند.png

در حالی که شاخص های اقتصادی نیوزلند، ژاپن و استرالیا مورد توجه قرار گرفتند، داده های تجاری از چین نقطه کانونی بازار بود.

مازاد تجاری دلار چین در ماه آوریل از 88.19 میلیارد دلار به 90.21 میلیارد دلار در مقابل 71.60 میلیارد دلار پیش بینی شده افزایش یافت. به طور قابل توجهی، واردات 7.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در مقابل 1.4 درصد کاهش در ماه مارس کاهش یافت. صادرات 8.5 درصد نسبت به 14.8 درصد در ماه مارس افزایش یافت. اقتصاددانان پیش بینی می کنند واردات 5.0 درصد کاهش یابد و صادرات 8.0 درصد افزایش یابد.

ارقام تجاری، بیش از حد معمول مورد توجه قرار گرفتند. در ماه آوریل، بخش تولید چین منقبض شد که نشان دهنده رشد ضعیف پس از تغییر در سیاست صفر کووید است. در جاهای دیگر، تقاضای ضعیف همچنان یک موضوع رایج است. در آلمان، سفارش کارخانه‌ها و ارقام تولید صنعتی در ماه مارس، نگرانی‌های رکود اقتصادی را افزایش داد. تورم، سیاست های پولی و سخت تر شدن شرایط اعتباری بر سرمایه گذاری تاثیر گذاشته است.

در حالی که اعداد قوی صادرات چین صعودی هستند، کاهش بیشتر از حد انتظار در واردات، موضوع تقاضای ضعیف را به همراه داشت. این موضوع محرک منفی برای دلار استرالیا است.

 

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای ناحیه یورو روز آرامی در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی منطقه یورو برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

فقدان شاخص‌های اقتصادی، یورو را در دست احساسات ریسک بازار و صحبت‌های بانک مرکزی خواهد گذاشت. به دنبال کاهش سفارشات کارخانه های آلمان و کاهش بیش از حد انتظار در تولید صنعتی آلمان، ترس از رکود دوباره ظاهر شد.

در حالی که داده های تجاری از چین بر احساسات ریسک بازار تأثیر می گذارد، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم سخنرانی می کند. اظهارنظرهای مربوط به چشم انداز اقتصادی منطقه یورو با ظهور مجدد رکودهای اقتصادی، نوسانات را تغییر می دهد.

روز دوشنبه، رئیس بخش اقتصاد ECB در مورد تورم صحبت کرد و گفت:

 

"امسال کاهش تورم زیادی در راه است (اما) هنوز کاملاً نیست. ما هنوز در حال (مشاهده) حرکت زیادی در تورم هستیم... هنوز هم در بخش غذا و تورم اصلی احتمال افزایش وجود دارد."

 

لین افزود،

 

"امسال (کسب و کارها) انتظار دارند که حاشیه ها بسیار کاهش یابد، زیرا ممکن است با افزایش هزینه ها از جمله افزایش هزینه نیروی کار مواجه شوند، اما نمی توانند قیمت ها را تا این حد افزایش دهند زیرا تقاضا در حال عادی شدن است."

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

تقویم اقتصادی نیویورک

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار باعث می‌شود که صحبت‌های فدرال‌رزرو و احساسات ریسک بازار پیش از گزارش CPI ایالات متحده در فردا، تأثیر بگذارد. باید مراقب اظهارات هاوکیش مقامات فدرال رزرو باشید.

فراتر از تقویم اقتصادی، بخش بانکی، سقف بدهی ایالات متحده و درآمد شرکت ها نیز نیاز به بررسی دارند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید