Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 8جون2023 رویترز

تقویم اقتصادی 8جون2023 رویترز

اعداد تولید ناخالص داخلی ژاپن امروز صبح بر JPY تاثیر گذاشت. اعداد بهتر از حد انتظار فصل اولQ1 باید توجه BoJ را جلب کند.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح پنجشنبه شلوغی برای ین زاپن بود بود. ارقام حساب جاری برای ماه می و اعداد تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه اول مورد توجه قرار گرفتند. اعداد تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول تأثیر بیشتری داشتند زیرا سرمایه گذاران به دنبال دلایلی برای بانک مرکزی ژاپن بودند تا موضع سیاست پولی بسیار داویش خود را تغییر دهد.

اقتصاد ژاپن در سه ماهه اول 0.7 درصد رشد کرد که در مقایسه با 0.4 درصد اولیه رشد داشت. در سه ماهه چهارم، اقتصاد متوقف شد. رشد سالانه اقتصاد 2.7 درصد در مقابل 1.6 درصد اولیه بود. رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم 0.1 درصد بود.

 

japan-gdp-growth.png

 

آخرین اعداد از ژاپن احتمالاً به انتظارات بانک مرکزی ژاپن برای دستیابی به دستورالعمل‌های سیاست پولی بسیار داویش آن دامن می‌زند. با این حال، تورم نقطه کانونی برای تغییرات واقعی باقی می ماند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

پس از مجموعه ای ترکیبی از شاخص های اقتصادی در این هفته، اعداد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برای سه ماهه اول، جهت EUR را مشخص می کند. تجدید نظرها سطوح قیمتی را جابه جا می کند.

این یک جلسه پنجشنبه نسبتا شلوغ برای EUR است.اشتغال فرانسه در اوایل جلسه مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، ما انتظار نداریم که این اعداد تاثیر مهمی بر EUR داشته باشند.

تخمین دوم از اعداد تولید ناخالص داخلی برای منطقه یورو، سطوح قیمت را تغییر خواهد داد. بر اساس برآوردهای اولیه، اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه اول در مقابل رشد 0.1 درصدی در سه ماهه چهارم متوقف شد. بازنگری های نزولی اهداف سیاست پولیهاوکیش بانک مرکزی اروپا را زیر سوال می برد.

هیچ یک از اعضای بانک مرکزی اروپا برای سخنرانی امروز در تقویم حضور ندارند.

تقویم اقتصادی نیویورک

این یک جلسه آرام دیگر در ایالات متحده است. مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده در اوایل جلسه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

با تداوم تاثیرگذاری استخدام، افزایش شدید ادعاهای بیکاری می تواند از توقف نرخ های بهره فدرال رزرو در جون حمایت کند. با این حال، اقتصاددانان پیش بینی می کنند که ادعاهای بیکاری از 232 هزار به 235 هزار افزایش یابد.

در حالی که تقویم اقتصادی سبک است، امروز هیچ یک از اعضای FOMC صحبت نمی کنند. فدرال رزرو وارد دوره خاموشی شد که در 15 جون به پایان می رسد.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید