Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 6جون 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 6جون 2023 رویترز

رزرو بانک استرالیا صبح امروز نرخ بهره را 25صدم درصد افزایش داد و هشدار داد در صورت افزایش تورم به انقباض سیسات های پولی ادامه می دهد. در حالی که هیچ آماری از ایالات متحده وجود ندارد که در نظر گرفته شود، اقتصاد آلمان و خرده فروشی منطقه یورو بر قیمت ها تأثیر خواهد گذاشت.

تقویم اقتصادی آسیا

RBA بازارها را غافلگیر کرد و به طور غیرمنتظره ای نرخ بهره را 25 صدم درصد افزایش داد. آخرین افزایش نرخ، نرخ بهره را به 4.10 درصد رساند. علاوه بر این، RBA سود پرداختی به مانده های تسویه مبادله را با 25 واحد به 4.00 درصد افزایش داد.

در ماه آوریل، فیلیپ لو، فرماندار RBA هشدار داد که توقف به معنای پایان چرخه انقباضات پولی نیست. از زمان هشدار او در آوریل، RBA نرخ نقدی را نیم درصد افزایش داده است.

در بیانیه امده است که برای اطمینان از بازگشت تورم به محدوده هدف در یک بازه زمانی معقول، می‌توان به تشدید بیشتر سیاست‌های پولی نیاز داشت. نقاط کانونی RBA شامل اقتصاد جهانی، روند مخارج خانوارها و چشم انداز تورم و بازار کار خواهد بود.

ارقام مخارج خانوارها از ژاپن مورد توجه قرار گرفت. در حالی که شاخص‌های اقتصادی اخیر از چشم‌انداز اقتصادی صعودی‌تر حمایت می‌کنند، اعداد امروزی دلیل کمی برای بانک مرکزی ژاپن برای تغییر موضع سیاست پولی فوق‌العاده انبساطی خود فراهم می‌کند.

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

این روز شلوغ دیگری برای یورو است. سفارشات کارخانه آلمانی توجه زیادی را به جلسه اروپا جلب خواهد کرد. در ماه مارس، سفارشات کارخانه های آلمان 10.7 درصد کاهش یافت. کاهش قابل توجه دیگر در سفارشات، چشم انداز یک انقباض اقتصادی دیگر را در سه ماهه دوم افزایش می دهد.

در ادامه، ارقام خرده‌فروشی منطقه یورو نیز سطوح قیمت را تغییر می‌دهند. محیط تورمی فعلی بر هزینه های مصرف کننده در ماه مارس تأثیر گذاشته است. در حالی که اقتصاددانان رشد متوسط 0.2 درصدی را در آوریل پیش‌بینی می‌کردند، کاهش غیرمنتظره خرده‌فروشی فشار بیشتری بر بانک مرکزی اروپا برای زدن دکمه مکث می‌افزاید.

در حالی که هیچ یک از اعضای بانک مرکزی اروپا صحبت نمی کنند، بانک مرکزی اروپا نتایج نظرسنجی انتظارات مصرف کننده بانک مرکزی اروپا را منتشر خواهد کرد که نیاز به بررسی دارد.

تقویم اقتصادی انگلستان

این یک جلسه سه شنبه نسبتاً آرام برای پوند است. PMI ساخت و ساز بریتانیا برای ماه می در اوایل جلسه اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، ما انتظار نداریم که PMI ساخت و ساز بر تصمیم BoE در مورد نرخ بهره در این ماهتأثیر بگذارد.

احساسات ریسک بازار و تغییر در تمایل سرمایه گذاران به سمت مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، محرک های اصلی باقی خواهند ماند.

تقویم اقتصادی نیویورک

این یک تقویم اقتصادی آرام در نشست معاملاتی ایالات متحده است، بدون هیچ شاخص اقتصادی برای حرکت دادن سطوح قیمتی. فقدان شاخص‌های اقتصادی باعث می‌شود که انتظارات از فدرال‌رزرو تحت تأثیر قرار بگیرند. پس از اعداد PMI غیر تولیدی ISM در روز دوشنبه، بازارها در مورد تصمیم سیاست جون و احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه‌های آینده نامطمئن هستند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره در ماه جون از 31 درصد به25 درصد  کاهش یافت.

 

فدرال رزرو.png

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید