Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 4 جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 4 جولای 2023 رویترز

رزرو بانک استرالیا RBA امروز صبح بازارها را شگفت زده کرد و به طور غیرمنتظره ای نرخ نقدی را روی 4.10 درصد ثابت نگه داشت. دلار استرالیا در پاسخ به این مکث سقوط کرد. بازارهای ایالات متحده برای تعطیلات چهارم ژوئیه بسته هستند. داده های آلمان و صحبت های اعضا بانک مرکزی نیاز به بررسی دارند.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی آسیا صبحی آرام است. پس از اعداد ناامیدکننده PMI تولیدی از روز دوشنبه، هیچ شاخص اقتصادی برای توجه وجود نداشت.

در حالی که هیچ شاخص اقتصادی برای تأثیرگذاری وجود ندارد، تصمیم RBA پولی ماه جولای خود را ارائه کرد. RBA برای دومین ماه متوالی بازارها را شگفت زده کرد.

پس از افزایش غیرمنتظره ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه ژوئن، نرخ بهره RBA را در صبح امروز بدون تغییر در ۴.۱۰ درصد نگه داشته است. اقتصاددانان افزایش ۲۵ واحدی بهره را تا ۴.۳۵ درصد پیش‌بینی کرده بودند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR  روز نسبتاً آرامی است. با این حال، داده های تجاری آلمان در اوایل جلسه اروپا مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پس از ناامیدکننده PMIهای تولیدی از روز دوشنبه، کاهش قابل توجه مازاد تجاری آلمان اشتهای خریداران را به چالش می کشد. اقتصاددانان پیش بینی کردند که مازاد تجاری آلمان از 18.4 میلیارد یورو به 19.1 میلیارد یورو در ماه می افزایش یابد.

مازاد تجاری آلمان باید فراتر از پیش بینی ها باشد تا از  یورو حمایت کند.

اعداد ناامیدکننده PMI تولیدی از روز دوشنبه نشان دهنده چشم انداز اقتصادی بدی بود زیرا بانک های مرکزی با افزایش نرخ بهره برای رساندن تورم به هدف پیش می روند.

با در نظر گرفتن تقویم اقتصادی اروپا، سرمایه گذاران باید در طول روز بر صحبت های بانک مرکزی اروپا نظارت کنند. 

تقویم اقتصادی امریکا

این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است و هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای در نظر گرفتن وجود ندارد. بازارهای ایالات متحده برای تعطیلات چهارم جولای بسته شدند.

ISM Manufacturing PMI از روز دوشنبه، انتظارات را برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر کاهش داد، اما فدرال رزرو را برای حرکت ۲۵ واحدی در اواخر این ماه هدف قرار داد. به طور قابل توجهی، هیچ انتظاری برای کاهش نرخ بهره بانک فدرال تا ماه دسامبر وجود ندارد، که به رکود اقتصادی کمک می کند.

با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ نقطه ای نرخ بهره فدرال رزرو در جولای به ۸۹.۹ درصد در مقابل ۸۷.۴ درصد در روز دوشنبه رسید. به طور قابل توجهی، احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در ماه سپتامبر به 19.8 درصد رسید که نسبت به 21.5 درصد در روز دوشنبه کاهش یافت.

 

نرخ بهره ماه جولای فدرال رزرو.png

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید