Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 31 آگوست 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 31 آگوست 2023 رویترز

با تورم چسبنده منطقه یورو و اقتصاد انعطاف پذیر ایالات متحده، جهت حرکات قیمت به تصمیمات بانک مرکزی بستگی دارد. گزارش درآمد و هزینه های شخصی ایالات متحده برای  نظریه مکث در نرخ های بهره مهم خواهد بود.

تقویم اقتصادی آسیا

دلار استرالیا با روزی پرتلاطم در میان تنش‌های اقتصادی مواجه بوده است، شاخص‌های PMI تولیدی چین و تورم ایالات متحده در کانون توجه قرار دارند.

ارقام اعتبار مسکن از استرالیا امروز صبح مورد توجه قرار گرفت. محیط نرخ بهره و چشم انداز اقتصادی نامطمئن می تواند بر شرایط اعتبار تاثیر بگذارد.

روند نزولی در اعتبار مسکن منعکس کننده یک محیط اقتصادی کلان رو به وخامت است. بانک ها تمایل دارند شرایط اعتباری را سخت تر کنند که منجر به کاهش اعتبار مسکن می شود. تقاضای ضعیف بر بخش مسکن و اعتماد مصرف کننده تأثیر می گذارد و منجر به کاهش مصرف می شود. اعتبار مسکن در استرالیا بدون تغییر در 0.30 درصد در جولای از 0.30 درصد در ژوئن 2023 بود.

با این حال، PMI های بخش خصوصی چین تاثیر بیشتریمیتوانست داشته باشد. انقباض عمیق‌تر در بخش تولید می‌تواند نگرانی‌ها را در مورد اقتصاد چین دوباره شعله‌ور کند. با این حال PMI رسمی NBS Manufacturing در آگوست 2023 از 49.3 در جولای به 49.7 افزایش یافت که از پیش بینی بازار 49.4 بیشتر بود. در میان اقدامات محرک مختلف از سوی پکن برای احیای احیای اقتصاد، تولید بیشترین رشد را در پنج ماه گذشته داشت (51.9 در مقابل 50.2 در جولای) و سفارشات جدید برای اولین بار در پنج ماه گذشته (50.2 در مقابل 49.5) افزایش یافت. 

 

تقویم اقتصادی 31 آگست.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

امروز صبح، آمار خرده فروشی و بیکاری آلمان مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، ما انتظار داریم این اعداد تاثیر  محدودی بر EUR داشته باشند. نظرسنجی GfK Consumer Climate Survey آلمان احساسات منفی نسبت به درآمد، اقتصاد و بیکاری را نشان داد. نرخ ثابت بیکاری و افزایش متوسط خرده فروشی بعید است که تمایل سرمایه گذاران را به سمت اقتصاد آلمان تغییر دهد.

با این حال، ارقام تورم منطقه یورو سطوح قیمت را تغییر می دهد. بازارها روی افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سپتامبر شرط بندی می کنند. ارقام تورم آلمان از روز چهارشنبه کاهش یافت، اما برای کاهش فشار از بانک مرکزی اروپا کافی نبود.

ارقام ثابت تورم منطقه یورو احتمالاً افزایش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در سپتامبر را تضمین می کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که نرخ تورم اصلی سالانه از 5.5 درصد به 5.3 درصد کاهش یابد و نرخ تورم از 5.3 درصد به 5.1 درصد کاهش یابد.

در ادامه جلسه، صورتجلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا نیز نیاز به بررسی دارد. با این حال، بعید به نظر می رسد که این صورتجلسه هیچ گونه غافلگیری را در خصوص تعهد بانک مرکزی اروپا به مهار تورم نشان دهد.  در حالی که به نظر می رسد بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر آماده است، چشم انداز اقتصادی برای منطقه یورو نامطمئن به نظر می رسد. 

با توجه به تورم، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا را در طول جلسه تحت نظر داشته باشند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، ایزابل اشنابل و لوئیس دی گیندوس امروز در تقویم حضور دارند.

تقویم اقتصادی امریکا

شاخص هزینه شخصی PCE ایالات متحده و ارقام درآمد شخصی برای ماه جولای، سطوح قیمت را تغییر می دهد. اعداد ضعیف تر از حد انتظار بازار کار، انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو را کاهش داده است. با این حال، افزایش هزینه‌ها و افزایش چشمگیرتر شاخص قیمت اصلی PCE می‌تواند شرط‌بندی را بر روی فدرال رزرو هاویش تر تقویت کند.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص قیمت اصلی PCE در ماه جولای نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.2 درصد در مقابل 4.1 درصد در ژوئن افزایش یابد. اقتصاددانان انتظار دارند که هزینه های شخصی افزایش یابد که در ماه جولای 0.6 درصد در مقایسه با 0.5 درصد در ژوئن افزایش می یابد.

روند صعودی در مخارج شخصی به فشار تورمی ناشی از تقاضا دامن می زند. فدرال رزرو برای تأثیرگذاری بر درآمدهای قابل تصرف و محدود کردن هزینه ها باید نرخ های بالاتری را افزایش دهد.

اعداد بهتر از حد انتظار در ایالات متحده به دلار دست برتر می دهد.اقتصاد ایالات متحده همچنان انعطاف پذیر است.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید