Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 3 می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 3 می 2023 رویترز

ارقام بیکاری در منطقه یورو پیش از آمارهای ایالات متحده و تصمیم سیاست پولی فدرال رزرو مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی آسیا

ارقام خرده فروشی استرالیا امروز صبح مورد توجه قرار گرفت. افزایش 0.4 درصدی در ماه مارس بیش از پیش‌بینی‌ها بود و تورم و RBA نتوانستند هزینه‌ها را به عقب برگردانند. 

به دنبال افزایش غیرمنتظره نرخ بهره 0.25% پایه RBA، آمار خرده فروشی استرالیا امروز صبح مورد توجه قرار گرفت.

بر اساس ارقام اولیه، فروش خرده فروشی در ماه مارس 0.4 درصد در مقابل افزایش 0.3 درصدی پیش بینی شده افزایش یافت. در ماه فوریه، فروش خرده فروشی 0.2 درصد افزایش یافت.

  • خرده‌فروشی مواد غذایی 1.0 درصد افزایش یافت و کافه‌ها، رستوران‌ها و خدمات غذای آماده با افزایش 1.5 درصدی هزینه‌ها مواجه شدند.
  • با این حال، هزینه‌های خرده‌فروشی پوشاک، کفش، و لوازم جانبی شخصی 1.0 درصد کاهش یافت و هزینه‌های مربوط به کالاهای خانگی 0.4 درصد کاهش یافت.
  • همچنین کاهش 0.2 درصدی در فروش فروشگاه های بزرگ مشاهده شد.
  • در مقایسه با مارس 2022، فروش خرده فروشی 5.4 درصد افزایش یافت.

در صورتی که تورم به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکند، اعداد مربوط به RBA خواهد بود و از اقدامات سیاستی بیشتر حمایت می کنند. افزایش هزینه ها از تورم در سطوح فعلی حمایت می کند.

تقویم اقتصادی اروپا

این یک تقویم اقتصادی اروپایی نسبتاً آرام برای EUR است. امروز صبح، ارقام بیکاری اسپانیا قبل از اعداد بیکاری منطقه یورو در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

با این حال، با جلوگیری از افزایش غیرمنتظره نرخ بیکاری منطقه یورو، انتظار نداریم این اعداد بر یورو تأثیر بگذارند. ارقام ثابت تورم روز سه شنبه از افزایش شدید نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه حمایت می کند و واگرایی سیاست پولی به نفع یورو است.

با توجه به آمارها و تمرکز بر تورم، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. الیزابت مک کال، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم حضور دارد.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای GBP روز آرامی در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا برای بررسی در جلسه صبح بریتانیا وجود ندارد.

فقدان آمار، GBP را قبل از جلسه ایالات متحده در اختیار احساسات ریسک بازار قرار می دهد. بهبود احساس ریسک بازار از طریق ساعات اولیه پشتیبانی GBP را به همراه داشت.

تقویم اقتصادی نیویورک

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. تغییر اشتغال غیرکشاورزی ADP ایالات متحده و PMI بسیار مهم ISM Non- Manufacturing PMI در کانون توجه خواهد بود.

در حالی که بازارها آمار را در نظر می گیرند، فدرال رزرو نقطه کانونی خواهد بود. سرمایه گذاران انتظار دارند نرخ بهره فدرال رزرو 25 واحد افزایش یابد. با این حال، درجه بالایی از عدم قطعیت در مورد اینکه آیا فدرال رزرو قصد دارد در جون 25 صدم درصد دیگر را افزایش دهد وجود دارد.

پس از آخرین اعداد شاخص قیمت Core PCE، آمار امروز می تواند بر این تصمیم تأثیر بگذارد.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که ADP افزایش 150 هزار نفری در حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی و PMI غیر تولیدی ISM از 51.2 به 51.8 افزایش یابد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید