Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 3 جولای 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 3 جولای 2023 رویترز

در ماه ژوئن، PMI شرکت چینی Caixin از قلمرو زیر 50 دوری کرد. با این حال، تقاضای ضعیف، همچنان برای اقتصاد چین دردسر ایجاد می کند. ما انتظار داریم که آمار ایالات متحده امروز نفوذ بیشتری داشته باشد.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی آسیا، شروع شلوغی بود. تولید PMI و اعداد تایید ساختمان از استرالیا و اعداد بر اساس نظرسنجی Tankan از ژاپن مورد توجه اولیه قرار گرفت.

با این حال، اعداد PMI بخش تولید از چین نقطه کانونی بودند. شاخص PMI تولید کایکسین از 50.9 به 50.5 در ژوئن در مقابل 50.2 پیش بینی شده کاهش یافت.

در حالی که بخش تولید از رکود جلوگیری کرد، اما این نظرسنجی بر بادهای مخالف اقتصاد چین تاکید کرد. به طور قابل توجهی، تقاضای ضعیف نشان می دهد که اقتصاد چین ممکن است در کوتاه مدت به مشکل ادامه دهد.

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصای اروپا

این روز شلوغ دیگری برای ناحیه یورو است. بخش تولید امروز در کانون توجه است. PMI از اسپانیا و ایتالیا و اعداد نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو مورد توجه قرار خواهد گرفت.

با این حال، ما انتظار داریم که PMI برای ایتالیا و منطقه یورو نفوذ بیشتری داشته باشد و از بازنگری در PMI آلمان جلوگیری کند.

در حالی که PMI سرفصل جهت گیری قیمت را ارائه می دهد، سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی را در نظر بگیرند. ما انتظار داریم اشتغال، سفارش‌های جدید، هزینه‌های ورودی و قیمت‌های دروازه کارخانه تأثیرگذار باشد.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

این روز نسبتاً شلوغی در تقویم اقتصادی ایالات متحده است و ما انتظار داریم که شاخص های اقتصادی ایالات متحده تأثیر بیشتری داشته باشند. ISM Manufacturing PMI در اواخر امروز مورد توجه زیادی قرار خواهد گرفت. سرمایه گذاران باید اشتغال، تورم و مولفه های فرعی سفارش جدید را در نظر بگیرند.

اعداد کمتر از حد انتظار تورم در روز جمعه نتوانستند انتظارات را برای افزایش نرخ بهره 25 واحدی فدرال رزرو در این ماه کاهش دهند یا انتظارات از افزایش نرخ بهره در سپتامبر را کاهش دهند. اعداد ضعیف PMI می تواند بر احساسات نسبت به افزایش نرخ پس از تابستان تأثیر بگذارد.

با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در جولای ۸۷.۴ درصد در مقابل ۷۱.۹ درصد یک هفته قبل بود. به طور قابل توجهی، شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در ماه سپتامبر به 21.5 درصد رسید که نسبت به 11.5 درصد یک هفته قبل افزایش داشت.

 

نرخ بهره جولای فدرال رزرو.png

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید