Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 28 مارس 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 28 مارس 2023 رویترز

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی آسیا

خرده فروشی استرالیا صبح امروز پیش بینی ها را شکست داد. با این حال، بعید است که این اعداد بانک مرکزی را مجبور به افزایش نرخ دیگر کند.

صبح شلوغ تری در تقویم اقتصادی استرالیا بود. پس از شروع آرام هفته، تمرکز بر هزینه های مصرف کننده و ارقام خرده فروشی در ماه فوریه معطوف شد.

شاخص خرده فروشی در ماه فوریه 0.2 درصد افزایش یافت در حالی که 0.1 درصد افزایش، پیش بینی شده بود. در ژانویه، خرده فروشی 1.8 درصد افزایش یافته بود.

 

australia-retail-sales.png

 

  • هزینه در صنایع مرتبط با مواد غذایی خوش‌بینانه بود و کافه‌ها، رستوران‌ها و خدمات غذای آماده 0.5 درصد افزایش را گزارش کردند.
  • خرده فروشی مواد غذایی 0.2 درصد افزایش یافت.
  • با این حال، ارقام فروش صنایع غیر غذایی کمتر صعودی بود.
  • فروش فروشگاه‌های بزرگ 1.0 درصد افزایش یافت و فروش پوشاک، کفش و لوازم جانبی شخصی 0.6 درصد افزایش یافت.
  • سایر خرده‌فروشی‌ها با کاهش 0.4 درصدی روند را کاهش دادند و خرده‌فروشی‌های کالاهای خانگی بدون تغییر باقی ماندند.

در حالی که رقم سرفصل بهتر از حد انتظار بود، بعید است که این ارقام باعث ایجاد نگرانی در میان اعضای هیئت مدیره RBA در مورد فشارهای تورمی ناشی از تقاضا شود.

RBA از توقف احتمالی افزایش نرخ بهره برای ارزیابی تأثیر سیاست های پولی سختگیرانه بر مصرف کنندگان، تورم و اقتصاد خبر داده است. آخرین ارقام خرده فروشی باید به RBA انگیزه بیشتری برای توقف در جلسه 4 آوریل بدهد.

طبق صورتجلسه RBA در ماه مارس، اعضای هیئت مدیره توافق کردند که در ماه آینده توقف موقت را در نظر بگیرند. اعضا به نگرانی‌ها در مورد اقتصاد اشاره کردند و شاخص‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار بودند.

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو روز شلوغی در پیش است. ارقام اعتماد تجاری و مصرف کننده به همراه لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا و آمار ایالات متحده مورد توجه قرار خواهند گرفت.

احساسات تجاری فرانسه و ارقام اعتماد تجاری و مصرف کننده از ایتالیا در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

پس از ارقام بهتر از حد انتظار شاخص اعتبار تجاری Ifo آلمان در روز دوشنبه، سرمایه گذاران انتظار روند مشابهی را خواهند داشت. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص اعتماد کسب و کار ایتالیا از 102.8 به 102.5 و نظرسنجی تجاری فرانسه از 104 به 103 سقوط کند.

در حالی که اعداد و ارقام مورد توجه قرار خواهند گرفت، بعید است که بر بانک مرکزی اروپا و تعهد آن برای رساندن تورم به هدف تأثیر بگذارند.

با توجه به احساسات تجاری و مصرف کننده، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را نیز زیر نظر داشته باشند. آندره آ انریا عضو هیئت اجرایی و لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا در کانون توجه قرار خواهند گرفت. تعهد به ادامه هدف گذاری تورم علیرغم مشکلات بخش بانکی، حمایت EUR را به همراه خواهد داشت.

 

دلایل محکم.png
تبلیغات

 

تقویم اقتصادی انگلستان

هیچ شاخص اقتصادی در بریتانیا وجود ندارد که سرمایه گذاران در نظر بگیرند. در حالی که هیچ آماری از بریتانیا برای بررسی وجود ندارد، بانک انگلستان و بخش بانکداری بریتانیا در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

اندرو بیلی، فرماندار BoE، سام وودز و دیو رامسدن در جلسه استماع کمیته منتخب خزانه داری در مورد بانک سیلیکون ولی (SVB) شرکت خواهند کرد.

 

با افزایش حساسیت به بخش بانکی، این استماع می تواند تأثیری اساسی بر پوند  داشته باشد. تشدید نگرانی‌های BoE در مورد پیامدهای سقوط بانک سیلیکون ولی می‌تواند نشان دهنده توقف BoE در اهداف سیاستی برای رساندن تورم به هدف باشد.

اظهار نظر مربوط به تأثیر سقوط SVB بر چشم انداز سیاست بانک انگلستان احتمالاً نقطه کانونی خواهد بود. شایان ذکر است که سقوط بانک سیلیکون ولی ناشی از سیاست های پولی فدرال رزرو و تأثیر نرخ های بهره بالاتر بر ترازنامه بانک سیلیکون ولی است.

قبل از جلسه، احساسات ریسک بازار محرک اصلی باقی خواهد ماند. بیلی، رئیس بانک انگلستان روز دوشنبه در مدرسه اقتصاد لندن سخنرانی کرد. بیلی خاطرنشان کرد که در صورت تداوم فشارهای تورمی، BoE نرخ ها را بالاتر خواهد برد. نرخ تورم سالانه بریتانیا در ماه فوریه به طور غیرمنتظره ای به 10.4 درصد افزایش یافت.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. داده‌های تجارت کالا، اعداد بخش مسکن، و اطمینان مصرف‌کننده CB بسیار مهم در کانون توجه قرار خواهند گرفت. ما انتظار داریم که نظرسنجی اعتماد مصرف کننده در جلسه بعد از ظهر تأثیر بیشتری داشته باشد.

در حالی که شاخص‌های اقتصادی حرکت امروز دلار سبز را مشخص می‌کنند، فدرال رزرو نیز در کانون توجه خواهد بود. کمیته امور بانکی، مسکن و شهری در یک جلسه علنی برای برگزاری جلسه استماع در مورد "شکست های اخیر بانک ها و واکنش نظارتی فدرال" تشکیل جلسه خواهد داد.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید