Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 28 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 28 اپریل 2023 رویترز

تولید ناخالص داخلی و اعداد تورم کشورهای عضو اتحادیه اروپا، با ارقام تولید ناخالص داخلی منطقه یورو، بیشتر از ارقام تورم ایالات متحده جلب توجه خواهد کرد.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی آسیا

 یک جلسه صبح شلوغ برای بازار آسیا بود. در حالی که داده مسکن و اعتبار بخش خصوصی بر آن تأثیر می گذارد، تورم عمده فروشی می تواند راه را بر روی حرکت های بعدی RBA ببندد.

تورم عمده فروشی، اعتبار بخش خصوصی و اعتبارات مسکن اواخر صبح امروز در کانون توجه قرار داشتند.

در حالی که بخش خصوصی و اعتبار بخش مسکن ملاحظاتی برای RBA هستند، ما انتظار داشتیم تورم عمده فروشی داده بیشتری به دست آورد. تورم عمده فروشی پیش درآمدی برای تورم قیمت مصرف کننده است. افزایش غیرمنتظره فشار تورمی عمده فروشی نشان دهنده تورم چسبنده است.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که شاخص قیمت تولیدکننده استرالیا در سه‌ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.0 درصد در مقابل رشد 5.8 درصدی در سه‌ماهه چهارم افزایش یابد. داده منتشر شده 5.2 بدست امد. این کمترین میزان در پنج فصل گذشته است و از رشد 5.80 درصدی در سه ماهه چهارم سال 2022 کاهش یافته است.

 

australia-producer-prices-change.png

برای ین، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نرخ بهره کوتاه مدت  خود را در -0.1٪ و بازدهی اوراق قرضه 10 ساله حدود 0٪ در جلسه آوریل خود با رای اتفاق آرا حفظ کرد. اما با حذف ارجاع به نیاز به محافظت در برابر خطرات ناشی از بیماری همه گیر کووید و حفظ نرخ بهره در "سطوح فعلی یا پایین تر"، دستورالعمل نرخ سیاستی خود را اصلاح کرد.

در اولین جلسه سیاستگذاری رئیس تازه منصوب شده کازوئو اوئدا، هیئت مدیره همچنین تصمیم گرفت که بازنگری گسترده ای از سیاست پولی را با یک چارچوب زمانی برنامه ریزی شده در حدود 1 تا 1-1/2 سال انجام دهد و گفت که سیاست ها "در تعامل بوده و بر آن تاثیر گذاشته است. مناطق وسیعی از اقتصاد ژاپن در همین حال، در گزارش چشم انداز سه ماهه، هیئت مدیره پیش بینی رشد تولید ناخالص داخلی 2022 خود را از 1.9 درصد در ژانویه به 1.2 درصد کاهش داد، زیرا مصرف خصوصی پایین تر بود. برای سال مالی 2023، بانک چشم انداز تولید ناخالص داخلی خود را از 1.7 درصد به 1.4 درصد کاهش داد. شاخص CPI برای سال مالی 2022 حدود 3 درصد باقی مانده است در حالی که برای سال بعد کمی بالاتر از 1.6 درصد به 1.8 درصد بازبینی شد. در این میان ین ژاپن نزول کرد.

 

ین زاپن.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو روز شلوغی در پیش است. اعداد اولیه تورم برای فرانسه و آلمان و ارقام تولید ناخالص داخلی فرانسه، آلمان و منطقه یورو در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

با فعالیت بانک مرکزی اروپا در هفته آینده واحتمال افزایش نیم واحدی نرخ بهره ، اعداد امروزی پیش از اعداد تورم منطقه یورو در هفته آینده، توجه زیادی را به خود جلب خواهند کرد.

افزایش فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای عضو و تورم اصلی ثابت می‌تواند باعث واکنشتهاجمی تر سیاست پولی بانک مرکزی اروپامیشود.

سایر آمارها شامل هزینه های مصرف کننده فرانسه و آمار بیکاری آلمان است. با این حال، با توجه به آمارهای اصلی روز، اینها باید تأثیر محدودی بر EUR داشته باشند.

با توجه به تورم و اعداد تولید ناخالص داخلی، صحبت های اعضای بانک مرکزی اروپا صفحه را به حرکت در می آورد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم سخنرانی خواهد کرد. لاگارد در یک جلسه غیررسمی ECOFIN با آقای پانتا شرکت خواهد کرد.

نظرات مربوط به گزارش CPI منطقه یورو و سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، نوسانات را تغییر می دهد.

روز دوشنبه، ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، گفت که افزایش نرخ بهره نیم واحدی همچنان روی میز باقی مانده است.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای GBP روز آرامی در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی در بریتانیا وجود ندارد که سرمایه گذاران در نظر بگیرند. فقدان آمار، GBP را در اختیار ریسک بازار پیش از جلسه ایالات متحده قرار خواهد داد.

در حالی که هیچ آماری برای تأثیرگذاری وجود ندارد، تورم، چشم انداز اقتصادی و سیاست پولی بانک مرکزی همچنان نقاط کانونی هستند.

بانک انگلستان نیز همچنان در مسیر افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره است. با این حال، نه فدرال رزرو و نه BoE به نظر نمی‌رسد که با وجود تورم ثابت، تمایلی به انجام اقدامات تهاجمی تر داشته باشند.

با وجود هیچ آماری برای بررسی قبل از جلسه ایالات متحده، سرمایه گذاران باید صحبت های بانک انگلستان را زیر نظر داشته باشند. با این حال، هیچ یک از اعضای MPC برای سخنرانی امروز در تقویم حضور ندارند.

تقویم اقتصادی نیویورک

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. اعداد بسیار مهم شاخص قیمت Core PCE و ارقام درآمد و مخارج شخصی تأثیر خواهند گذاشت.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، امروز صبح، احتمال افزایش 25 نقطه ای نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مه به 87.4 درصد رسید، از 72.2 درصد در روز پنجشنبه. ارقام داغ تر از حد انتظار تورم و افزایش درآمد و هزینه ها می تواند به شرط بندی برای افزایش دیگری در ژوئن دامن بزند. 24.8 درصد احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره در ژوئن وجود دارد که از 13.7 درصد در روز پنجشنبه افزایش یافته است.

به غیر از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت های ایالات متحده نیز بر احساسات ریسک بازار تأثیر خواهد گذاشت. نام‌های بزرگ در تقویم درآمد ایالات متحده شامل Exxon Mobil (XOM) و Chevron (CVX) هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید