Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 28جون 2023

تقویم اقتصادی 28جون 2023

نرخ تورم استرالیا صبح امروز کمتر از حد انتظار بود. در زیر 6.0٪، آخرین اعداد باید نیاز به سیاست های انقباضی بیشتر را برطرف کند. در حالی که آمار آلمان مورد توجه قرار خواهد گرفت، لاگارد و لین از بانک مرکزی اروپا و پاول، رئیس فدرال رزرو، تأثیر خواهند گذاشت.

تقویم اقتصادی آسیا

در تقویم اقتصادی آسیا، روز شلوغ تری بود. پس از نیمه اول هفته آرام، اعداد تورم استرالیا در ماه می توجه زیادی را به خود جلب کرد.

نرخ تورم سالانه استرالیا از 6.8 درصد به 5.6 درصد در ماه می کاهش یافت در حالی که 6.1 درصد پیش بینی شده بود.

از آخرین جلسه RBA، صورتجلسه RBA نشان دهنده تعهد RBA برای رساندن تورم به هدف بود. با این حال، دلار استرالیا موقعیت خود را از دست داد زیرا بازارها در نظر گرفتن توقف در ژوئن توسط RBA به عنوان پایان احتمالی چرخه انقباض سیاست پولی تفسیر کردند.

نرخ تورم سالانه زیر 6.0 درصد باید راه را برای افزایش بیشتر نرخ RBA در کوتاه مدت ببندد.

 

تقویم اقتصادی.jpg

 

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR شروع روز شلوغ تری است. اعداد GfK Consumer Climate آلمان برای ماه جولای در اوایل جلسه مورد توجه قرار خواهند گرفت. احساسات ضعیف مصرف کننده نشان دهنده عقب نشینی در هزینه ها است که می تواند منجر به کندی بیشتر در فعالیت بخش خدمات شود.

با این حال، در حالی که تورم چسبنده و افزایش نرخ بهره مشکل ساز هستند، شرایط بازار کار همچنان مطلوب است. رشد دستمزدها و سطوح بیکاری احتمالا تا حدی اثرات تورم و نرخ بهره را جبران می کند. با این حال، افزایش ترس از رکود، داستان دیگری است.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد، و لوئیس دی گیندوس و آندریا انریا اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم حضور دارند. احساسات در مورد سیاست تهاجمی سپتامبر باید در نظر گرفته شود.

لاگارد در مورد تورم روز سه شنبه این را بیان کرد:

 

شوک‌هایی که قیمت‌ها را بالا برد، همچنان به اقتصاد وارد می‌شود و تورم را پایدارتر می‌کند. برای شکستن این، ما باید نرخ‌ها را به سطوح محدودکننده‌ای برسانیم و تا زمانی که لازم است در آنجا نگه داریم.

 

اظهارات لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، پس از دو روز شهادت پاول، رئیس فدرال‌رزرو هاوکیش و افزایش غیرمنتظره نیم درصد نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا صورت گرفت.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوندروز آرام دیگری در پیش است. امروز هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار باعث می شود پوند در دست  لحن بانک مرکزی انگلستان و احساسات ریسک بازار باقی بماند.

با توجه به هیچ شاخص اقتصادی تا گزارش تولید ناخالص داخلی در روز جمعه، بازارها به ارائه دیدگاه های بانک مرکزی در مورد اقتصاد، تورم و اهداف بانک مرکزی پس از تابستان نیاز دارند.

اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان و هاو پیل، اقتصاددان ارشد، امروز در تقویم حضور دارند. با سخنرانی هر دو در مجمع بانک مرکزی انگلستان در مورد بانکداری مرکزی، ما انتظار داریم به اثرات تورم و نرخ بهره بر رشد اشاره شود.

پیشنهادهایی مبنی بر اینکه اقتصاد بریتانیا در برابر تورم  نیاز به رسیدگی به رشد دستمزدها و افزایش تورم، شانس حرکت پس از تابستان را افزایش می دهد. رشد دستمزد و تورم در بریتانیا همچنان بالا است، که بیشتر از انتظارات BoE را نشان می دهد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای تأثیرگذاری وجود ندارد. فقدان شاخص‌های اقتصادی، بانک‌های مرکزی را مجبور می‌کند تا شاخص و سرمایه‌گذاران را جلوتر از شاخص قیمت اصلی PCE و اعداد مخارج شخصی در روز جمعه حرکت دهند.

افزایش غیرمنتظره فشار تورمی، شرایط ثابت بازار کار، و افزایش هزینه‌های شخصی، از یک فدرال رزرو تهاجمی پیش از گزارش شغلی بعدی حمایت می‌کند.

بدون هیچ آماری برای بررسی تا پنجشنبه، پاول، رئیس فدرال رزرو، توجهات زیادی به خود جلب خواهد کرد. رئیس فدرال رزرو باید چشم انداز افزایش دو نرخی را برای حمایت از دلار حفظ کند.

پس از اعتماد مصرف کننده ایالات متحده و اعداد سفارش کالاهای بادوام اصلی، تمایل به حرکت سیاست های فدرال رزرو در ژوئیه و اوت ثابت باقی ماند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ نقطه ای نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای به ۷۶.۹ درصد در مقابل ۷۴.۴ درصد در روز دوشنبه رسید.

به طور قابل توجهی، احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در سپتامبر به 15.4 درصد رسید، که از 10.4 درصد در روز دوشنبه افزایش داشته است.

 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید