Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 27 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 27 اپریل 2023 رویترز

در حالی که آمارهای منطقه یورو مورد توجه قرار خواهد گرفت، صحبت های بانک مرکزی اروپا و اعداد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه اول محرک های اصلی خواهند بود.

تقویم اقتصادی آسیا

روز آرامی برای جلسه معاملاتی آسیا بود و هیچ آماری برای بررسی پس از گزارش CPI وجود ندشت. با این حال، اعتماد تجاری NZ مورد توجه قرار گرفت.

پس از ارقام ناامید کننده تجارت در ماه مارس، وخامت بیشتر در اعتماد تجاری این اعداد می تواند یک پرچم قرمز برای RBNZ باشد. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص اعتماد تجاری ANZ از -43.4 به -41.0 افزایش یابد.  اما این شاخص به 43.8- کاهش یافت که نشان دهنده پایین ترین میزان در سه ماه اخیر است.

 

new-zealand-business-confidence.png

 

آخرین نتیجه همچنین بیست و دومین ماه متوالی منفی را نشان می دهد، در حالی که در مولفه های جزئی:

  • چشم انداز فعالیت همچنان پایین است (-7.6 در مقابل 8.5- در ماه مارس)،
  • در حالی که قصد سرمایه گذاری در سطوح پایین (6.8-) ثابت بود.
  •  قصد اشتغال برای ششمین ماه متوالی ضعیف باقی ماند (-2.4 در مقابل -4.6)،
  • هدف قیمت گذاری همچنان دو برابر سطح قبل از COVID (53.7 در مقابل 56.8) بود
  • انتظارات سود بیشتر کاهش یافت (-37.7 در برابر -33.9).
  • انتظارات تورمی نه چندان دور از 6 درصد باقی مانده است
  • انتظارات هزینه در سطوح بالا باقی مانده است (84.2 در مقابل 86.4).
  • مقاصد صادراتی به بالاترین حد خود از سپتامبر گذشته رسیده است (-1.5 در مقابل -8.9)،
  • سهولت اعتبار افزایش یافته است (-48.6 در برابر -49.2)،
  • استفاده از ظرفیت بهبود یافته است (0.8 در برابر -0.9).
  • در میان بخش‌ها، ساخت‌وساز مسکونی بدتر شد (-79.2 در مقابل -63.0).

در 5 آوریل، RBNZ نرخ رسمی نقدی (OCR) را نیم واحد پایه افزایش داد و به 5.25 درصد رساند. این نظرسنجی منعکس کننده احساسات تجاری نسبت به سیاست پولی RBNZ و محیط تورم و نرخ بهره فعلی است. فراتر از رقم اصلی، انتظارات هزینه، مقاصد قیمت گذاری و انتظارات تورمی احتمالاً نقاط کانونی بود.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز نسبتا شلوغی است. ارقام کسب و کار و احساسات مصرف کننده ایتالیایی اواخر امروز صبح مورد توجه قرار خواهند گرفت. پیش بینی ها حاکی از افزایش اعتماد مصرف کننده و کاهش احساسات تجاری است.

اعداد و ارقام احساسات اقتصادی منطقه یورو در ماه آوریل نیز با توجه به اینکه سرمایه گذاران با افزایش نرخ بهره 25 صدم درصد و نیم درصد بر روی میز بانک مرکزی اروپا دست به گریبان هستند، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

ارقام بهتر از حد انتظار کسب‌وکار و احساسات مصرف‌کننده از آلمان نشان می‌دهد که اعتماد کسب‌وکار و مصرف‌کننده ایتالیا افزایش می‌یابد تا از افزایش نیم درصد حمایت شود. در حال حاضر انتظارات برای تغغیرات نرخ های بهره ECB برای افزایش نرخ های بهره به مبزان نیم درصد 26 درصد است.

 

انتظارات بازار از افزایش نرخ های بهره.png

 

با تمرکز سرمایه‌گذاران بر بانک‌های مرکزی، صحبت‌های اعضای بانک مرکزی اروپا صفحه را به حرکت در می‌آورد. فابیو پانتا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، امروز در تقویم حضور دارد.

نظرات مربوط به گزارش CPI منطقه یورو و سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، صفحه را تغییر می دهد.

روز دوشنبه، ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، گفت که افزایش نرخ بهره نیم درصد همچنان روی میز باقی مانده است.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند، روز آرامی در پیش است، بدون اینکه آمار بریتانیا یا سخنرانی BoE در نظر گرفته شود. فقدان آمار باعث می شود که آمار ایالات متحده مورد توجه قرار گیرد.

هیچ شاخص اقتصادی در بریتانیا وجود ندارد که سرمایه گذاران در نظر بگیرند. فقدان آمار، GBP را در اختیار ریسک بازار پیش از جلسه ایالات متحده قرار خواهد داد.

در حالی که هیچ آماری برای بررسی وجود ندارد، بانک مرکزی انگلیس و فدرال رزرو در حال حاضر در مسیر افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه می هستند. با این حال، شاخص های اقتصادی ایالات متحده آب ها را گل آلود می کند، در حالی که اعضای کمیته سیاست پولی BoE سیگنال های متفاوتی ارسال می کنند.

دور بعدی شاخص‌های اقتصادی می‌تواند  پوند را در موقعیتی نامطمئن قرار دهد. یک موضع تهاجمی  تر بانک انگلستان می تواند باعث تشدید رکود اقتصادی شود.

با این حال، هیچ یک از اعضای MPC برای سخنرانی امروز در تقویم حضور ندارند. موازنه با هاوکیش ها باقی می‌ماند که توسط آخرین آمار رشد دستمزد و تورم حمایت می‌شود.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

با نگاهی به نشست ایالات متحده، روز شلوغ تری در تقویم اقتصادی شاهد هستیم. تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول و ارقام ادعاهای بیکاری هفتگی در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

در حالی که انتظارات برای افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه می کاهش یافته است، بازارها انتظار افزایش در ماه می را دارند. اعداد کمتر از حد انتظار تولید ناخالص داخلی و افزایش ادعاهای بیکاری می تواند این نظریه را به چالش بکشاند.

با این حال، هیچ تفسیری از فدرال رزرو برای تأثیرگذاری بر احساسات بازار وجود ندارد. فدرال رزرو روز شنبه وارد دوره خاموشی شد.

شاخص های اقتصادی ایالات متحده یک شبه پیش بینی ها را شکست اما نتوانست ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده را کاهش دهد. کمتر از یک هفته تا تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه می از 76 درصد به 79 درصد در روز چهارشنبه افزایش یافت، شانس حرکت 25 واحدی در ماه ژوئن از 8.3 درصد به 18.5 درصد افزایش یافته است.

 

فدرال رزرو.png

 

به غیر از تقویم اقتصادی، درآمد شرکت های ایالات متحده نیز بر احساسات ریسک بازار تأثیر خواهد گذاشت. نام‌های بزرگ در تقویم درآمد ایالات متحده شامل Amazon.com (AMZN)، Mastercard (MA)، اینتل (INTC) و Caterpillar (CAT) هستند.

 

 

 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید