Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 27مارس 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 27مارس 2023 رویترز

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز نسبتا شلوغی است. شاخص تجاری Ifo آلمان و گفتگوی اعضای هیئت اجرایی ECB مورد توجه قرار خواهد گرفت.
اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص سرفصل در ماه مارس از 91.1 به 91.0 کاهش یابد.  افزایش نرخ‌های بهره، تورم مداوم و مشکلات بخش بانکی بر احساسات تجاری تأثیر می‌گذارد، زیرا ترس از بحران اعتباری از کاهش زیرشاخص انتظارات تجاری حمایت می‌کند.

شاخص  تجاری Ifo برای آلمان در فوریه 2023 از 90.1 کاهش یافته در ژانویه در مقایسه با پیش‌بینی‌های 91.2 به بالاترین سطح هشت ماهه 91.1 افزایش یافت. انتظارات برای ماه های آینده به طور قابل توجهی کمتر بدبینانه بود (88.5 در مقابل 86.4)، در حالی که ارزیابی شرکت ها از وضعیت فعلی آنها کمی بدتر شد (93.9 در مقابل 94.1). این در حالی است که 45.4 درصد از شرکت ها از تنگناهای زنجیره تأمین شکایت داشتند، کمتر از 48.4 درصد در ژانویه و سهم کسانی که خواهان افزایش قیمت هستند کاهش یافته است. در سایر بخشهای تجاری در گردشگری و مهمان نوازی به طور قابل توجهی بهبود یافته است در حالی که انتظارات صادراتی صنعت اندکی کاهش یافته است. کلاوس وولرابه، اقتصاددان Ifo، گفت: در جبهه اقتصادی، اقتصاد آلمان از رکود دور نخواهد شد، اما رکودی ملایم خواهد بود.

 

germany-business-confidence.png

بر اساس مدل‌های کلان جهانی  و انتظارات تحلیلگران، انتظار می‌رود که اعتماد تجاری در آلمان تا پایان این سه‌ماهه به 90.70 امتیاز برسد. در بلندمدت، بر اساس مدل‌های اقتصادسنجی ما، پیش‌بینی می‌شود که شاخص آب و هوای تجاری Ifo آلمان در سال 2024 حدود 105.00 امتیاز و در سال 2025 به 100.00 امتیاز برسد.

 

germany-business-confidence.png

 

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که زیرشاخص ارزیابی جاری از 93.9 به 94.1 برسد در حالی که انتظار دارند زیرشاخص انتظارات تجاری از 88.5 به 88.3 کاهش یابد.

با توجه به احساسات تجاری، سرمایه گذاران باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را نیز زیر نظر داشته باشند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، فرانک الدرسون و ایزابل اشنابل، امروز با نظرات مربوط به بخش بانکی و تأثیر بر سیاست پولی، در محورهای احتمالی صحبت خواهند کرد.

تقومی اقتصادی انگلستان

برای پوند، روز آرامی است و هیچ شاخص اقتصادی برای توجه وجود ندارد. بیلی، فرماندار BoE، قیت ها را حرکت خواهد داد.
فقدان آمار، پوند را در اوایل روز در اختیار ریسک بازار قرار می دهد.

با این حال، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان، قیمت ها را در اواخر جلسه ایالات متحده حرکت می‌دهد. رئیس بانک مرکزی انگلیس در مدرسه اقتصاد لندن سخنرانی خواهد کرد.

بیلی پس از شاخص خرده فروشی بهتر از حد انتظار در روز جمعه و آشفتگی های مرتبط با بخش بانکی، زمینه های زیادی برای پوشش دارد. روز جمعه، بیلی اشاره کرد که سیستم بانکی جهانی نسبت به سال 2008 در وضعیت بهتری قرار دارد. تورم بریتانیا در ماه فوریه به طور غیرمنتظره‌ای شتاب گرفت، زیرا جهش مصرف از فشارهای قیمتی ناشی از تقاضا در کوتاه مدت خبر داد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید