Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 27جون 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 27جون 2023 رویترز

روز گذشته، S&P Global پیش‌بینی رشد چین در سال 2023 را از 5.5 درصد به 5.2 درصد کاهش داد و امیدها به محرک‌های اقتصادی را افزایش داد.

تقویم اقتصادی آسیا

این یک شروع آرام دیگر برای آنتی پودین ها در روز سه شنبه است. هیچ شاخص اقتصادی از استرالیا یا نیوزلند برای جابجایی سطوح قیمت وجود ندارد. در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر دور بعدی شاخص‌های اقتصادی هستند، اما Aussie و Kiwi در حالت بازیابی باقی می‌مانند، اگرچه باد مخالف به سمت نزول ادامه دارد. وخامت شرایط اقتصادی و بانک‌های مرکزی تهاجمی همچنان در مقابل کالاها و ارزهای کالایی قرار دارند.

نگرانی‌های رشد چین یکی دیگر از ملاحظات است، زیرا سرمایه‌گذاران به پکن برای بسته محرک چشم دوخته‌اند.

 

تقویم اقتصادی.jpg

تقویم اقتصادی اروپا

این یک شروع آرام برای روز برای ناحیه یورو است. امروز هیچ شاخص اقتصادی منطقه یورو برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان شاخص های اقتصادی احتمالاً یورو را در حالت تدافعی پیش از نشست آمریکا قرار می دهد.

ارقام ناامیدکننده احساسات تجاری آلمان در ماه ژوئن با نظرسنجی اولیه PMI بخش خصوصی مطابقت دارد و احساسات در پایان سه ماهه کاهش یافته است.

در ماه ژوئن، شاخص سنتیمنت تجاری Ifo آلمان از 91.5 به 88.5 در مقابل 90.7 پیش بینی شده کاهش یافت. به طور قابل توجهی، شاخص انتظارات از 88.3 به 83.6 سقوط کرد و شاخص ارزیابی جاری از 94.8 به 93.7 کاهش یافت. اقتصاددانان کاهش کمتری را به ترتیب به 88.0 و 93.5 پیش بینی کردند.

با وجود هیچ شاخص اقتصادی برای بررسی امروز، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را در طول روز زیر نظر داشته باشند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و ایزابل اشنابل، فرانک الدرسون، و فابیو پانتا اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم حضور دارند. احساسات ژولایی یا نیات سیاست تهاجمی سپتامبر باید در نظر گرفته شود.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پونداسترلینگ، روز آرامی در پیش است. امروزه هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار، پوند به دلار را در دستان احساسات ریسک بازار و صحبت های بانک مرکزی در اوایل روز قرار می دهد.

احساسات سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز اقتصادی بریتانیا و اهداف سیاست پولی بانک انگلستان پس از افزایش شگفت انگیز نرخ بهره نیم درصد نامشخص شد. بازارها به دور دیگری از شاخص های اقتصادی برای ارزیابی تأثیر افزایش نرخ های تهاجمی BoE بر اقتصاد بریتانیا نیاز دارند.

PMIهای بخش خصوصی ژوئن ناامیدکننده بودند. بدون کاهش محسوس فشارهای تورمی و رشد دستمزدها، BoE برای تحویل بیشتر پس از تابستان تحت فشار قرار خواهد گرفت و خطر رکود اقتصادی را به دنبال خواهد داشت.

در حالی که هیچ آماری برای در نظر گرفتن وجود ندارد، اعضای BoE MPC Swati Dhingra و Silvana Tenreyro برای سخنرانی امروز در تقویم هستند. با هر دو رای دادن به باقی ماندن نرخ بهره در 4.50 درصد، صحبت‌های تهاجمی به آشفتگی‌های رکودی بریتانیا دامن می‌زند.

تقویم اقتصادی امریکا

در انتظار جلسه ایالات متحده، کالاهای بادوام اصلی ایالات متحده و اعداد اطمینان مصرف کننده CB مورد توجه قرار خواهند گرفت. کاهش شاخص اعتماد مصرف کننده CB به زیر 100 احتمالاً سفارشات کالاهای بادوام اصلی را تحت الشعاع قرار می دهد.

سایر آمارها شامل فروش خانه های جدید در ایالات متحده، مجوزهای ساخت و اعداد قیمت خانه است. با این حال، بعید است که اینها بر احساسات بازار نسبت به سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

صبح امروز، با وجود مشکلات بخش تولید، شرط‌بندی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه جولای همچنان بالا بود. با توجه به CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در جولای ۷۵.۶ درصد در مقابل ۷۱.۹ درصد در روز جمعه بود.

به طور قابل توجهی، شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در سپتامبر به 11.3 درصد رسید که نسبت به 11.5 درصد در روز جمعه کاهش یافت و انتظارات را برای گسترش بیشتر واگرایی سیاست های پولی به نفع دلار کاهش داد.

 

 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید