Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 23 می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 23 می 2023 رویترز

داده های اقتصادی اروپا و انگلستان امروز در کانون توجه قرار خواهند گرفت. با این حال، اخبار از واشنگتن نیز تاثیر خواهد گذاشت.

تقویم اقتصادی آسیا

داده های PMI بخش خصوصی ژاپن دلیل بیشتری برای انتظار تغییر بانک مرکزی ژاپن بود. 

در تقویم اقتصادی آسیا، شروع نسبتاً شلوغی بود. اعداد اولیه PMI بخش خصوصی برای ماه می در صبح امروز مورد توجه قرار گرفتند. در حالی که PMI از استرالیا مورد توجه قرار گرفت، ارقام PMI بخش خصوصی ژاپن تأثیر بیشتری داشتند.

PMI تولید ژاپن در ماه می از 49.5 به 50.8 افزایش یافت و PMI خدمات از 55.4 به 56.3 رسید. اقتصاددانان PMI را به ترتیب 49.5 و 55.2 پیش بینی کردند.

 

japan-services-pmi.png

داده PMI اولیه بخش خصوصی از ژاپن می‌تواند به انتظارات برای تغییر موضع بانک مرکزی ژاپن در جهت سیاست پولی بسیار انبساطی آن دامن بزند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو روز شلوغی در پیش است. اعداد اولیه PMI بخش خصوصی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو در کانون توجه قرار خواهند گرفت. در حالی که PMI بخش تولید آلمان احتمالاً توجهات بیشتری به خود جلب خواهد کرد، فعالیت بخش خدمات باید از چشم انداز اقتصادی صعودی حمایت کند. فعالیت بخش خدمات باید از چشم انداز اقتصادی صعودی حمایت کند.

با این حال، سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی را در نظر بگیرند که احتمالاً نقاط کانونی اشتغال، قیمت ها و سفارش های جدید است. ECB همچنان در رساندن تورم به هدف مصمم است. شرایط ثابت بازار کار و افزایش فشارهای هزینه ورودی و خروجی، بانک مرکزی اروپا را تحت فشار نگه می دارد.

در مقابل، فشارهای ملایم‌تر هزینه و PMI ضعیف‌تر می‌تواند منجر به تحریک‌های رکودی شود.

در حالی که جلسه سه شنبه شلوغی است، سرمایه گذاران باید امروز صحبت های بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، لوئیس دی گیندوس (عضو خنثی و متمایل به سیاست های داویش) و آندره آ انریا در تقویم برای سخنرانی امروز حضور دارند.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند روز نسبتاً شلوغی است. اعداد اولیه PMI بخش خصوصی برای ماه می در کانون توجه قرار خواهند گرفت. با فشار بر بانک انگلستان برای مهار تورم، اعداد PMI بر احساسات بازار نسبت به حرکت بعدی سیاست پولی بانک انگلستان تأثیر می گذارد.

در حالی که PMI تولیدی مورد توجه قرار می گیرد، PMI خدمات تاثیر بیشتری خواهد داشت. با این حال، سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی از جمله اشتغال، قیمت گذاری و سفارش های جدید را نیز در نظر بگیرند. افزایش فشار قیمت‌گذاری و شرایط ثابت بازار کار، از چشم‌انداز سیاست‌های خشن‌تر BoE حمایت می‌کند.

اقتصاددانان پیش بینی کردند که PMI تولید از 47.8 به 48.0 و PMI خدمات از 55.9 به 55.5 کاهش یابد.

با توجه به بخش خصوصی بریتانیا، سرمایه گذاران نیز باید بر تفسیر BoE نظارت کنند. اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلستان BoE، هاو پیل، اقتصاددان ارشد (عضو هاوکیش)، و کاترین مان(عضو بسیار هاوکیش) و سیلوانو تنریرو(عضو بسیار داویش) اعضای کمیته سیاست پولی در جلسه استماع خزانه داری منتخب درباره گزارش سیاست پولی ماه می شرکت خواهند کرد. جاناتان هسکل،(عضو داویش) عضو MPC نیز در تقویم برای سخنرانی امروز حضور دارد.

تقویم اقتصادی امریکای شمالی

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. اعداد اولیه PMI بخش خصوصی ایالات متحده برای ماه مه جهت گیری را ارائه خواهد کرد. سرمایه گذاران باید اجزای فرعی را در نظر بگیرند. ما انتظار داریم که اجزای استخدام، قیمت گذاری و سفارش جدید بیشترین تأثیر را داشته باشند.

با این حال، تفسیر فدرال رزرو و اخبار مربوط به سقف بدهی بر آن تأثیر خواهد گذاشت.  جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، نتوانستند به توافقی برای افزایش سقف بدهی دست یابند که بر دلار آمریکا تاثیر می گذارد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید