Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 23 می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 23 می 2023 رویترز

در حالی که شروع هفته آرام است، اما هفته شلوغی برای بازارهای مالی جهانی در پیش است. سرمایه گذاران باید امروز صحبت های بانک مرکزی اروپا را تحت نظر داشته باشند

تقویم اقتصای اسیا

برای نشست معاملاتی آسیا شروعی آرام برای هفته است. هیچ شاخص اقتصادی از استرالیا یا نیوزلند وجود ندارد که سرمایه گذاران صبح امروز در نظر بگیرند.

فقدان شاخص‌های اقتصادی باعث می‌شود که این جفت‌ها در طول جلسه در اختیار احساسات ریسک بازار قرار بگیرند. پس از توقف مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده در روز جمعه، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، قرار است امروز گفتگو کنند.

با این حال، سیاست پولی بانک مرکزی در این هفته نقطه کانونی باقی خواهد ماند. PBoC امروز صبح نرخ های اولیه وام (LPR) را تعیین کرد. اقتصاددانان انتظار داشتند که PBoC LPR یک ساله و 5 ساله را بدون تغییر به ترتیب در 3.65% و 4.3% باقی بگذارد، که اینگون هم شد

با توجه به دلار کیوی و RBNZ، بازارها انتظار افزایش ۲۵ واحدی دیگر نرخ بهره را در روز چهارشنبه دارند. هیچ شاخص اقتصادی بین امروز تا چهارشنبه وجود ندارد که انتظارات را تغییر دهد. با این حال، عدم پیشرفت به سمت معامله سقف بدهی می تواند RBNZ را مجبور کند دکمه مکث را فشار دهد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

دوشنبه شلوغی برای EUR است. گفتگوهای اعضا بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو بر روی اعداد اطمینان مصرف کنندگان منطقه یورو تاثیر خواهد گذاشت.

ارقام  اطمینان مصرف کننده در منطقه یورو برای ماه می باعث جلب توجه معامله گران در جلسه اروپا خواهد شد. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص اعتماد مصرف کننده از 17.5- به 17.0- افزایش یابد.

با این حال، محیط تورم و نرخ بهره می‌تواند احساسات مصرف‌کننده را تحت تاثیر  قرار دهد و انتظارات مصرف ضعیف‌تر احتمالاً بر یورو تأثیر می‌گذارد. فعالیت بخش خدمات به رشد بخش خصوصی ادامه می دهد. تهدید تضعیف فعالیت بخش خدمات، ترس از رکود را تشدید خواهد کرد.

در حالی که شروع هفته آرام است، اما هفته شلوغی برای بازارهای مالی جهانی در پیش است. سرمایه گذاران باید امروز صحبت های بانک مرکزی اروپا را تحت نظر داشته باشند و تورم و اهداف سیاست بانک مرکزی را به عنوان موضوعات این هفته در نظر بگیرند. فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا و لوئیس دی گیندوس و فرانک الدرسون اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم حضور دارند.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار،دلار آمریکا را در دست اخبار مربوط به سقف بدهی ایالات متحده و صحبت های فدرال رزرو خواهد گذاشت.

اعضای FOMC، بولارد، بوستیک و بارکین، از روز جمعه از راهنمایی‌های رو به جلوی کمتر هاویش رئیس فدرال رزرو، پاول پیروی خواهند کرد.

 

در حالی که صحبت های فدرال رزرو باعث جلب توجه می شود، به روز رسانی سقف بدهی ایالات متحده احتمالاً تأثیر بیشتری بر احساسات ریسک بازار خواهد داشت.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید