Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 21 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 21 اپریل 2023 رویترز

ارقام خرده فروشی و PMI ژاپن ماه مارس صبح امروز مورد توجه قرار گرفت. با این حال، اعداد فلش PMI بخش خصوصی ماه آوریل نیز اواخر امروز صبح تاثیر خواهند داشت.

تقویم اقتصادی آسیا

داده های PMI ژاپن نشان داد که PMI تولیدی au Jibun Bank ژاپن در آوریل 2023 از 49.2 نهایی در ماه مارس به 49.5 افزایش یافت که نشان دهنده بالاترین میزان از اکتبر سال گذشته در بحبوحه بهبود بیشتر اقتصادی است. این ششمین ماه متوالی انقباض در این بخش بود، اما ملایم‌ترین روند متوالی بود، زیرا سفارش‌های جدید با سرعت کمتری کاهش یافتند و فروش به دلیل کاهش ملایم‌تر تقاضای خارجی به پایین‌ترین سرعت از جولای گذشته کاهش یافت. در همین حال، تولید با سرعت کمی کاهش یافت. در همان زمان، اشتغال بدون تغییر باقی ماند و حجم کار با سرعت کمتری کاهش یافت. در جبهه قیمت‌گذاری، تورم هزینه ورودی به پایین‌ترین حد در 22 ماه گذشته کاهش یافت و نشانه‌های بیشتری از نزدیک‌تر شدن زنجیره‌های تامین به تثبیت وجود داشت، اما تورم هزینه تولید بیشتر شد. در نهایت، احساسات تجاری به پایین ترین حد چهار ماهه کاهش یافت، اما قوی تر از میانگین سری باقی ماند.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

روز شلوغی برای یورودر پیش است، با توجه به PMI کشورهای عضو منطقه یورو و بخش خصوصی منطقه یورو. گفتگوی اعضای بانک مرکزی اروپا نیز بر این موضوع تأثیر خواهد گذاشت.

ارقام PMI خدمات و تولیدات فرانسه، آلمان و منطقه یورو در کانون توجه قرار خواهند گرفت. پس از آخرین دور اعداد تورم، سرمایه گذاران احتمالاً فراتر از اعداد اصلی نگاه خواهند کرد و قیمت های ورودی و خروجی و سفارش های جدید احتمالاً نقاط کانونی هستند.

با این حال، ما همچنین انتظار داریم حساسیت بازار به اعداد عنوان PMI افزایش یابد. شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده در روز پنجشنبه به ترس از رکود دامن زدند. PMI های ضعیف تر از حد انتظار از منطقه یورو بر EUR تاثیر می گذارد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که PMI تولیدی آلمان از 44.7 به 45.7 برسد و انتظار می‌رود که PMI تولیدی منطقه یورو از 47.3 به 48.0 افزایش یابد. اقتصاددانان انتظار دارند PMI بخش خدمات از 55.0 به 54.5 سقوط کند.

با توجه به PMI های بخش خصوصی، سرمایه گذاران باید امروز نظرات بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، فرانک الدرسون و لوئیس دی گیندوس، امروز در تقویم حضور دارند تا سخنرانی کنند.

نظرات مربوط به گزارش CPI منطقه یورو و سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، نوسانات را تغییر می دهد.

امروز الدرسون و گویندوس از بانک مرکزی اروپا سخنرانی خواهند داشت. باید در نظر داشت که Elderson یک عضو هاوکیش و رای دهنده برای نرخ بهره است و اظهرات او در ارتباط با داده های امروز می تواند جهت نوسانات را تغییر دهد.

اما مهمتر از آن میتواند Guindos باشد چرا که او یک عضو داویش است.

تقویم اقتصادی انگلستان

با تمرکز بر خرده فروشی بریتانیا و PMI بخش خصوصی. آمار امروز به سرمایه گذاران تصویر کاملی از اقتصاد بریتانیا می دهد. 

ارقام خرده‌فروشی در بریتانیا آغازگر جلسه بریتانیا بود. به دنبال ارقام تورم ضعیف تر از حد انتظار  احتمالا بانک مرکزی را به صبر در مورد حرکت به سمت سیاست پولی تهاجمی تر مجبور خواهد کرد.

با این حال، پیش‌بینی‌ها نزولی بودند و اقتصاددانان پیش‌بینی می کردند  خرده‌فروشی در ماه مارس ۰.۵ درصد کاهش یابد.

خرده‌فروشی در بریتانیا 0.9 درصد نسبت به ماه قبل در مارس 2023 کاهش یافته است، به دنبال کاهش 1.1 درصدی در ماه قبل و در مقایسه با انتظارات بازار برای کاهش 0.5 درصدی. تجارت فروشگاه های غیرغذایی با بازخورد خرده فروشان مبنی بر اینکه شرایط آب و هوایی نامناسب در بیشتر ماه مارس بر فروش تأثیر گذاشته است، 1.3 درصد کاهش یافت. در فروشگاه های غیرغذایی، فروشگاه های بزرگ و فروشگاه های پوشاک فروش 3.2 درصد و 1.7 درصد در طول ماه کاهش یافت. فروش فروشگاه های مواد غذایی 0.7 درصد کاهش یافت و تجارت آنلاین 0.8 درصد کاهش یافت. این در حالی است که دریافتی در جایگاه های سوخت 0.2 درصد افزایش یافت. با در نظر گرفتن کل سه ماهه سوم، فروش خرده فروشی 0.6 درصد افزایش یافت که در سه ماهه اول نسبت به مدت سه ماه از آگوست 2021 افزایش یافت.

 

united-kingdom-retail-sales.png

در حالی که ارقام خرده فروشی محرک اصلی نزول پوند بود، اعداد فلش PMI بخش خصوصی برای ماه آوریل نیز نوسانات را تغییر خواهد داد. در حالی که رقم اصلی خدمات PMI بیشترین تأثیر را خواهد داشت، ما انتظار داریم سرمایه گذاران به اجزای فرعی PMI بخش خصوصی علاقه مند شوند. قیمت‌های ورودی و خروجی و سفارش‌های جدید احتمالاً نقاط کانونی خواهند بود.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند که PMI خدمات بسیار مهم در سطح 52.9 ثابت بماند.

تقویم اقتصادی ایالات متحده

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این روز شلوغ تری در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. اعداد PMI بخش خصوصی فلش برای ماه آوریل در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

پس از ناامیدکننده اعداد شاخص تولیدی فیلی فدرال رزرو از روز پنجشنبه، PMI ضعیف نیز زنگ رکود را به صدا درمی آورد. در حالی که ارقام توجهات را به خود جلب می کند، سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی از جمله سفارشات جدید، اشتغال و قیمت ها را در نظر بگیرند.

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید