Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 20 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 20 اپریل 2023 رویترز

داده‌های تجاری از ژاپن نتوانست تغییر کند و BoJ به حمایت از سیاست‌های پولی  انبساطی ادامه داد. داده‌های اقتصادی منطقه یورو قبل از گزارش ECB مورد توجه قرار می‌گیرد. اظهارنظر بانک مرکزی نیز تاثیرگذار خواهد بود.

تقویم اقتصادی آسیا

شروع صبح شلوغی برای نیوزلند بود. ارقام تورم از نیوزلند مورد توجه قرار گرفت. پس از افزایش نیم درصد نرخ بهره RBNZ، اعداد امروز می‌توانند گمانه‌زنی‌ها در مورد اقدامات سیاست‌گذاری بیشتر برای مقابله با تورم چسبنده را تقویت کنند.

نرخ تورم سالانه از 7.2 درصد به 6.7 درصد در سه ماهه اول در مقابل 7.1 درصد پیش بینی شده کاهش یافت. در سه ماهه، قیمت مصرف کننده 1.2 درصد در مقابل 1.4 درصد در سه ماهه چهارم 2022 افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش 1.7 درصدی را پیش بینی کردند.

بیانیه نرخ RBNZ تاکید می کند که کمیته انتظار دارد روند کاهش تقاضای داخلی ادامه یابد و تورم اصلی و انتظارات تورمی تعدیل شود.

طبق بیانیه، میزان این تعدیل، جهت سیاست پولی آینده را تعیین خواهد کرد.

با در نظر گرفتن افزایشنیم درصد، RBNZ احتمالاً قبل از در نظر گرفتن مراحل بعدی به داده های بیشتری از جمله اعداد بیکاری و تولید ناخالص داخلی نیاز دارد. با این حال، ارقام امروزی فشار بر RBNZ را از تحمیل سیاست‌های تهاجمی تر  کاهش می‌دهد.

هیچ شاخص اقتصادی وجود ندارد، که باعث شود احساسات ریسک بازار و PBoC تحت تأثیر قرار گیرند.  امروز صبح، بانک خلق چین نرخ اولیه وام 3 و 5 ساله را تعیین کرد. به دنبال ارقام تولید ناخالص داخلی بهتر از حد انتظار،  PBoC LPRها  بدون تغییر باقی ماندند. با این حال، یک کاهش غیرمنتظره می توانست از ارزهای کالا حمایت کند.

داده های تجاری ژاپن در ماه مارس در اوایل صبح امروز مورد توجه قرار گرفت.

پس از اعداد ناامیدکننده رویترز تانکان در روز چهارشنبه، داده‌های تجاری باید منعکس کننده بهبود شرایط تجاری باشد تا از تغییر کوتاه‌مدت در سیاست های رو به جلو بانک مرکزی ژاپن حمایت کند.

کسری تجاری از 897.7 میلیارد ین به 754.5 میلیارد ین در ماه مارس کاهش یافت، در مقابل کسری پیش بینی شده 1294.8 میلیارد ین.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت دارایی، صادرات 4.3 درصد افزایش یافت و صادرات به ایالات متحده (+9.4 درصد) و اروپای غربی (+4.8 درصد) کاهش 7.7 درصدی صادرات به چین را جبران کرد.
واردات نسبت به مارس 2022 7.3 درصد افزایش یافت و واردات از ایالات متحده 9.6 درصد افزایش یافت. واردات از چین 12.3 درصد نسبت به مارس 2022 افزایش یافته است، در حالی که واردات از غرب اروپا 3.9 درصد کاهش یافته است.
در حالی که ارقام تجاری مورد توجه قرار گرفتند، سرمایه گذاران باید عناوین خبری را برای تفسیر تصمیمات بانک ملی ژاپن زیر نظر داشته باشند. با این حال، یک تغییر در هدایت رو به جلو برای جابجایی قیمت ها مورد نیاز است.

روز چهارشنبه، توکیکو شیمیزو، مدیر اجرایی بانک ژاپن، بر طبل سیاست پولی بسیار سست کوبید و از ادامه تسهیل سیاست در کوتاه مدت حمایت کرد. شیمیزو اضافه کرد که تورم احتمالا تا اواسط سال مالی 2023 به زیر 2 درصد کاهش خواهد یافت.

 

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو روز شلوغی در پیش است. تورم عمده فروشی آلمان و داده های تجارت منطقه یورو امروز صبح مورد توجه قرار گرفتند. در حالی که داده های تجارت تأثیر می گذارد، ارقام تورم عمده فروشی آلمان  تأثیر کمی بر ضعف یورو داشت. اعتماد مصرف کننده منطقه یورو نیز بعداً در جلسه احساسات را تغییر خواهد داد.

در روز چهارشنبه، با وجود کاهش نرخ تورم سالانه منطقه یورو از 8.5 درصد به 6.9 درصد در ماه مارس، تورم اصلی منطقه یورو سرمایه گذاران را به وحشت انداخت. کاهش بیشتر شاخص قیمت تولیدکننده آلمان فشار بر بانک مرکزی اروپا را کاهش خواهد داد.

با توجه به تورم که نقطه کانونی است،جلسه سیاست پولی بانک مرکزی اروپا نیز امروز بعدازظهر مورد توجه قرار خواهند گرفت. ملاحظات تصمیم گیری در مورد نرخ بهره در ماه می و تصمیمات سیاسی پس از ماه می تأثیرگذار خواهد بود.

با این حال، سرمایه گذاران باید امروز نظرات بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا و ایزابل اشنابل، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، امروز در تقویم حضور دارند تا سخنرانی کنند.

نظرات مربوط به گزارش CPI منطقه یورو و سیاست پولی بانک مرکزی اروپا، صفحه را تغییر می دهد.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای GBP روز آرامی در پیش است. امروز هیچ شاخص اقتصادی برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار، پوند را در اختیار ریسک بازار قرار خواهد داد.

با این حال، سرمایه گذاران می توانند تاثیر آخرین گزارش مروری بر بازار کار بریتانیا و ارقام تورم ماه مارس را بر بانک انگلستان در نظر بگیرند.

تورم بیش از حد انتظار و افزایش مداوم در رشد دستمزدها احتمالاً بانک مرکزی را تحت فشار قرار می دهد تا از چشم انداز سیاستی اخیراً نامطلوب خود خارج شود. با این حال، افزایش شدیدتر نرخ بهره، اقتصاد بریتانیا را در برابر رکود نیمه دوم سال 2023 آسیب پذیر می کند.

بدون هیچ شاخص اقتصادی برای تأثیرگذاری، سرمایه گذاران باید بر تفسیر بانک انگلستان نظارت کنند. سیلوانا تنریرو، عضو کمیته سیاست پولی امروز در تقویم برای سخنرانی حضور دارد.

تنریرو در قبال سیاست پولی موضع بدتری اتخاذ کرده است. این هفته، تنریرو از حفظ نرخ بهره حمایت کرد و گفت:

 

"در این مرحله، ما باید صبور باشیم. تاخیرهای طولانی در انتقال سیاست پولی وجود دارد. ما هنوز باید شاهد عبور بیشتر انقباضات باشیم."

 

تقویم اقتصادی نیویورک

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این روز شلوغ تری در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. ارقام شاخص تولید فیلی فدرال رزرو برای ماه آوریل و اعداد بسیار مهم ادعاهای بیکاری در ایالات متحده در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

پس از نیمه اول هفته آرام، انتظار داریم USD نسبت به آمار حساسیت نشان دهد. مولفه های تورم و بازار کار این شاخص در کنار ارقام ادعای بیکاری مورد توجه قرار خواهند گرفت. بدتر شدن شرایط بازار کار می تواند نظریه افزایش نرخ بهره پس از ماه می فدرال رزرو را به چالش بکشاند.

با این حال، نظرات اعضای FOMC نیز تأثیر خواهد گذاشت. والر و بومن اعضای FOMC یک شبه سخنرانی خواهند کرد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید