Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 20جون 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 20جون 2023 رویترز

صبح امروز، صورتجلسه RBA تصمیمی متعادل برای نرخ بهره را نشان داد که انتظارات برای پایان دادن به چرخه انقباض را افزایش داد. روز شلوغی برای ناحیه یورو است. اعداد PPI آلمان روز را آغاز کرد. با این حال، شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو، تأثیر بیشتری خواهد داشت.

تقویم اقتصادی آسیا

شروع روز پرمشغله ای برای معامله گران آسیایی بود و بانک های مرکزی در کانون توجه بودند.

اوایل صبح امروز، بانک خلق چین با کاهش نرخ‌های اولیه وام، حمایت بیشتری از اقتصاد چین ارائه کرد. مطابق با انتظارات،  LPR  پنج ساله را از 4.3% به 4.2% و LPR یک ساله را از 3.65% به 3.55% کاهش داد.( این معادل کاهش نرخ بهره در سایر بانک های مرکزی است).

با این حال، حرکت PBoC تأثیر محدودی بر بازارهای مالی جهانی داشت و سرمایه گذاران در انتظار بسته محرک از سوی پکن بودند.

در مقابل، صورتجلسه جلسه RBA مورد توجه زیادی قرار گرفت. پس از افزایش غیرمنتظره 25 صدم درصد RBA در این ماه، راهنمایی های آینده در مورد چشم انداز اقتصادی، تورم و نرخ های بهره موار مورد توجه بودند.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

سه شنبه نسبتا شلوغ برای EUR است. اعداد شاخص قیمت تولیدکننده آلمان در اوایل جلسه اروپا مورد توجه قرار گرفت.

پس از کنفرانس مطبوعاتی هاوکیش بانک مرکزی اروپا، انتظار داریم حساسیت بازار نسبت به PPIها افزایش یابد. در حالی که کاهش شاخص قیمت تولیدکننده نشان دهنده فشارهای تورمی ملایم تر است. نرخ تورم تولید کننده در آلمان از 0.30 درصد در آوریل 2023 به -1.40 درصد در ماه مه کاهش یافت. و در معیار سالانه، قیمت تولید کننده در آلمان در ماه می 2023 نسبت به ماه مشابه سال قبل 1 درصد افزایش یافت.

با توجه به تورم، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را در طول روز دنبال کنند. اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، آندریا انریا، الیزابت مک کال، و لوئیس دی گویندوس امروز در تقویم حضور دارند. هرگونه اظهارات هاوکیش برای یورو مثبت خواهد بود.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. شروع مسکن در ایالات متحده و مجوزهای ساختمانی مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، ما انتظار داریم که این اعداد تاثیر محدودی بردلار آمریکا داشته باشند، و شهادت پاول، رئیس فدرال رزرو در کاپیتول هیل احتمالا محرک اصلی خواهد بود.

بازارها روی افزایش نرخ بهره در ماه های جولای و سپتامبر شرط بندی می کنند.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه جولای به ۷۴.۴ درصد رسید، در حالی که یک هفته قبل ۵۹.۹ درصد بود. شانس افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به 5.75 درصد در سپتامبر از 13.1 درصد به 11.9 درصد طی یک هفته کاهش یافت.

نرخ بهره فدرال رزرو.png

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید