Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 2 می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 2 می 2023 رویترز

 نشست روزو بانک استرالیا و در ادامه گشایش‌های شغلی JOLTs ایالات متحده و سفارش‌های کارخانه‌ها با توجه به تصمیم سرمایه‌گذاران در مورد نرخ بهره فدرال رزرو و راهنمایی‌های رو به جلو، مورد توجه قرار می‌گیرند. درآمد شرکت ها، بخش بانکی و سقف بدهی نقاط کانونی هستند.

تقویم اقتصادی آسیا

هیچ داده اقتصادی از استرالیا و نیوزلند وجود ندارد که سرمایه گذاران در نظر بگیرند. 

فقدان آمار باعث شد تا سرمایه گذاران  توجه خود را به RBA معطوف کنند.

ارقام ملایم‌تر تورم باعث شده است که بازارها روی توقف نرخ‌های نقدی امروز مورد انتظار باشد. با این حال، آخرین ارقام شاخص قیمت تولیدکننده، تورم ثابتی را نشان می‌دهد که احتمالاً برای RBA نگران کننده خواهد بود.

نرخ تورم سالانه از 7.8 درصد به 7.0 درصد کاهش یافت و شاخص قیمت تولیدکننده 5.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از 5.8 درصد در فوریه افزایش یافت.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو روز شلوغی در پیش است. پیش از زنگ افتتاحیه بازار سهام اروپا، ارقام خرده فروشی آلمان مورد توجه قرار خواهند گرفت. در حالی که این اعداد بر EUR تأثیر خواهند گذاشت، اعداد PMI بخش تولید برای ایتالیا و اسپانیا و PMI نهایی برای فرانسه، آلمان و منطقه یورو احتمالاً توجهات بیشتری را به خود جلب خواهند کرد.

پس از اعداد ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول منطقه یورو، اعداد ضعیف PMI تولیدی می تواند چشم انداز اقتصادی و اهداف سیاستی خوش بینانه بانک مرکزی اروپا را زیر سوال ببرد.

با این حال، با توجه به تورم به عنوان نقطه کانونی، اعداد اولیه تورم منطقه یورو برای ماه آوریل، در اواخر روز مهم هستند. اعداد ثابت تورم باعث افزایشانتظارات برای افزایش نیم درصد نرخ بهره در روز پنجشنبه خواهد شد. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که تورم مرکزی منطقه یورو در سطح 5.7 درصد ثابت بماند.

با یک تقویم اقتصادی شلوغ، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. آندریا انریا، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا امروز در تقویم حضور دارد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. گشایش های شغلی JOLTs ایالات متحده و سفارشات کارخانه در کانون توجه قرار خواهند گرفت. پیش از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، انتظار داریم حساسیت بیشتری نسبت به آمارهای بازار کار افزایش یابد.

اقتصاددانان پیش بینی می کنند فرصت های شغلی از 9.913 میلیون به 9.683 میلیون کاهش یابد. در حالی که داده اصلی تاثیر می گذارد، نرخ ترک شغلی quit rate نیز باید در نظر گرفته شود. کاهش شدید نرخ ترک کار نشانه بدتر شدن شرایط بازار کار است.

به غیر از تقویم اقتصادی، درآمدهای شرکتی ایالات متحده و به‌روزرسانی‌های First Republic Bank (FRC) نیز بر احساسات ریسک بازار تأثیر خواهد گذاشت. نام‌های بزرگ در تقویم درآمد ایالات متحده عبارتند از Pfizer Inc. (PFE)، Starbucks Corp. (SBUX) و Ford Motor Co (F).

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید