Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 18 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 18 اپریل 2023 رویترز

اعداد تولید ناخالص داخلی چین صبح امروز حمایتی را برای دارایی های  را ارائه کردند. با این حال، شاخص های اقتصادی ZEW و داده های تجاری یورو باید با افزایش انتظارات فدرال رزرو تحت تاثیر قرار گیرند.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح شلوغی در تقویم اقتصادی آسیا بود. در حالی که صورتجلسه RBA از نشست 4 آوریل مورد توجه قرار گرفت، شاخص های اقتصادی چین تأثیر بیشتری بر بازارهای مالی جهانی داشت.

تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول، سرمایه گذاری دارایی های ثابت، تولید صنعتی و ارقام خرده فروشی از چین در کانون توجه قرار داشتند. این اعداد با بازگشت شدید اقتصاد چین در آغاز سال، ناامید کننده نبودند.

در سه ماهه اول، اقتصاد چین 2.2 درصد در مقابل رشد 0.6 درصد در سه ماهه چهارم 2022 رشد کرد. این اعداد مطابق با پیش بینی ها بود. با این حال، در معیار سالانه، اقتصاد 4.5٪ در مقابل 4.0٪ پیش بینی شده رشد کرد. در سه ماهه چهارم 2022، اقتصاد نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.9 درصد رشد کرد.

ارقام خرده‌فروشی و تولید صنعتی نیز تحت تأثیر قرار گرفتند که نشان‌دهنده پایان مثبت سه ماهه اول بود.

فروش خرده فروشی در مارس سالانه 10.6 درصد در مقایسه با 3.5 درصد در فوریه افزایش یافته است. اقتصاددانان افزایش 7.4 درصدی را پیش بینی کردند. تولید صنعتی 3.9 درصد در مقابل 2.4 درصد در ماه فوریه رشد کرد. اقتصاددانان رشد 4.0 درصدی را پیش بینی کردند.

با این حال، سرمایه گذاری دارایی های ثابت با نرخ کمتری افزایش یافت. در ماه مارس، سرمایه گذاری دارایی های ثابت نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.1 درصد در مقایسه با 5.5 درصد در فوریه افزایش یافت. اقتصاددانان افزایش 5.7 درصدی را پیش بینی کردند.

آخرین اعداد از چین از بازار کالاها حمایت می کند، به طوری که نفت خام برنت صبح امروز با 0.34 درصد افزایش به 85.05 دلار رسید.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای یورو روز شلوغی در پیش است. ارقام ZEW Economic Sentiment برای آلمان و داده های تجاری منطقه یورو در کانون توجه قرار خواهند گرفت.

آمار یورو مثبت است و اقتصاددانان پیش بینی می کنند کسری تجاری منطقه یورو از 30.6 میلیارد یورو به 11.9 میلیارد یورو کاهش یابد. این کاهش برای یورو مثبت است. شرایط تجاری با چین، ایالات متحده و کشورهای عضو منطقه یورو نقاط کانونی خواهد بود.

با این حال، ما انتظار داریم که ارقام سنتمینت اقتصادی ZEW تأثیر بیشتری داشته باشند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که شاخص سنتیمنت اقتصادی ZEW آلمان از 13.0 به 15.3 و شاخص سنتمینت اقتصادی ZEW منطقه یورو از 10 به 13 صعود کند.

با توجه به پرمشغله بودن تقویم اقتصادی، سرمایه گذاران باید امروز نظرات بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. با این حال، هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا در تقویم برای سخنرانی امروز حضور ندارند، و این امر باعث می شود که گفتگو آنان با رسانه ها تحت تأثیر قرار گیرد.

تقوم اقتصادی انگلستان

برای پوند روز شلوغی در پیش است. بررسی اجمالی بازار کار بریتانیا برای آپریل 2023 اواخر امروز صبح مورد توجه قرار خواهد گرفت.

کاهش بیش از حد انتظار در تعداد مدعیان، افزایش رشد دستمزدها و کاهش نرخ بیکاری در بریتانیا، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره BoE را در ماه می افزایش می‌دهد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که اشتغال در فوریه 42.0 هزار افزایش یابد در حالی که انتظار می‌رود نرخ بیکاری در 3.7 درصد ثابت بماند. با این حال، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که میانگین درآمدها، از جمله پاداش‌ها، 5.1 درصد بر اساس چرخش 3 ماهه در فوریه افزایش یابد که از 5.7 درصد در ژانویه کاهش یافته است.

ارقام ملایم‌تر رشد دستمزد می‌تواند بانک مرکزی را مجبور کند تا قبل از ارائه راهنمایی‌های رو به جلوی سیاست‌های پولی بیشتر، منتظر گزارش CPI مارس (چهارشنبه) بماند.

سرمایه گذاران باید بر تفسیر بانک انگلستان نظارت کنند. آمار بازار کار بریتانیا و اعداد تورم (در روز چهارشنبه) می‌تواند احساسات را به سمت سیاست‌های پولی BoE تغییر دهد.

 

ریسک صفر.png
تبلیغات

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، روز آرامی را مشاهده می کنیم. داده‌های بخش مسکن در ماه مارس، با  صدور مجوزهای ساخت، مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، به نظر می رسد که بازار مسکن ایالات متحده در برابر تصمیمات سیاست پولی فدرال رزرو از رادار فدرال رزرو خارج است، که باید تأثیر داده ها را بر دلار آمریکا محدود کند.

با این حال، فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی و اقتصاد ایالات متحده، سطوح قیمتی را تغییر می دهد. ما انتظار داریم که حساسیت بیشتری نسبت به نظرات اعضای FOMC افزایش یابد زیرا بازارها به راهنمایی‌ها پس از ماه می عکس العمل نشان می دهند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید