Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 18می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 18می 2023 رویترز

آمار اشتغال استرالیا امروز صبح ناامید کننده بود. با وجود افزایش سرعت رشد دستمزدها، نرخ بیکاری در ماه آوریل به 3.7 درصد کاهش یافت. شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده و اخبار مربوط به سقف بدهی بر این جلسه تأثیر خواهد گذاشت.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح شلوغی در تقویم اقتصادی آسیا بود. در حالی که تورم عمده فروشی نیوزلند و داده های تجارت ژاپن مورد توجه قرار گرفت، آمار اشتغال استرالیا از اهمیت بالایی برخوردار بود.

پس از افزایش بیش از حد انتظار رشد دستمزدها، اعداد اشتغال مورد توجه زیادی قرار گرفت.

اشتغال در ماه آوریل 4.3 هزار کاهش یافت در مقابل افزایش پیش بینی شده 25.0 هزار، و اشتغال کامل 27.1 هزار کاهش یافت. در ماه مارس، اشتغال کامل 72.2 هزار نفر افزایش یافت.

در حالی که نرخ مشارکت از 66.8 درصد به 66.7 درصد کاهش یافت، نرخ بیکاری استرالیا از 3.5 درصد به 3.7 درصد افزایش یافت. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند نرخ بیکاری در سطح 3.5 درصد ثابت بماند.

 

امار بیکاری استرالیا.png

واکنش بازار به ارقام اشتغال منعکس کننده تأثیر احتمالی آمار بر RBA است. در حالی که افزایش رشد دستمزدها از RBA هاوکیش تر حمایت می کند، وخامت شرایط بازار کار می تواند نشانه های اولیه اثرات انقباض سیاست پولی باشد که می تواند فضای تنفسی را برای نظارت بر داده های دریافتی در کوتاه مدت به RBA بدهد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز آرامی در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی از منطقه یورو برای سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار، یورو را در دست احساسات ریسک بازار و صحبت های بانک مرکزی خواهد گذاشت.

اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، لوئیس دی گویندوس و رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد، امروز در تقویم حضور دارند. به دنبال آخرین تولید ناخالص داخلی، تورم و پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی و تورم در منطقه یورو، دستورالعمل‌های رو به جلو بانک مرزکزی سطوح قیمت را تغییر می‌دهد.

تقویم اقتصادی انگلستان

این یک جلسه  نسبتا شلوغ برای GBP است. امروزه هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا برای سرمایه گذاران وجود ندارد. با این حال، با حضور اندرو بیلی (نسبتا هاوکیش)، رئیس بانک مرکزی انگلستان، بن برادبنت (عضو خنثی و ممایل به هاوکیش) و دیو رامسدن(عضو هاوکیش)، اعضای کمیته سیاست پولی، در جلسه استماع کمیته منتخب خزانه داری در مورد انقباضات کمی، بانک انگلستان در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

ما انتظار داریم حساسیت پوندنسبت به نظرات، با تورم ثابت، رشد دستمزد بالا، و وخامت شرایط بازار کار که احتمالاً نگرانی‌ها را در مورد چشم‌انداز خوش‌بینانه اقتصادی تغییراتی را در سطوح قیمتی ایجاد می‌کند.

در حالی که جلسه استماع کمیته منتخب وزارت خزانه داری مورد توجه قرار خواهد گرفت، هاو پیل (عضو هاوکیش)، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی انگلستان نیز در تقویم برای سخنرانی امروز حضور دارد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این روز نسبتاً شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. ادعاهای بیکاری در ایالات متحده و شاخص تولید فیلی فدرال رزرو و اجزای فرعی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

کاهش غیرمنتظره شاخص تولید فیلی فدرال رزرو به ترس از رکود دامن می زند. با این حال، سرمایه گذاران باید مولفه های فرعی قیمت های فدرال رزرو، سفارش های جدید و استخدام را در نظر بگیرند.

در حالی که تقویم اقتصادی شلوغ تر است، بازارها باید بر تفسیر FOMC نظارت کنند. جفرسون ، بار (هر دو عضو خنثی متمایل به هاوکیش) و لوگان (عضو کاملا خنثی) اعضای فدرال رزرو امروز سخنرانی خواهند کرد. اظهارات کمتر هاوکیش این اعضا میتواند بروی دلار تاثیر منفی بگذارد که در حد اصلاحی خواهد بود.

فراتر از تقویم اقتصادی، اخبار مربوط به سقف بدهی ایالات متحده، صفحه را تغییر خواهد داد.

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید