Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 17 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 17 اپریل 2023 رویترز

روز آرامی برای تقویم اقتصادی است. سرمایه گذاران برای بررسی شاخص های اقتصادی باید تا نشست آمریکا منتظر بمانند. با این حال، صحبت های بانک مرکزی نیاز به پیگیری دارد.

هیچ شاخص اقتصادی از آسیا برای جلب توجه وجود نداشت. فقدان آمار باعث می شود که سرمایه گذاران از روز جمعه بروی صحبت های افراطی فدرال رزرو و افزایش تنش های ژئوپلیتیکی تمرکز کنند.

روز جمعه، شاخص های اقتصادی ایالات متحده سیگنال های متفاوتی را ارائه کردند. در حالی که خرده فروشی 1.0% کاهش یافت، اعتماد مصرف کننده با افزایش تولید صنعتی بهبود یافت. صحبت‌های فدرال‌رزرو تاثیر خرده‌فروشی ضعیف بر دلار را خنثی کرد، که نشان‌دهنده سطح فعلی عدم اطمینان بازار در سیاست‌های پولی فدرال رزرو پس از ماه می است.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز نسبتاً آرامی در پیش است. اعداد نهایی تورم ایتالیا در ماه مارس در کانون توجه قرار خواهند گرفت. با این حال، لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا امروز صحبت خواهد کرد.
با این حال، با ممانعت از تجدید نظرهای رو به پایین در اعداد اولیه، آمارها باید تأثیر محدودی بر EUR داشته باشند. بازارها در نظر دارند نرخ بهره 25 و نیم واحدی را افزایش دهند. به نظر می رسد که تورم اصلی نقطه کانونی باشد، با افزایش تورم اصلی احتمالاً افزایش 50 واحدی دیگر نرخ بهره انتظار میرود.

 

انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکی اروپا.png
انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکی اروپا

 


روز جمعه، پیر وونش، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا، این را گفت:

     

"من فکر می کنم ماه مه حدود 25 یا نیم واحد پایه خواهد بود. اگر یک شگفتی صعودی دیگر در تورم اصلی وجود داشته باشد و نظرسنجی وام‌دهی خیلی بد به نظر نرسد، ممکن است مجبور باشیم نیم صدم درصد را انجام دهیم. اگر یک شگفتی مثبت در داده خالص وجود داشته باشد، شاید 25صدم درصد مناسب‌تر باشد."

 

Wunsch افزود،

 

"با توجه به اینکه پویایی دستمزدها برای سال‌ها با هدف تورم 2 درصدی ناسازگار خواهد بود و نرخ‌های واقعی هنوز پایین است، پس از رسیدن به نرخ پایانی، هیچ تغییر سریعی از سیاست نمی‌بینم.
در مقابل، بازارها روی افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه مه شرط بندی می کنند که باعث ایجاد واگرایی در سیاست پولی به نفع یورو می شود."

     

با توجه به تورم، سرمایه گذاران باید امروز نظرات بانک مرکزی اروپا را زیر نظر داشته باشند. کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا و الیزابت مک کال و آنلی تونمینن اعضای هیئت اجرایی سخنرانی خواهند کرد.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند نیز، روز آرامی در پیش است. با این حال، فقدان شاخص‌های اقتصادی بریتانیا، نظرات بانک مرکزی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. صحبت های BoE داویش بوده است.
امروز هیچ شاخص اقتصادی از بریتانیا برای تأثیرگذاری بر احساسات سرمایه گذاران وجود ندارد. فقدان آمار باعث خواهد شد که آخرین تورم ایالات متحده، اعداد بازار کار، و نظرات فدرال رزرو طنین انداز شود.

علیرغم تورم بالا در بریتانیا، نظرات بانک مرکزی انگلیس در سمت سودمندی قرار گرفته است و پوند/دلار آمریکا کمتر از 1.26 دلار است. هاو بیل، رئیس بانک مرکزی انگلیس، اقتصاددان، روز پنجشنبه در پاسخ به گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا صحبت کرد و گفت:

 


"این البته از دیدگاه کلی تا حدودی ناامید کننده است، اما من فکر می کنم مهم است که بدانیم این مشخصات بسیار بهتر از آن چیزی است که ما در پیش بینی های MPC در نیمه دوم سال گذشته داشتیم."

 

در پاسخ به اظهارات Huw Pill،  به میزان 67درصد احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره به 4.5 درصد در ماه می وجود داشت.

 

انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان.png
انتظارات از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی انگلستان

 

 

بدون هیچ آماری برای در نظر گرفتن، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی انگلیس را در این هفته زیر نظر داشته باشند. سر جان کانلیف در اجلاس جهانی Innovate Finance سخنرانی کلیدی خواهد داشت.

تقویم اقتصادی نیویورک

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است.

ارقام شاخص تولید ایالت نیویورک برای ماه آوریل در کانون توجه قرار خواهند گرفت. اعداد بهتر از حد انتظار نگرانی از رکود فوری را کاهش داده و از دلار حمایت می کند.

با این حال، سرمایه گذاران باید صحبت های فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی و اقتصاد ایالات متحده را زیر نظر داشته باشند. ما انتظار داریم که حساسیت بیشتری نسبت به نظرات اعضای FOMC افزایش یابد زیرا بازارها به راهنمایی‌ها پس از ماه می پاسخ می‌دهند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید