Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 16 می 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 16 می 2023 رویترز

اقتصاد چین در کانون توجه قرار گرفت. در حالی که تولید صنعتی در حال افزایش بود، اقتصاددانان از بهبود آن پس از بحران کووید، انتظار بیشتری داشتند. صحبت های اعضای بانک مرکزی و شاخص های اقتصادی منطقه یورو و ایالات متحده، با سقف بدهی ایالات متحده، ممکن است بازار را جهت دهی کنند.

تقویم اقتصادی آسیا

صبح شلوغی در تقویم اقتصادی آسیایی بود. شاخص احساسات مصرف کننده موسسه Westpac-Melbourne برای استرالیا در ماه می 2020 7.9 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان خود از آوریل 2020 یعنی 79.0 رسید که بدتر از اجماع بازار با افت 1.7 درصدی و پس از جهش 9.4 درصدی در آوریل بود. نتایج اخیر نشان دهنده بدبینی عمیق در میان خانوارها پس از افزایش ناگهانی نرخ بهره توسط RBA و بودجه ناامیدکننده فدرال است.

 

australia-consumer-confidence.png

تولید صنعتی، خرده فروشی، سرمایه گذاری دارایی های ثابت و ارقام بیکاری در چین مورد توجه قرار گرفت. با این حال، این اعداد نتوانست پیش بینی های خوش بینانه را منعکس کند.

بر اساس گزارش اداره ملی آمار، تولید صنعتی در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.6 درصد در مقابل 10.9 درصد پیش بینی شده افزایش یافته است. تولید صنعتی در ماه مارس 3.9 درصد افزایش یافت. در حالی که کمتر از پیش بینی ها بود، تولید صنعتی با بیشترین سرعت از سپتامبر 2022 افزایش یافت، زمانی که تولید 6.3 درصد افزایش یافت.

فروش خرده فروشی 18.4 درصد در مقایسه با 10.6 درصد در ماه مارس افزایش یافت. اقتصاددانان رشد 21 درصدی را پیش بینی کردند. سرمایه‌گذاری دارایی‌های ثابت نیز کمتر از انتظارات بود و نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.7 درصد در مقابل 5.5 درصد پیش‌بینی شده افزایش یافت. با این حال، با کاهش نرخ بیکاری از 5.3 درصد به 5.2 درصد، ارقام بیکاری تا حدودی آرامش ایجاد کرد.

به دنبال آخرین اعداد PMI تولید و شاخص قیمت تولیدکننده، حساسیت بازار نسبت به آمار افزایش یافته است.

سرمایه گذاران صبح امروز توجه به اعداد بیکاری را کنار گذاشتند، زیرا تعداد خرده فروشی، تولیدات صنعتی و سرمایه گذاری دارایی های ثابت کمتر از حد انتظار بود. دلار استرالیا در عکس العمل به داده های امروز نزول کرد.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای یور روز شلوغی در پیش است. اعداد ZEW اقتصادی آلمان و منطقه یورو و اعداد تولید ناخالص داخلی منطقه یورو برای سه ماهه اول، صفحه را تغییر خواهند داد.

بانک مرکزی اروپا انتظار دارد که منطقه یورو در سال 2023 از رکود اقتصادی جلوگیری کند. اقتصاددانان پیش بینی کردند که اقتصاد منطقه یورو در سه ماهه اول 0.1 درصد در مقابل 0.3 درصد در سه ماهه چهارم رشد کند.

سایر آمارها شامل اعداد تجارت و اشتغال منطقه یورو و ارقام نهایی تورم ایتالیا است. این آمار احتمالاً نسبت به تولید ناخالص داخلی و اعداد سنتیمنت اقتصادی  از درجه پایین تری برخوردار خواهد بود.

با این حال، سرمایه گذاران باید نظرات بانک مرکزی اروپا را نیز دنبال کنند. لوئیس دو گویندوس، آنلی تومینن و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در تقویم برای سخنرانی امروز حضور دارند.

تقویم اقتصادی انگلستان

روز شلوغی برای پوند است. رشد دستمزد بریتانیا پیش از اعداد خرده فروشی در ایالات متحده متمرکز بازارخواهد بود. 

رشد دستمزد در بریتانیا، تعداد مدعیان و ارقام بیکاری، نوسانات را تغییر خواهند داد. در حالی که بانک انگلستان در مورد اقتصاد اظهار شگفتی کرد، تورم همچنان در 10.1 درصد باقی می ماند. افزایش رشد دستمزدها، بانک انگلستان را مجبور می‌کند تا موضع سیاست پولی هاوکیش تری اتخاذ کند تا از تورم جلوگیری کند.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که میانگین درآمدها، از جمله پاداش‌ها، 5.8 درصد نسبت به سال گذشته در مقابل 5.9 درصد در آوریل افزایش یابد. در حالی که رشد دستمزدها سود بیشتری را به همراه خواهد داشت، کاهش شدید تعداد مدعیان و افزایش نرخ بیکاری در بریتانیا اشتهای خریدار را زیاد می کند.

با این حال، سرمایه گذاران باید اظهار نظر بانک مرکزی انگلستان را پس از افزایش نرخ بهره BoE تحت نظر داشته باشند. هیچ عضوی از کمیته سیاست پولی بانک انگلستان برای صحبت در تقویم وجود ندارد

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. اعداد خرده فروشی و تولید صنعتی ایالات متحده مورد توجه قرار خواهند گرفت.با تمرکز بازارها بر اثرات تورم و فدرال رزرو بر مصرف و اقتصاد گسترده ترما انتظار داریم که ارقام خرده فروشی تاثیر بیشتری داشته باشد.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که فروش خرده‌فروشی در آوریل 0.7 درصد در مقابل 0.6 درصد کاهش در ماه مارس افزایش یابد. خرده فروشی در چهار ماه از پنج ماه گذشته کاهش یافته است.

با این حال، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای FOMC را نیز در نظر بگیرند و اعضای FOMC Bostic، Barr و Williams امروز سخنرانی می کنند. این اعضا معمولا لحنی خنثی متمایل به هاوکیش دارند. بنابراین اظهارات هاوکیش میتاند دلار امریکا را بعد از داده های اقتصادی تقویت کند.

فراتر از تقویم اقتصادی، بخش بانکی و سقف بدهی ایالات متحده نیز نیاز به نظارت دارند. در آخر هفته، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که پیش از عزیمت به اجلاس G7 در روز چهارشنبه با بیمه‌گذاران وارد مذاکره خواهد شد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید