Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 14 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 14 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

صبح امروز، تورم فرانسه کمی ملایم منتشر شد و چشم انداز افزایش متوسط نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه می را 25 صدم درصد افزایش داد. با این حال، تورم اصلی همچنان یک مسئله است.

در تقویم اقتصادی شروع نسبتاً آرامی بود. ارقام نهایی تورم فرانسه در ماه مارس صبح امروز مورد توجه قرار گرفت.

بازارها در حال حاضر با افزایش نیم درصد نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ماه می قیمت گذاری می کنند. با این حال، اعداد ملایم‌تر تورم می‌تواند از افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره حمایت کند و واگرایی سیاست‌های پولی فعلی را در حال حاضر به نفع بانک مرکزی اروپا کاهش دهد.

در ماه مارس، نرخ تورم سالانه فرانسه از 6.3 درصد به 5.7 درصد کاهش یافت که از 5.6 درصد اولیه افزایش یافت.

کاهش در قیمت انرژی (+ 4.9٪ پس از + 14.1٪) در رقم اصلی تاثیرگذار بود.
قیمت خدمات نیز کاهش متوسطی را از 3.0% در فوریه به 2.9% در مارس داشته است.
قیمت کالاهای تولیدی نسبت به سال گذشته از 2.3 درصد به 2.9 درصد افزایش یافت.
قیمت مواد غذایی 15.9 درصد نسبت به 14.8 درصد در فوریه افزایش یافت.
تورم اصلی از 6.1 درصد به 6.2 درصد افزایش یافت.
امروز صبح، پیر وونش، عضو هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا،  گفت:

 

"من فکر می کنم ماه می حدود 25 یا 50 واحد پایه خواهد بود. اگر یک شگفتی صعودی دیگر در تورم اصلی وجود داشته باشد و نظرسنجی وام‌دهی خیلی بد به نظر نرسد، ممکن است مجبور باشیم نیم درصد را انجام دهیم. اگر یک شگفتی مثبت در تورم اصلی وجود داشته باشد، شاید 25 صدم درصد هم مناسب‌تر باشد.

با توجه به اینکه پویایی دستمزدها برای سال‌ها با هدف تورم 2 درصدی ناسازگار خواهد بود و نرخ‌های واقعی هنوز پایین است، پس از رسیدن به نرخ پایانی، هیچ تغییر سریعی از سیاست نمی‌بینم."

 

بر اساس ارقام اولیه منطقه یورو، غذا، الکل و تنباکو بالاترین نرخ سالانه را با 15.4 درصد در مقابل 15.0 درصد در فوریه داشتند.

تقویم اقتصادی انگلستان

پس از اعداد ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی بریتانیا، پوند به دلار آمریکا برای رسیدن به نرخ 1.26 دلاری نیاز به سخنان هاوکیش BoE و داده های اقتصادی ضعیف ایالات متحده دارد.

امروزه هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا برای تأثیرگذاری بر احساسات سرمایه گذاران وجود ندارد.

فقدان آمار باعث می شود سرمایه گذاران آخرین آمار تورم و بازار کار ایالات متحده و تفسیر بانک مرکزی را در نظر بگیرند.

اعداد ناامیدکننده تولید ناخالص داخلی بریتانیا از روز پنجشنبه نتوانست بر اعداد ملایم تر تورم عمده فروشی ایالات متحده تأثیر بگذارد. با توجه به اینکه بازارها انتظار افزایش نهایی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می را دارند، واگرایی سیاست پولی کاهش یافته و به نفع پوند است.

با این حال، راهنمایی بانک مرکزی انگلستان در مورد سیاست پولی همچنان یک مانع باقی خواهد ماند. علیرغم نرخ تورم سالانه بریتانیا در 10.4 درصد، به نظر می رسد که BoE تمایلی به انجام اقدامات بیشتر ندارد.

سه شنبه گذشته. سیلوانا تنریرو، عضو MPC درباره کاهش زودتر و سریع‌تر نرخ‌ها صحبت کرد. تنریرو روز چهارشنبه نیز در کانون توجه قرار گرفت و در مورد تأثیر افزایش مداوم هزینه های تأمین مالی بانکی بر اقتصاد بریتانیا بحث کرد.

امروز، تنریرو صحبت خواهد کرد.

هاو پیل، رئیس بانک مرکزی انگلیس، اقتصاددان، روز پنجشنبه در پاسخ به گزارش تولید ناخالص داخلی بریتانیا صحبت کرد. طبق گزارش ها، قرص گفته است:

 

این البته از دیدگاه کلی تا حدودی ناامید کننده است، اما من فکر می کنم مهم است که بدانیم این مشخصات بسیار بهتر از آن چیزی است که ما در پیش بینی های MPC در نیمه دوم سال گذشته داشتیم.

 

در همسویی با فدرال رزرو، احتمال افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره به ۴.۵ درصد در ماه می، ۶۴ درصد است. طبق اعلام FedWatchTool، امروز صبح، احتمال افزایش نرخ بهره 25 واحدی فدرال رزرو 69.2 درصد بود.

تقویم اقتصادی نیویورک

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این روز شلوغ دیگری در تقویم اقتصادی ایالات متحده است.

خرده فروشی ایالات متحده، تولید صنعتی، و ارقام احساسات مصرف کننده میشیگان، صفحه را تغییر خواهند داد. با توجه سرمایه گذاران به هشدار رکود خفیف، رکود در احساسات مصرف کننده و ارقام خرده فروشی ضعیف تر از حد انتظار می تواند بر دلار آمریکا فشار بیشتری وارد کند.

سرمایه گذاران همچنین باید صحبت های فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی و اقتصاد ایالات متحده را زیر نظر داشته باشند. والر عضو FOMC امروز سخنرانی خواهد کرد.

خرده‌فروشی در ایالات متحده در فوریه 2023 به میزان 0.4 درصد در مولفه ماهانه کاهش یافت، در مقایسه با پیش‌بینی‌های بازار 0.3 درصد کاهش، و پس از افزایش 3.2 درصدی اصلاح شده در ژانویه که بزرگترین افزایش از مارس 2021 بود. بیشترین کاهش در فروش در فروشگاه های مبلمان (-2.5٪)، خدمات مواد غذایی و مکان های آشامیدنی (-2.2٪)، خرده فروشی های متفرقه (-1.8٪)، وسایل نقلیه موتوری و فروشندگان قطعات (-1.8٪)، فروشگاه های لباس (-0.8) مشاهده شد.

جایگاه های بنزین (-0.6٪). در مقابل، افزایش در خرده فروشان غیر فروشگاهی (1.6٪)، بهداشت (0.9٪)، فروشگاه های مواد غذایی و نوشیدنی (0.5٪)، فروشگاه های کالاهای عمومی (0.5٪) و لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی (0.3٪) مشاهده شد. بدون احتساب خودرو، فروش 0.1 درصد کاهش یافت و بدون احتساب بنزین و خودرو، فروش ثابت بود. از سوی دیگر، به اصطلاح خرده فروشی اصلی که شامل خودرو، بنزین، مصالح ساختمانی و خدمات غذایی نیست و بیشتر با جزء مخارج مصرف کننده تولید ناخالص داخلی مرتبط است، 0.5 درصد افزایش یافته است. (خرده فروشی برای تورم تعدیل نمی شود).

 

united-kingdom-retail-sales.png

احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان برای ایالات متحده در مارس 2023 از 67 مورد اولیه به 62 کاهش یافت. این اولین کاهش در احساسات در چهار ماه گذشته بود، زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای انتظار رکود اقتصادی در پیش رو دارند. هر پنج مولفه شاخص در این ماه کاهش یافتند که منجر به تضعیف شدید در شرایط تجاری یک ساله شد. سنج انتظارات از 61.5 به 59.2 کاهش یافت و زیرشاخص شرایط فعلی از 66.4 به 66.3 کاهش یافت. در همین حال، انتظارات تورمی سال جاری از 3.8 درصد در برآورد اولیه به 3.6 درصد و چشم انداز 5 ساله از 2.8 درصد به 2.9 درصد بازنگری شد. به گفته جوآن هسو، مدیر نظرسنجی مصرف کنندگان، آشفتگی این ماه در بخش بانکی تأثیر محدودی بر احساسات مصرف کننده داشت، زیرا این بخش قبل از فروپاشی بانک سیلیکون ولی حرکت نزولی داشت.

 

united-states-consumer-confidence.png

من پیش بینی خودم را در مورد داده های اقتصادی امروز در بخش اشتراک ویژه ارائه خواهم داد.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    1 رای (5)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید