Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 13 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 13 اپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی.png

 

تقویم اقتصادی آسیا

امروز صبح داده های تورمی استرالیا منتشر شد. انتظارات تورمی مصرف کننده در استرالیا از 5 درصد در ماه مارس به 4.6 درصد در آوریل 2023 کاهش یافت که برای سومین ماه متوالی به پایین ترین سطح از فوریه 2022 تعدیل شد، که منعکس کننده باور مصرف کنندگان مبنی بر اینکه تورم به سیاست های پولی سخت تر پاسخ می دهد، است. آخرین رقم همچنین کاهش قابل توجهی را نسبت به اوج 6.7 درصدی سال گذشته نشان می دهد که نشان دهنده کاهش فشارهای تورمی در سطح جهانی است. در همین حال، انتظار می رود که کل دستمزدها در 12 ماه آینده 1.1 درصد رشد کند. علیرغم افزایش انتظارات دستمزد در آوریل، هم انتظارات متوسط دستمزد کاهش یافته و هم انتظارات میانگین وزنی دستمزد، چشم انداز رشد دستمزد نسبتا بدبینانه ای را نشان می دهد.

 

australia-inflation-expectations.png

نرخ بیکاری استرالیا بدون تغییر در 3.5٪

نرخ بیکاری تعدیل شده فصلی استرالیا در مارس 2023 به 3.5 درصد رسید، بدون تغییر نسبت به پایین‌ترین حد 50 سال اخیر فوریه اما کمتر از برآوردهای بازار 3.6 درصدی. تعداد بیکاران با 1600 کاهش به 507000 نفر رسید، زیرا افرادی که به دنبال شغل تمام وقت بودند با 3100 کاهش به 339.200 نفر رسید در حالی که آنهایی که به دنبال شغل پاره وقت بودند با 1400 افزایش به 167800 نفر رسید. در همان زمان، اشتغال با افزایش 53000 نفری به 13.88 میلیون نفر رسید که دومین ماه متوالی افزایش بود و به راحتی پیش بینی بازار از افزایش 20000 نفری را شکست داد. اشتغال تمام وقت با 72200 افزایش به 9748900 نفر رسید، در حالی که پاره وقت با 19200 کاهش به 4135600 نفر رسید. نرخ مشارکت بدون تغییر در 66.7٪، بالاتر از اجماع 66.6٪ بود. نرخ بیکاری از 5.8 درصد به 6.2 درصد افزایش یافته است. ساعات کار ماهانه در تمام مشاغل با 3 میلیون یا 0.2 درصد کاهش به 1914 میلیون رسید.

 

australia-unemployment-rate.png

کاهش واردات چین (کمتر از حد انتظار)

واردات به چین در مارس 2023 با 1.4 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 227.4 میلیارد دلار رسید که کمتر از انتظارات بازار برای کاهش 5 درصدی و پس از رکود 10.2 درصدی در مجموع در ژانویه تا فوریه بود. خریدها از اکتبر گذشته به دلیل تقاضای داخلی ضعیف، قیمت‌های پایین‌تر کالاها و دلار قوی‌تر کاهش یافته است.

واردات مس با افزایش تولید داخلی 19 درصد کاهش یافت در حالی که قیمت های جهانی بالاتر تقاضا را محدود کرد. در مقابل، واردات زغال سنگ چین 151 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح در 3 سال گذشته رسید، این برای دلار استرالای مثبت بود. با افزایش خرید شرکت های برق به دلیل انتظارات برای بهبود تقاضا و پس از برداشته شدن محدودیت ها برای واردات زغال سنگ استرالیا. همچنین خرید نفت خام (22.5 درصد) و سنگ آهن (14.8 درصد) افزایش یافت. واردات سویا 7.9 درصد افزایش یافت، زیرا خریداران در چین پیش از تقاضای قوی مورد انتظار افزایش یافتند. واردات به کشورهای آسه آن (-2.2٪) کاهش یافت در حالی که به ایالات متحده (5.6٪)، اتحادیه اروپا (3.4٪) و روسیه (40.5٪) رشد کرد.

تقویم اقتصادی اروپا

روز شلوغی برای EUR است. در حالی که تورم آلمان و اعداد تولید صنعتی منطقه یورو منتشر شدند.

آمار نهایی تورم آلمان و تولید صنعتی منطقه یورو در ماه فوریه بدون تاثیر خاصی بروی قیمت ها چاپ شدند.

پس از افزایش غیرمنتظره تولید صنعتی آلمان، سرمایه گذاران امروز انتظار ارقام قابل قبولی را خواهند داشت. اقتصاددانان پیش بینی می کردند تولید صنعتی پس از افزایش 0.7 درصدی در ژانویه 1.0 درصد افزایش یابد. که مطالق انتظارات، شاخص قیمت مصرف کننده در آلمان در مارس 2023 نسبت به ماه قبل 0.80 درصد افزایش یافت.

با این حال، تجدید نظرهای نزولی در اعداد اولیه تورم آلمان  تأثیرات گزارش تولید صنعتی صعودی را خنثی کرد.

فراتر از تقویم اقتصادی، سرمایه گذاران باید به نظارت بر صحبت های نشست بهاری صندوق بین المللی پول، بانک جهانی ادامه دهند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در این نشست شرکت خواهد کرد.

تقویم اقتصادی انگلستان

امروز، روز شلوغ تری برای پوند  است. با در نظر گرفتن آخرین صورتجلسات FOMC و گزارش CPI ایالات متحده، اعداد تولید ناخالص داخلی بریتانیا مورد توجه بود. شاخص‌های اقتصادی بریتانیا همچنان تحت تأثیر قرار گرفته‌اند که نشان‌دهنده اقتصاد مقاومتی علیرغم تأثیر تورم بانک مرکزی بر مصرف است.

اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کردند که اقتصاد بریتانیا ، پس از رشد 0.3 درصدی در ژانویه، در ماه فوریه 0.1 درصد رشد کند، . با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند که اقتصاد بریتانیا برای دومین ماه متوالی بر اساس چرخش 3 ماهه متوقف شود.

رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا در ماه فوریه متوقف شد

اقتصاد بریتانیا در فوریه سال 2023 به دنبال افزایش 0.4 درصدی در ژانویه و کمتر از پیش‌بینی‌های افزایش 0.1 درصدی متوقف شد. بخش خدمات 0.1% کاهش یافت که به دلیل سقوط در آموزش و مدیریت دولتی و دفاع بود. تامین اجتماعی اجباری، اقدام صنعتی در هر دو این صنایع در فوریه 2023 صورت گرفت. همچنین تولید 0.2 درصد کاهش یافت. از سوی دیگر، تولید خدمات مصرف‌کننده 0.4 درصد رشد کرد که توسط خرده‌فروشی افزایش یافت، به جز وسایل نقلیه موتوری و موتورسیکلت. بخش ساخت و ساز نیز 2.4 درصد رشد کرد.

 

united-kingdom-monthly-gdp-mom.png

در حالی که تقویم اقتصادی شلوغ‌ است، سرمایه‌گذاران باید به نظارت بانک مرکزی انگلستان در مورد تورم، چشم‌انداز اقتصادی و سیاست پولی ادامه دهند.

هاو پیل، رئیس بانک مرکزی انگلستان،  امروز بعدازظهر سخنرانی خواهد کرد. راهنمایی‌های پیش رو در مورد تورم، اقتصاد بریتانیا و سیاست‌های پولی نوید اقدامات هاوکیش را می دهد.  یک BoE هاوکیش از صعود GBP/USD حمایت می کند.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. تورم عمده فروشی ایالات متحده و ادعای بیکاری در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

به دنبال گزارش ملایم‌تر از حد انتظار CPI ایالات متحده، یک شاخص قیمت تولیدکننده داغ‌تر از حد انتظار، نظریه توقف نرخ فدرال رزرو را به چالش میکشاند. با این حال، مطالبات اولیه بیکاری باید به میزان متوسطی افزایش یابد تا از چشم انداز سیاست هاوکیش حمایت کند.

سرمایه گذاران همچنین باید صحبت های فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی و اقتصاد ایالات متحده را زیر نظر داشته باشند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید