Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 11 آپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 11 آپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی آسیا

تورم چین با قیمت‌های تولیدکننده در منطقه تورم کاهش یافت.

صبح شلوغی بود و ارقام تورم چین در کانون توجه بود. تورم ملایم‌تر و کاهش عمیق‌تر PPI باعث کاهش نگرانی‌های تورمی شد.

احساسات تجاری استرالیا و ارقام اعتماد مصرف کننده امروز صبح مورد توجه قرار گرفت. با این حال، اعداد تورم خارج از چین بر احساسات ریسک بازار قبل از گزارش CPI ایالات متحده در روز چهارشنبه تأثیر گذاشت.

نرخ تورم سالانه چین در ماه مارس از 1.0 درصد به 0.7 درصد کاهش یافت و قیمت مصرف کننده 0.3 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت. اقتصاددانان نرخ تورم سالانه 1.0 درصد و افزایش 0.2 درصدی تورم در ماه مارس را پیش بینی کردند. در حالی که اعداد CPI کاهش یافته بود، ارقام شاخص قیمت تولیدکننده ترس از افزایش کوتاه مدت فشار تورمی را کاهش داد.

شاخص قیمت تولیدکننده نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش داشت در حالی که در فوریه 1.4 درصد کاهش داشت. اقتصاددانان کاهش 2.5 درصدی را پیش بینی کردند.

با نگاهی به ارقام کسب و کار و احساسات مصرف کننده از استرالیا، اعداد پیش بینی ها را شکست داد.

شاخص اعتماد مصرف کننده Westpac با 9.4 درصد افزایش به 85.8 در آوریل در مقابل 1.5 درصد پیش بینی شده به 79.7 رسید. با افزایش شاخص احساسات تجاری NAB از -4 به -1 در ماه مارس، احساسات تجاری بهبود کمتری داشت.

 

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز نسبتاً آرامی در پیش است. خرده فروشی در منطقه یورو مورد توجه قرار خواهد گرفت. با این حال، صحبت های بانک مرکزی توجه بیشتری را به همراه خواهد داشت.
کاهش فشارهای تورمی، بانک مرکزی اروپا را به افزایش هزینه های مصرف کننده امیدوار کرد. با این حال، افزایش قیمت مواد غذایی، تنباکو و الکل می تواند چشم انداز بانک مرکزی اروپا را از مسیر خارج کند و به گزارش خرده فروشی امروز اهمیت بیشتری دهد.
اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که خرده‌فروشی در منطقه یورو در ماه فوریه 0.8 درصد کاهش یابد، که این افزایش 0.3 درصدی را نسبت به ژانویه معکوس خواهد کرد.

چهارشنبه گذشته، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا در مورد تورم بحث کرد و گفت:

 

"من به مواد غذایی نگاه می کنم، جایی که فشار تورم احتمالاً شدیدترین آن است. و اکنون نیز در حال افزایش است. من فکر نمی‌کنم که هنوز در اوج تورم مواد غذایی هستیم، هنوز به آنجا نرسیده‌ایم، اما پیش‌بینی می‌شود که امسال کاهش یابد."

 

بر اساس ارقام اولیه، غذا، الکل و تنباکو بالاترین نرخ سالانه را با 15.4 درصد در مقابل 15.0 درصد در ماه فوریه داشتند.

در این هفته رویدادهای ژئوپلیتیک، تورم، سیاست پولی بانک مرکزی و تأثیر آن بر اقتصاد جهانی احتمالاً نقاط کانونی خواهند بود.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند به دلار، روز آرامی در پیش است و هیچ شاخصی از بریتانیا برای تأثیرگذاری وجود ندارد.

فقدان آمار باعث می شود که احساسات بازار نسبت به سیاست های پولی BoE برای ارائه جهت قیمت فراهم شود. با این حال، شاخص‌های اقتصادی بریتانیا بهتر از حد انتظار نشان‌دهنده اقتصاد انعطاف‌پذیر بریتانیا است که با فشار تورمی بی‌امان مواجه است. پوند/دلار آمریکا برای حمایت از انحراف از محدوده‌های فعلی، به تغییری در دستورالعمل‌های رو به جلو بانک انگلستان نیاز دارد.

سه شنبه گذشته. سیلوانا تنریرو، عضو MPC درباره کاهش زودتر و سریع‌تر نرخ‌ها صحبت کرد. تنریرو روز چهارشنبه نیز در کانون توجه قرار گرفت و در مورد تأثیر افزایش مداوم هزینه های تأمین مالی بانکی بر اقتصاد بریتانیا بحث کرد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده وجود ندارد که سرمایه گذاران قبل از گزارش CPI فردا در ماه مارس در نظر بگیرند.

فقدان آمار باعث می‌شود انتظارات از تصمیمات هاوکیش فدرال رزرو و صحبت‌های اعضای FOMC بر جلسه بعد از ظهر تأثیر بگذارد.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید