Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی 10 آپریل 2023 رویترز

تقویم اقتصادی 10 آپریل 2023 رویترز

فقدان آمار و حجم معاملات اندک احتمالاً معامله گران را وادار می‌کند تا بیشتر به گزارش مشاغل ایالات متحده از روز جمعه پاسخ دهند و انتظارات افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می را افزایش دهند.

 

تقویم اقتصادی.png

با توجه به ابزار FedWatch، احتمال افزایش نرخ بهره 25 صدم درصد از 48.4 درصد یک هفته قبل، 68.0 درصد است. در حالی که هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای تأثیرگذاری در اواخر امروز وجود ندارد، صحبت های فدرال رزرو جهت بازار را تغییر می دهد.

 

اننتظارات افزایش نرخ بهره فدرال رزرو.png

در جبهه ژئوپلیتیک، تنش های آمریکا و چین نیاز به توجه دارد.

تقویم اقتصادی آسیا

این یک جلسه صبح آرام برای ارزهای آسیایی، با تمرکز بر ارقام حساب جاری از ژاپن بود.
ارقام حساب جاری فوریه ژاپن امروز صبح مورد توجه قرار گرفت. با این حال، با بسته شدن چندین بازار برای دوشنبه عید پاک، حجم معاملات پایین خواهد بود.

شاخص اعتماد مصرف کننده در ژاپن از 31.1 در ماه قبل و بالاتر از پیش بینی بازار 31.9 به 33.9 در مارس 2023 افزایش یافت. این بالاترین رقم از ماه می 2022 بود، زیرا اقتصاد پس از اختلالات همه گیر بهبود یافت، با تقویت احساسات خانوارها برای همه شاخص ها: رشد درآمد (1.3 واحد از فوریه به 37.4)، اشتغال (3.0 امتیاز افزایش به 41.3)، معیشت کلی افزایش 2.6 امتیازی به 30.3) و تمایل به خرید کالاهای بادوام (افزایش 3.2 امتیاز به 26.4).

 

japan-consumer-confidence.png

تقویم اقتصادی اروپا

برای ناحیه یورو روز آرامی در پیش است و بازارهای اروپایی برای عید پاک بسته هستند. تغییر در احساسات به سمت فدرال رزرو باعث حمایت از دلار می شود.
 هیچ شاخص اقتصادی برای توجه سرمایه گذاران وجود ندارد. بازارهای اصلی اروپا برای عید پاک تعطیل هستند.

تعطیلات و فقدان آمار، گزارش مشاغل ایالات متحده را از روز جمعه مورد توجه قرار خواهد داد و احساسات را به سمت سیاست های پولی فدرال رزرو تغییر می دهد. پس از انتشار داده ناامیدکننده فرصت‌های شغلی JOLTs و ارقام تغییر اشتغال ADP، سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که گزارش مشاغل از توقف سیاست‌های پولی فدرال رزرو حمایت کند.
با این حال، انتظارات برای افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو افزایش یافته است و از بازگشت EUR/USD به زیر ۱.۰۹ دلار حمایت می کند. در حال حاضر، هر دو بانک مرکزی به سمت تشدید بیشتر سیاست های پولی پیش می روند.

چهارشنبه گذشته، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا در مورد تورم بحث کرد و طبق گزارش ها گفت:

 

من به مواد غذایی نگاه می کنم، جایی که فشار تورم احتمالاً شدیدترین آن است. و اکنون نیز در حال افزایش است. من فکر نمی‌کنم که هنوز در اوج تورم مواد غذایی هستیم، هنوز به آنجا نرسیده‌ایم، اما پیش‌بینی می‌شود که امسال کاهش یابد.

 

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند استرلینگ، روز آرامی در پیش است. هیچ شاخص اقتصادی بریتانیا برای بررسی وجود نداشت، زیرا بازارهای بریتانیا برای دوشنبه عید پاک بسته هستند.

فقدان آمار، گزارش جابز ایالات متحده و تغییر احساسات به سمت سیاست های پولی فدرال رزرو را تحت تأثیر قرار می دهد. روز جمعه، گزارش مشاغل ایالات متحده، به شرط بندی برای افزایش ۲۵ صدم درصد نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می دامن زد و باعث واگرایی سیاست پولی به نفع دلار سبز شد.

 

اختلاف ساست های پولی.png

 

در حالی که اقتصاد بریتانیا انعطاف پذیرتر از خود نشان داده است، اظهار نظر داویش BoE به این واگرایی کمک کرد.

روز سه شنبه. سیلوانا تنریرو، عضو MPC درباره کاهش زودتر و سریع‌تر نرخ‌ها صحبت کرد. تنریرو روز چهارشنبه نیز در کانون توجه قرار گرفت و در مورد تأثیر افزایش مداوم هزینه های تأمین مالی بانکی بر اقتصاد بریتانیا بحث کرد.

این تفسیر در تضاد با صحبت های فدرال رزرو در روز پنجشنبه بود. جیمز بولارد عضو FOMC در مورد تورم صحبت کرد و گفت:

 

ما راه درازی در پیش داریم و من فکر می‌کنم که تورم در آینده پایدار خواهد بود. بازگرداندن تورم به هدف 2 درصد دشوار خواهد بود ... بنابراین ما باید در آن باقی بمانیم تا فشار وارد کنیم تا مطمئن شویم که تورم دوباره پایین می آید.

 

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این یک روز آرام در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. هیچ شاخص اقتصادی ایالات متحده برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

فقدان آمار باعث می شود گزارش مشاغل ایالات متحده و انتظارت هاوکیش فدرال رزرو اشتهای خریدار را برای خرید دلار آمریکا آزمایش کنند.

با این حال، سرمایه گذاران باید صحبت های فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی و اقتصاد ایالات متحده را زیر نظر داشته باشند. تفسیر هاوکیش از انتظارات بیشتر در مورد فدرال رزرو از دلار امریکا حمایت می کند.

 

 

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید