Your browser does not support JavaScript!
نماشا

تقویم اقتصادی ۴ اپریل ۲۰۲۳ رویترز

تقویم اقتصادی ۴ اپریل ۲۰۲۳ رویترز

تقویم اقتصادی.png

تقویم اقتصادی آسیا

همه نگاه ها به RBA  است. اقتصاددانان افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کنند که باعث می‌شود استرالیا در معرض خطر توقف سیاست‌گذاری انقباضی قرار گیرد.

روز شلوغی برای AUD در پیش است و RBA اولین تصمیم سیاست پولی خود را در سه ماهه دوم ارائه می کند.

با وجود شاخص‌های اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار و تورم ملایم‌تر در فوریه، اقتصاددانان پیش‌بینی کردند که RBA نرخ بهره را با ۲۵ واحد افزایش به ۳.۸۵ درصد برساند.

طبق صورتجلسه قبلی RBA، اعضا توافق کردند که در نشست آپریل، نرخ بهره را متوقف کنند. توقف غیرمنتظره نرخ‌های بهره بر دلار استرالیا تأثیر می‌گذارد، با شاخص‌های اقتصادی چین که محیط اقتصاد کلان را منعکس می‌کند و یکی دیگر از ملاحظات RBA است. در ماه مارس، شاخص PMI تولیدی Caixin از 51.6 به 50.0 کاهش یافت که به دلیل تقاضای ضعیف صادراتی بود.

اوایل صبح امروز، NZD با تمرکز بر اعتماد تجاری، در حال نوسان بود. 

به گزارش NZIER،

  • 61 درصد خالص از مشاغل انتظار وخامت شرایط اقتصادی در ماه های آینده را در مقابل 70 درصد در سه ماهه چهارم دارند.
  • تقاضا به طور گسترده‌تری تضعیف شد و فروش به عنوان محدودیت اصلی برای کسب‌وکارها بود.
  • اکنون 41 درصد از شرکت ها فروش را به عنوان محدودیت اصلی گزارش می دهند، در حالی که 29 درصد از یافتن نیروی کار به عنوان محدودیت اصلی خود گزارش می دهند.
  • کمبود نیروی کار در سه ماهه اول کاهش یافت.
  • در حالی که درصد کسب‌وکارهایی که هزینه‌های بالاتر را گزارش کردند در سه ماهه اول به شدت کاهش یافت، تعداد شرکت‌هایی که قیمت‌های خود را افزایش دادند در سه ماهه افزایش یافت.

در ادامه روز، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده نیز جهت گیری قیمت را نشان خواهند داد، با توجه به فرصت‌های شغلی JOLTها قبل از تغییر تعداد اشتغال غیرکشاورزی ADP در چهارشنبه و گزارش مشاغل ایالات متحده در روز جمعه. سفارشات کارخانه نیز به پایان رسیده است، اما باید تأثیر محدودی بر جفت‌ ارزها داشته باشد و از کاهش قابل توجه جلوگیری کند.

سرمایه گذاران همچنین باید صحبت های بانک مرکزی را در طول روز تحت نظر داشته باشند زیرا سرمایه گذاران تصمیم سیاست پولی RBNZ را در روز چهارشنبه بررسی می کنند.

تقویم اقتصادی اروپا

برای EUR روز نسبتا شلوغی است. اقتصاد آلمان و بانک مرکزی اروپا پیش از فرصت‌های شغلی JOLT در ایالات متحده و سفارش‌های کارخانه‌ها مورد توجه قرار خواهند گرفت.
اطلاعات تجاری آلمان امروز صبح مورد توجه قرار خواهد گرفت. اقتصاددانان مازاد تجاری 17.0 میلیارد یورویی را پیش‌بینی می‌کنند که از 16.7 میلیارد یورو افزایش می‌یابد.

پس از کاهش PMI تولید آلمان در ماه مارس، اعداد بهتر از حد انتظار از  EUR پشتیبانی می کنند. با این حال، لرزش های تورمی ناشی از اوپک می تواند تاثیر داده های تجاری صبح امروز را محدود کند.
سایر آمارها شامل ارقام بیکاری اسپانیا است که احتمالاً تأثیری ضعیف بر یورو خواهد داشت.

سرمایه گذاران همچنین باید سخنرانی های اعضای بانک مرکزی اروپا را با تمرکز بر اقتصاد آلمان در نظر بگیرند. با این حال، هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی بانک مرکزی اروپا قرار نیست امروز صحبت کنند، و این امر باعث می شود که گفتگو با رسانه ها تحت تأثیر قرار گیرد.

بانک مرکزی اروپا نتایج نظرسنجی انتظارات مصرف کننده را منتشر خواهد کرد، که باید جهت را جابجا کند.

تقویم اقتصادی انگلستان

برای پوند، روز آرامی است و هیچ آماری از بریتانیا برای در نظر گرفتن وجود ندارد

فقدان آمار، GBP را در اوایل روز در اختیار ریسک بازار قرار می دهد. با این حال، بانک مرکزی انگلستان و نظرات اعضای MPC، نوسانات را بعداً امروز تغییر می دهند.
با توجه به تقویم اقتصادی، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای BoE را دنبال کنند. هاو پیل، اقتصاددان ارشد بانک انگلستان و سیلوانا تنریرو، عضو MPC، امروز در حال ایراد سخنرانی هستند. ما انتظار داریم که قرص هاو علاقه بیشتری به خود جلب کند.

شاخص‌های اقتصادی اخیر از BoE هاوکیش تر حمایت می‌کنند و تورم در فوریه شتاب گرفته است. نظرات مربوط به کاهش عرضه اوپک و تاثیر آن بر قیمت انرژی و تورم نیز نیاز به بررسی دارد.

تقویم اقتصادی امریکا

با نگاهی به نشست ایالات متحده، این روز نسبتاً شلوغ در تقویم اقتصادی ایالات متحده است. گزارش US JOLTs Job Openings و سفارشات کارخانه در تمرکز خواهد بود. با این حال، با جلوگیری از کاهش شدید سفارشات کارخانه، گزارش JOLTs Job Openings باید قبل از تغییر اشتغال غیرکشاورزی ADP (چهارشنبه) و گزارش مشاغل ایالات متحده (جمعه) تأثیر بیشتری داشته باشد.

سرمایه گذاران همچنین باید صحبت های فدرال رزرو در مورد سیاست های پولی و اقتصاد ایالات متحده را زیر نظر داشته باشند.

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید