Your browser does not support JavaScript!
نماشا

بررسی رویدادهای هفته: اعداد تورم ایالات متحده دلار را در کانون توجه قرار خواهند داد

بررسی رویدادهای هفته: اعداد تورم ایالات متحده دلار را در کانون توجه قرار خواهند داد

دلار آمریکا
روز دوشنبه، بخش مسکن و داده های منطقه ای از شیکاگو و دالاس، توجه سرمایه گذاران را جلب خواهد کرد. ارقام اخیر تورم از کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 و انتظارات برای فرود نرم حمایت می کند. اعداد ضعیف‌تر از حد انتظار می‌توانند انتظارات را روی فرود نرم ایالات متحده تغییر دهد.

در روز سه‌شنبه، سفارشات اصلی کالاهای بادوام، داده‌های قیمت مسکن و ارقام اعتماد مصرف‌کننده توجه سرمایه‌گذاران را جلب می‌کند. اعتماد مصرف کننده احتمالاً تأثیر بیشتری خواهد داشت. افزایش اعتماد مصرف کننده می تواند به مخارج مصرف کننده و تورم ناشی از تقاضا دامن بزند.

در روز پنجشنبه، GDP نهایی فصل چهارم، ادعاهای بیکاری، و اعداد احساسات مصرف کننده میشیگان نیز نیاز به بررسی دارند. شرایط سخت بازار کار و ارقام بهتر از حد انتظار تمایل مصرف کننده می تواند انتظارات را در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 آزمایش کند.

با این حال، شاخص هزینه PCE و اعداد درآمد/هزینه شخصی در روز جمعه بر مسیر نرخ فدرال رزرو تأثیر می‌گذارد. جهش در درآمد/هزینه شخصی و افزایش شاخص قیمت Core PCE می‌تواند انتظارات را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نیمه اول 2024 کاهش دهد.

فراتر از اعداد، سخنرانی های  اعضای FOMC نیاز به نظارت دارد. پاول رئیس فدرال رزرو در تقویم برای سخنرانی در روز جمعه حضور دارد.

 

تقویم اقتصادی امریکا.png

 

یورو

در روز سه‌شنبه، ارقام احساست مصرف‌کننده آلمان در ماه آوریل بر تقاضای خریداران برای یورو/دلار آمریکا تأثیر خواهد گذاشت. داده های اخیر بخش خدمات آلمان حاکی از بهبود محیط اقتصاد کلان است. افزایش اعتماد مصرف کننده می تواند چشم انداز هزینه های مصرف کننده و اقتصاد را تغییر دهد.

اقتصاد آلمان روز پنجشنبه دوباره در کانون توجه قرار خواهد گرفت. ارقام خرده فروشی و بیکاری نیاز به بررسی دارد. کاهش بیشتر از حد انتظار در خرده‌فروشی و ضعیف‌تر شدن شرایط بازار کار می‌تواند از انتظارات برای کاهش نرخ بهره بانک مرکزی اروپا در ژوئن حمایت کند.

روز جمعه، اعداد اولیه تورم برای فرانسه و ایتالیا توجه سرمایه گذاران را جلب خواهد کرد. روندهای پایین تر از حد انتظار قیمت مصرف کننده می تواند بر روی کاهش نرخ در ژوئن تاثیر بیشتری بگذارد.

فراتر از اعداد، سرمایه گذاران باید نظرات اعضای بانک مرکزی اروپا را دنبال کنند.

 

تقویم اقتصادی یورو.png

 

پوند استرلینگ

در روز پنجشنبه، اعداد نهایی تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم بر اشتهای خریداران برای پوند تأثیر می گذارد. با این حال، اعداد و ارقام بعید است اهداف سیاست پولی بانک انگلستان را تعیین کنند.

تصمیم اخیر سیاست پولی بانک انگلستان و شمارش آرا احتمالاً در هفته آینده طنین انداز خواهد شد.

کاترین مان، عضو کمیته سیاست پولی بانک انگلستان در تقویم روز دوشنبه سخنرانی خواهد کرد. دیدگاه ها در مورد تورم و جدول زمانی برای کاهش نرخ BoE می تواند سطوح قیمت را تغییر دهد.

 

تقویم اقتصادی انگلستان.png

 

دلار استرالیا


احساسات ریسک بازار و قیمت نفت خام بر روی Loonie تأثیر خواهند گذاشت.

با این حال، هیچ شاخص اقتصادی از کانادا وجود ندارد که سرمایه گذاران در نظر بگیرند.

دلار استرالیا

اعداد احساسات مصرف کننده برای ماه مارس در روز سه شنبه مورد توجه قرار خواهند گرفت. عقب نشینی در اعتماد مصرف کننده می تواند از انتظارت بر روی کاهش نرخ RBA حمایت کند. با این حال، سرمایه گذاران باید اجزای فرعی، از جمله تمایل به اقتصاد و زمان خرید یک کالای اصلی را در نظر بگیرند.

شاخص ماهانه CPI (چهارشنبه) و ارقام خرده فروشی استرالیا در ماه فوریه (پنجشنبه) بر دلار استرالیا تأثیر خواهد گذاشت. شرایط سخت‌تر بازار کار و افزایش هزینه‌های مصرف‌کننده می‌تواند به تورم ناشی از تقاضا دامن بزند. با این حال، روند قیمت مصرف کننده نیاز به بررسی دارد.

در ماه مارس، RBA موضع کمتر هاوکیش در مورد سیاست های پولی ارائه کرد. با این حال، جهش در هزینه های خانوار می تواند روایت را تغییر دهد.

 

تقویم اقتصادی استرالیا.png

 

دلار نیوزلند

روندهای کوتاه مدت دلار کیوی احتمالاً به احساسات ریسک بازار و تغییرات قیمت کالا بستگی دارد.

هیچ شاخص اقتصادی از نیوزلند برای بررسی وجود ندارد.

ین ژاپن

آمار تورم، بیکاری و خرده فروشی در روز جمعه قیمت ها به حرکت در می آید.

نرخ ثابت بیکاری و روند صعودی در خرده فروشی می تواند تورم ناشی از تقاضا را افزایش دهد. به طور قابل توجهی، افزایش فشارهای تورمی ناشی از تقاضا می‌تواند انتظارات روی نرخ‌های نگه‌داری BoJ را روی صفر در کوتاه‌مدت آزمایش کند. علاوه بر این، اعداد تورمی داغتر از حد انتظار می تواند BoJ و مسیر نرخ BoJ را در کانون توجه قرار دهد.

سایر آمارها شامل شروع تولید صنعتی و مسکن است. با این حال، اینها احتمالاً دومین کمانچه را نسبت به ارقام بیکاری و خرده فروشی بازی خواهند کرد.

 

تگ ها :

    رای خود را به این مطلب ثبت کنید

    0 رای (NaN)
    لطفا نظر خود را درباره این مطلب بنویسید